Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha så sjuk bild ändå.. hyffsat tunga pjäserIkke jordens bedste billede, men til venstre er der radium og til højre tritium:
Jag är särskilt intresserad av denna skillnad mellan radium och tritium på dessa modeller som inte nämner T. Om du inte har en geiger, hur kan du då se, är det färgen?
Haha så sjuk bild ändå.. hyffsat tunga pjäser
Haha ja rodéguldsdykDSar växer ju fan på träden nu för tiden! : DSwiss Made kontra Swiss Made T - den schweitziske lovgivning ændrede sig omkring 1962, så tidlige DS'ere kan være med radium eller tritium uden at have "T".
Jag missade den…den som knep den bör vara glaad
Btw någon som knep mexikanaren..?
den som knep den bör vara glaad
Denna ni pratar om?Jag missade den…
Gråter riktiga krokodiltårar
Ja! Haha eller iaf jag.Denna ni pratar om?
Vad klubbades den för?Ja! Haha eller iaf jag.
236,49$Vad klubbades den för?
Wow, iofs förskräckligt skick men charmig!236,49$
Tillkommer moms och frakt såklart men ändå ganska prisvärt trots rätt svår tavelskada, eller vad tycker ni andra?236,49$
Jo håller med. Blev lite chockad att den gick så lågt. Trodde något var fel på den och därför den gick så där lågt. Jag kan inte DS alls.Wow, iofs förskräckligt skick men charmig!
Fel visare, en tavla som nästan inte har några attraktiva detaljer kvar. Boetten är av den tunnare modellen som jag tror (@Fadershan får rätta mig här) ska ha en tidiga kronan? Jag hade nog aldrig köpt den, men med tanke på hur svåra de är att hitta i bra skick så kanske priset kan räknas som ok ändå?Tillkommer moms och frakt såklart men ändå ganska prisvärt trots rätt svår tavelskada, eller vad tycker ni andra?
Visarna känns lite off, eller hur?
Visarna e inte lite off utan helt fel!Tillkommer moms och frakt såklart men ändå ganska prisvärt trots rätt svår tavelskada, eller vad tycker ni andra?
Visarna känns lite off, eller hur?
Håller med men kronan e rätt iaf för modellen! Sen blev det ju billigt ändå och jag hade oxå på bevakning men glömde bort (antagligen för att skicket var rätt trist ja)Fel visare, en tavla som nästan inte har några attraktiva detaljer kvar. Boetten är av den tunnare modellen som jag tror (@Fadershan får rätta mig här) ska ha en tidiga kronan? Jag hade nog aldrig köpt den, men med tanke på hur svåra de är att hitta i bra skick så kanske priset kan räknas som ok ändå?
Fel visare, en tavla som nästan inte har några attraktiva detaljer kvar. Boetten är av den tunnare modellen som jag tror (@Fadershan får rätta mig här) ska ha en tidiga kronan? Jag hade nog aldrig köpt den, men med tanke på hur svåra de är att hitta i bra skick så kanske priset kan räknas som ok ändå?
Denna ni pratar om?
Ja är man helt utan en sådan och hemskt gärna vill ha en så var det ok i mina ögon. Rätt visare går ju att hitta och skulle man få den tät så kunde det bli en riktigt cool beater
Är ju inte ofta man ser någon till salu. Vad ska de kosta, egentligen? Finns en på ebay från Argentina för ca 25k men det känns ju tämligen i överkant speciellt då moms tillkommer.
Jag tycker ni är allt för krassa. Med tanke på tavlans ovanlighet och vad den betingar i bra skick, så fortsätter jag gräma mig över att jag inte hann se den. Tror patinan kunde blivit charmig med nytt plexi. Sen tillhör jag ju den lilla skaran som inte har en enda dykartavla, ska sägas.
Håller med men kronan e rätt iaf för modellen! Sen blev det ju billigt ändå och jag hade oxå på bevakning men glömde bort (antagligen för att skicket var rätt trist ja)
Men kostar verkligen en i bra skick 10 gånger eller typ 25-30k? Jag tycker det känns som fantasipriser, har vi sett någon med dykartavla som faktiskt sålts för 20k+?Håller med. Har inget emot skicket på den tavlan om jag skulle betala "rätt" pris för den. 1/10 av vad en i bättre skick kostar tycker jag låter billigt.
Med eller utan dykbezel? en riiktigt bra utan bezel kostar nog upp mot 20 nu. Med bezel än mer.Men kostar verkligen en i bra skick 10 gånger eller typ 25-30k? Jag tycker det känns som fantasipriser, har vi sett någon med dykartavla som faktiskt sålts för 20k+?
Haha ja lite samma här!Jeg glemte den også, men er ikke ked af det - tror aldrig jeg ville have holdt af tavlan.
Angåënde kronan - har du nogensinde set den i annoncer eller på NOS-ure? Jeg gik egentligt ud fra, at det var en servicekrona, hvilket også kunne forklare, at man ser den på både tidlige og sene modeller i modsætning til andre kronar, som enten er på sene eller tidlige versioner eksklusivt.
Men kostar verkligen en i bra skick 10 gånger eller typ 25-30k? Jag tycker det känns som fantasipriser, har vi sett någon med dykartavla som faktiskt sålts för 20k+?
Certina betyder säker som ni vet men det är något man nästan aldrig kan vara med DS!Haha ja lite samma här!
På just denna modell är denna krona helt dominerande förekommande enligt mina erfarenheter. Dessutuom en krona som oxå enligt egna observationer är mest förekommande på klockor mellan 64-66 och då mellan första kronan och till när man bytte. Mycket möjligt att det är en servicekrona absolut men då innan den sista kronan kom. Dock "makes it sense" på dykartavlan. Tycker den oftast sitter (på exemplar där man ser en helhet och inte ett ihopplock) på den icke uppdsterade 112-boetten.
Utan dykbezel vilket det väl var som diskuterades, möjligt att toppexemplar kostar 20k men det gör inte ett dålig exemplar för 5k billigt IMO.Med eller utan dykbezel? en riiktigt bra utan bezel kostar nog upp mot 20 nu. Med bezel än mer.
Det var som sagt bara min personliga åsikt ovan, att ett toppexemplar kostar närmare 20k är väl inte jättekonstigt. Men att dåliga exemplar ska vara dyra också håller jag inte riktigt med om. Men som sagt min åsikt baraDu har säkerligen bättre koll på det. Kan hända att jag tog i lite. Men anser fortfarande att det var billigt. Tycker sådan kraftig patina kan vara coolt på ett bruksur.
Nej jag är helt enig. Skick bestämmer prislappen helt. Personliga åsikter bestämmer om man gillar skick eller ej På just detta ex wom diskuterats så var tex boetten rätt slut oxå enligt mig så jag såg reservdelar på ett vanligt verk och en rejält patinerad tavla.Utan dykbezel vilket det väl var som diskuterades, möjligt att toppexemplar kostar 20k men det gör inte ett dålig exemplar för 5k billigt IMO.
Förutom tavlan delar väl denna boett med de med vanliga tavlor som typ kostar 1.5k i detta skick?
I mitt tycke försvinner ju mycket av poängen med den sällsyntare och dyrare dykartavlan om den är i så pass dåligt skick och med fel visare.
Det var som sagt bara min personliga åsikt ovan, att ett toppexemplar kostar närmare 20k är väl inte jättekonstigt. Men att dåliga exemplar ska vara dyra också håller jag inte riktigt med om. Men som sagt min åsikt bara