• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Här kan man se ett förmodat NOS-utförande. Tavelpatinan lämnar ju en del att önska, men teoretiskt kanske det kan bli så beroende på miljön den vistats i. Eller vad tror ni? Fin länk, men ganska galet pris imo.

Här kan man se ett förmodat NOS-utförande. Tavelpatinan lämnar ju en del att önska, men teoretiskt kanske det kan bli så beroende på miljön den vistats i. Eller vad tror ni? Fin länk, men ganska galet pris imo.

Fin men inte NOS.

Har några med den tavlan, både bättre och sämre om jag minns rätt så känner mig plötslig rik 😂 Den där "patinan" är nog ganska vanlig på den tavlan känner jag om jag ser till de jag har.

Njae säger jag iaf :) Är ju inte facit men känns som ett ihopplock på flera sätt vilket gör att inte jag känner för att den är NOS i sitt paket så att säga.

Åhh en 5801-300 dvs en DS-2 :D
Screenshot_2021-10-27-18-42-21-714_com.ebay.mobile.jpg

Kanske inte snällt och outa dessa men gick man in på försäljarens Instagram så har denna med på höjdpunkter, 1+1=2? 😅
Edit: det är detta företaget som säljer på eBay

EFBD7EF8-1994-4AF7-B72F-E6FB691459E6.png

Senast ändrad:
@hejsam mtp din köpesannons: Vill bara förtydliga att nodate dyk-ds dvs 5601-113 endast fanns i nodate på bezelversionen. Den tavlan utan dykbezel finns bara med datum.. dvs 5801-112. Det gör din tavla till betydligt svårare att finna och stoppar du en datetavla i den så blir det ju fel ref :) Tyvärr inga länkar till övers då jag själv försöker bygga ett DS-emperium!

@hejsam mtp din köpesannons: Vill bara förtydliga att nodate dyk-ds dvs 5601-113 endast fanns i nodate på bezelversionen. Den tavlan utan dykbezel finns bara med datum.. dvs 5801-112. Det gör din tavla till betydligt svårare att finna och stoppar du en datetavla i den så blir det ju fel ref :) Tyvärr inga länkar till övers då jag själv försöker bygga ett DS-emperium!
Just det, det visste jag ju faktiskt. Blev en tankevurpa, tack :)

Meh du kan väl dela med dig till oss andra, du kan ju bara bära en, två eller kanske tre DS samtidigt ändå..

Ja nu vet vi iaf vart den där Mexikanaren blev av! Den landade i Paris hos en kvinnlig samlare/mest säljare som har låtit byta visare till andra fel visare, relumat dessa samt relumat 6 9 12 och det är väl helt ok iofs men hon ljuger om det. Jag har dessvärre lagt alldeles för mkt tid ämnet nu och hon har tagot bort mina kommentarer samt blockat mig på IG. Jag försökte faktiskt mest upplysa henne men hon blev sur direkt och ljög som tusan så det är fantastiskt uppenbart vad aom försigår. Snälla ni köp inte utav henne. Jag fubderar på att hänga ut henne fast jag i te brukar använda mitt konto till det hon var så fruktansvärt dryg, osympatiskt, " ickeödmjuk" och rätt dum faktiskt. @kambre1973 på IG.
IMG_20211030_182130.jpg
Screenshot_2021-10-30-16-49-55-282_com.instagram.android.jpg

Ja nu vet vi iaf vart den där Mexikanaren blev av! Den landade i Paris hos en kvinnlig samlare/mest säljare som har låtit byta visare till andra fel visare, relumat dessa samt relumat 6 9 12 och det är väl helt ok iofs men hon ljuger om det. Jag har dessvärre lagt alldeles för mkt tid ämnet nu och hon har tagot bort mina kommentarer samt blockat mig på IG. Jag försökte faktiskt mest upplysa henne men hon blev sur direkt och ljög som tusan så det är fantastiskt uppenbart vad aom försigår. Snälla ni köp inte utav henne. Jag fubderar på att hänga ut henne fast jag i te brukar använda mitt konto till det hon var så fruktansvärt dryg, osympatiskt, " ickeödmjuk" och rätt dum faktiskt. @kambre1973 på IG.
IMG_20211030_182130.jpg
Den ser ju inte ens särskilt bra ut efter, vad begär hon för pris? Och säger hon att visarna är original och lysmassan orörd?

IMG_20211030_182130.jpg

Suck. Kan inte tycka annat än att det är ett slags slakt, inte minst för att den hamnade hos en ”Caren”. Intressant att du hittade den!

IMG_20211030_182130.jpg
Jag känner mig lite grinig ikväll - så jag säger häng ut!

Hon säljer inte just nu men hon är säljare och hennes metod är så här. Först lägg ut å sen sälj.
Screenshot_2021-10-30-18-07-21-760_com.instagram.android.jpg
Det är ca 8-9 till screenshots där hon vägrar erkänna att den är fixad med när jag frågar om hon vill se beviset säger hon att hon måste gå osv. Uppenbar fifflare som bara hade kunnat sagt som det var så hade det inte varit ngn grej. Men nej då hon har samlat i 15 år så det finns inget jag kan lära henne :)

Tillbaka
Topp