• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Corgi

Rolex
2-Faktor
Blir så trött.. Köpte en GF länk till min DS dykare men den visade sig ha en omärkt clasp, eller egentligen bara vikbladet där märkningen sitter då själva claspen är korrekt.
Någon som råkar har en GF clasp över? Eller länk i delar/dåligt skick?

Tråkigt, men kanske går att leva med så länge? Har sett någon defekt DS-länk på eBay förr där man kunde plockat delar, men även dessa tas det bra betalt för. Köpte en bandlänk med nedslipade endlinks för inte så längesedan… den var det bara att ge upp. Skulle kollat bättre. 😢
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tråkigt, men kanske går att leva med så länge? Har sett någon defekt DS-länk på eBay förr där man kunde plockat delar, men även dessa tas det bra betalt för. Köpte en bandlänk med nedslipade endlinks för inte så längesedan… den var det bara att ge upp. Skulle kollat bättre. 😢
Ja den går såklart att använda ändå men trist när man köpt den hela vägen från USA, jag ska hålla ögonen öppna efter en donatorlänk! :)
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Förstärkning i GF-förrådet så då fick denna nya kläder.
76DAED88-EFC0-44C9-A887-E7CAF38455FA.jpeg
80B7AC8C-3C48-4D99-885C-2370555AC9D5.jpeg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Blir så trött.. Köpte en GF länk till min DS dykare men den visade sig ha en omärkt clasp, eller egentligen bara vikbladet där märkningen sitter då själva claspen är korrekt.
Någon som råkar har en GF clasp över? Eller länk i delar/dåligt skick?
Var det den på eBay? Satt på en klocka med redial? Missade den pga ungj@klarna som distraherade mig. 😅

Har länk med dålig clasp. Kan köpa dina delar 👍🏻
 

Matte78

Omega
Jag har en hyffsat fin DS från 1963.

Har gett upp drömmen om ett orginalband/spänne eller orginal länk.

Har någon tips på en ersättningslänk länk som passar hyffsat i stil och ändlänksmässigt.

Vore kul ha den på länk.🙂
 

foppa13

Cartier
Jag har en hyffsat fin DS från 1963.

Har gett upp drömmen om ett orginalband/spänne eller orginal länk.

Har någon tips på en ersättningslänk länk som passar hyffsat i stil och ändlänksmässigt.

Vore kul ha den på länk.🙂
Jag kan rekommendera BoR länk med curved end links, det funkar alldeles utmärkt som alternativ till original länken...
IMG_20211210_105058.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag har en hyffsat fin DS från 1963.

Har gett upp drömmen om ett orginalband/spänne eller orginal länk.

Har någon tips på en ersättningslänk länk som passar hyffsat i stil och ändlänksmässigt.

Vore kul ha den på länk.🙂

Se ovan! Har även testat med bättre flex och tyckte inte det blev tokigt. Är du villig att betala 600-1000kr för ett originalband (skinn) är de inte jättesvåra att nosa reda på. Lägg gärna upp en bild på din DS.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Apropå reffen här ovan tar jag tillfället i akt och postar den här. Exemplaret är inte helt okänt för de invigda DS-fansen. Den har befunnit sig i USA fram tills för några veckor sedan då den efter en nagelbitar-framkallande flygtur över Atlanten slutligen landade i snön hos mig 😬. Referensen heter 5604 003, boett med rödguld. Lite lumesläpp kl 3 och visare som fått en förbättring och justering av färgen på lyssmassan för att smälta in bättre. Trevlig att titta på är den hursomhelst.
F7C08761-707A-429A-A09C-1D4AA5B5548F.jpeg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Apropå reffen här ovan tar jag tillfället i akt och postar den här. Exemplaret är inte helt okänt för de invigda DS-fansen. Den har befunnit sig i USA fram tills för några veckor sedan då den efter en nagelbitar-framkallande flygtur över Atlanten slutligen landade i snön hos mig 😬. Referensen heter 5604 003, boett med rödguld. Lite lumesläpp kl 3 och visare som fått en förbättring och justering av färgen på lyssmassan för att smälta in bättre. Trevlig att titta på är den hursomhelst.
F7C08761-707A-429A-A09C-1D4AA5B5548F.jpeg
Magisk! Stort grattis till den ✨ Finns dykarversionen i rödguld också?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Apropå reffen här ovan tar jag tillfället i akt och postar den här. Exemplaret är inte helt okänt för de invigda DS-fansen. Den har befunnit sig i USA fram tills för några veckor sedan då den efter en nagelbitar-framkallande flygtur över Atlanten slutligen landade i snön hos mig 😬. Referensen heter 5604 003, boett med rödguld. Lite lumesläpp kl 3 och visare som fått en förbättring och justering av färgen på lyssmassan för att smälta in bättre. Trevlig att titta på är den hursomhelst.
F7C08761-707A-429A-A09C-1D4AA5B5548F.jpeg
Sjukt läcker! Grattis till den!
 
Topp