• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Scaramanga

Patek
2-Faktor
HODINKEE! (FYI) Screenshot 2021-12-17 at 15.42.44.png
Larvigt?

Jämför med vad en samtida Rolex Explorer kostar idag 😎

I praktiken är ju en DS minst lika kompetent!
 

Corgi

Rolex
2-Faktor

Pang! Snyggaste DS:en hittills tror jag, aldrig sett förut. 21k inkl avgifter...

Nåja. Men coolt att det fortfarande kan dyka upp något (potentiellt) nytt. Tänkte först att det kunde varit en PP utan inner-ringen, men indexen är unika på denna, så den teorin kan skrotas. Inget crosshair heller. Den ser onekligen lite naken ut, tycker jag.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nåja. Men coolt att det fortfarande kan dyka upp något (potentiellt) nytt. Tänkte först att det kunde varit en PP utan inner-ringen, men indexen är unika på denna, så den teorin kan skrotas. Inget crosshair heller. Den ser onekligen lite naken ut, tycker jag.
Jag tänkte spontant redial eller att man tvättat bort något men inget tyder egentligen på det. Oerhört intressant!

Edit; kollad noggrannare en gång till. Sitter inte de små indexen lite ojämnt placerade?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte spontant redial eller att man tvättat bort något men inget tyder egentligen på det. Oerhört intressant!

Edit; kollad noggrannare en gång till. Sitter inte de små indexen lite ojämnt placerade?

God only knows. Är ju öppet för hur mkt spekulationer som helst egentligen. Reagerade även på att all vit färg på tavlan verkar vara applicerad i en cirkelrörelse, alt. att något svept/borstat. Inte sett det på någon DS förut.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Är den målad överhuvudtaget då? Hade spontant gissat att den är eloxerad. Tycker den ser helt okej ut man har inte heller sett något referensobjekt så utgår från magkänsla mer än något annat. Undrar om det inte är avsaknaden av den runda C-loggan som gör att den känns lite udda? Det brukar det väl vara på DS?
 

Fadershan

Patek
Ja alltså det som förvirrar är att trycket är otroligt bra/rätt. Stämmer baklock så är den 63ish och en tidig men inte tillräckligt tidig för att vara en prototyp. Kronor e ju ofta bytta men denna är lite för sen för 63 och visarna. Det måste vara en prototyp ifall den är legit mtp avsaknaden av "C" logo. Den finns inte i ngn dokumentation jag sett iaf. Jag känner mig kanske lättad att jag inte vann.. men vill så gärna sätta mejseln i den.. Aja jag har en annan manuell som både är ny för er flesta med definitivt legit.. Den kommer till forumet efter det nya året! :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja alltså det som förvirrar är att trycket är otroligt bra/rätt. Stämmer baklock så är den 63ish och en tidig men inte tillräckligt tidig för att vara en prototyp. Kronor e ju ofta bytta men denna är lite för sen för 63 och visarna. Det måste vara en prototyp ifall den är legit mtp avsaknaden av "C" logo. Den finns inte i ngn dokumentation jag sett iaf. Jag känner mig kanske lättad att jag inte vann.. men vill så gärna sätta mejseln i den.. Aja jag har en annan manuell som både är ny för er flesta med definitivt legit.. Den kommer till forumet efter det nya året! :)
Ja trycket var övertygande, resten inte särskilt 🧐
 

ConElPueblo

Panerai

Pang! Snyggaste DS:en hittills tror jag, aldrig sett förut. 21k inkl avgifter...

Hoppsan! Den stack iväg till Hodinkeenivåer i pris! Har aldrig sett den tavlan för iofs och jag antar att det är där vi hittar förklaringen också.

Trodde jag skulle vinna på 5-6 kanske för att vara ärlig. Inte förlora på 16700+avgifter.. Den finns inte dokumenterad någonstans vad jag kan hitta och har aldrig sett den förut.

Nåja. Men coolt att det fortfarande kan dyka upp något (potentiellt) nytt. Tänkte först att det kunde varit en PP utan inner-ringen, men indexen är unika på denna, så den teorin kan skrotas. Inget crosshair heller. Den ser onekligen lite naken ut, tycker jag.

Jeg tror ikke, at den er korrekt. There, I said it.

Hvis den virkeligt er, er den mere speciel end køn, som man siger i Danmark. Tavle-layoutet passer ikke til boetten, synes jeg.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Blir så trött.. Köpte en GF länk till min DS dykare men den visade sig ha en omärkt clasp, eller egentligen bara vikbladet där märkningen sitter då själva claspen är korrekt.
Någon som råkar har en GF clasp över? Eller länk i delar/dåligt skick?
 
Topp