• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Fredags DS
20221118_142748.jpg
 
Hej, fick hem en 25-65a idag men den saknade en "bricka" och en skruv som håller fast verket och urtavlan.
Se bild:
20221118_223856.jpg
20221118_223834.jpg


Är det någon som har en sån de vill sälja eller vet vart man kan få tag på dessa två delar?
 

57853B07-7632-42B8-8740-E9AB5306A6A3.png

Ingen mästerfotograf som varit i farten. Men får puls för länkens skull. Trodde nog inte man skulle få sen en till salu på bra länge. Priset är väl guldvärdet ungefär? Inte så illa…
Ja nej det är bara andra gången jag iaf ser barklänken.. Ser väl väldigt lovande ut för den pengen tycker jag!?
 
Om du gillar det så är det great! Iom att du frågar så kan jag ju svara för egen del och då tkr jag inte att det lirar optimalt. Det som fungerar som resonemang isf är det du är inne på med tooligheten och att Natoband gjordes till Nato och sen ofta med koppling till militären, flygvapnet/flygklockor eller toolklockor. DS är ju en äventyrsklocka så ok inte så långt ifrån även om jag tkr det är lite av en stretch. Nato för mig får bli till flygklocka eller militäranknutet. För en DS rekommenderar jag en i första hand deras länkar. Har jag inte en länk över till något ex så brukar jag köra ett gummiband och då gärna ett Tropic. Läderband som känns samtida funkar ju oxå kanon!:)
Hemma nu igen! Fått hem ett beggat nubuck Molequin i dagarna som jag tycker passar bra 👌🏼 Farligt korta bandstift bara så får hitta några andra 😅

A566AD0B-C73A-4478-8201-3938216FC97A.jpeg
18F315DC-5BC1-4E23-8364-FD95B7DAD351.jpeg
 
Vad kosta en sån service

Svag för blånerade visare, är de orginal?
Ja men det verkar de vara. Vet inte om det var någon typ av tillval eller hur det fungerade på den tiden för på vissa modeller tycker jag det verkar förekomma både ”vanliga” och blånerade men i exakt samma stil stil.

Edit: Men kanske inte ska säga för mycket. Någon kanske har stenkoll på exakt vilka varianter de kom med! Men jag har sett dessa visare på både Auto/Manuella och date/no date så på en eller flera av dessa varianter hör de väl hemma..
 
Senast ändrad:
Klockan ser bra ut. Cal 25-45, originalkrona, ds-märkta ändlänkar ser det ut som, lite svårbedömd stretch. Men är det ett expander-clasp? Man vill se om det står GF inuti. Min enda invändning.
Det ska tydligen vara stämplat GF, men säljaren är på resande fot och kan inte fota det just nu. 500 dollar vill säljaren ha. Sen tillkommer ju moms på det.
 
Ja men det verkar de vara. Vet inte om det var någon typ av tillval eller hur det fungerade på den tiden för på vissa modeller tycker jag det verkar förekomma både ”vanliga” och blånerade men i exakt samma stil stil.

Edit: Men kanske inte ska säga för mycket. Någon kanske har stenkoll på exakt vilka varianter de kom med! Men jag har sett dessa visare på både Auto/Manuella och date/no date så på en eller flera av dessa varianter hör de väl hemma..
Ja det stämmer säkert på de fyra du nämner men uteslutande till den där tavelmodeller är min uppfattning.
 
Klockan ser bra ut. Cal 25-45, originalkrona, ds-märkta ändlänkar ser det ut som, lite svårbedömd stretch. Men är det ett expander-clasp? Man vill se om det står GF inuti. Min enda invändning.

Det ska tydligen vara stämplat GF, men säljaren är på resande fot och kan inte fota det just nu. 500 dollar vill säljaren ha. Sen tillkommer ju moms på det.
Är det inte ngn hemmasnickrad förlängning på claspen bara då för att länken var kort?
 
Tillbaka
Topp