Fredags DS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Certina DS Automatic 18k säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för SÅLD
Certina Annons: SÅLD Certina DS Automatic 18k, Referensnummer 622220; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1965; Lokalisering: Nederländechrono24.app
Bra tavla och visare!
Certina DS Automatic 18k säljes av en Privatsäljare på Chrono24 för SÅLD
Certina Annons: SÅLD Certina DS Automatic 18k, Referensnummer 622220; Gulguld; Automatisk; Skick Mycket bra; År 1965; Lokalisering: Nederländechrono24.app
Ja nej det är bara andra gången jag iaf ser barklänken.. Ser väl väldigt lovande ut för den pengen tycker jag!?Ingen mästerfotograf som varit i farten. Men får puls för länkens skull. Trodde nog inte man skulle få sen en till salu på bra länge. Priset är väl guldvärdet ungefär? Inte så illa…
Vad väntar du på?
Ja nej det är bara andra gången jag iaf ser barklänken.. Ser väl väldigt lovande ut för den pengen tycker jag!?
Hemma nu igen! Fått hem ett beggat nubuck Molequin i dagarna som jag tycker passar bra Farligt korta bandstift bara så får hitta några andraOm du gillar det så är det great! Iom att du frågar så kan jag ju svara för egen del och då tkr jag inte att det lirar optimalt. Det som fungerar som resonemang isf är det du är inne på med tooligheten och att Natoband gjordes till Nato och sen ofta med koppling till militären, flygvapnet/flygklockor eller toolklockor. DS är ju en äventyrsklocka så ok inte så långt ifrån även om jag tkr det är lite av en stretch. Nato för mig får bli till flygklocka eller militäranknutet. För en DS rekommenderar jag en i första hand deras länkar. Har jag inte en länk över till något ex så brukar jag köra ett gummiband och då gärna ett Tropic. Läderband som känns samtida funkar ju oxå kanon!
Tjusigt!Hemma nu igen! Fått hem ett beggat nubuck Molequin i dagarna som jag tycker passar bra Farligt korta bandstift bara så får hitta några andra
Precis så var det för mig när jag hade köpt min barklänk och sen dagarna efter dök den upp med den släta länken oxå och dauphinevisare..ångrar den auktionen fortfarandeHelt klart ett bra pris. Önskar timingen vore lite bättre för min egen del. Hade inte riktigt planerat att den skulle dyka upp nu.
Vad kosta en sån service
Svag för blånerade visare, är de orginal?Hemma nu igen! Fått hem ett beggat nubuck Molequin i dagarna som jag tycker passar bra Farligt korta bandstift bara så får hitta några andra
Ja men det verkar de vara. Vet inte om det var någon typ av tillval eller hur det fungerade på den tiden för på vissa modeller tycker jag det verkar förekomma både ”vanliga” och blånerade men i exakt samma stil stil.Vad kosta en sån service
Svag för blånerade visare, är de orginal?
Jag är absolut ingen expert men vill ändå bara säga att den ser sjukt fin ut! Härlig patinaSer ni experter något på denna DS som man bör vara uppmärksam på? Annat än att länken är väldigt kort då.
Ser ni experter något på denna DS som man bör vara uppmärksam på? Annat än att länken är väldigt kort då.
Det ska tydligen vara stämplat GF, men säljaren är på resande fot och kan inte fota det just nu. 500 dollar vill säljaren ha. Sen tillkommer ju moms på det.Klockan ser bra ut. Cal 25-45, originalkrona, ds-märkta ändlänkar ser det ut som, lite svårbedömd stretch. Men är det ett expander-clasp? Man vill se om det står GF inuti. Min enda invändning.
Det ska tydligen vara stämplat GF, men säljaren är på resande fot och kan inte fota det just nu. 500 dollar vill säljaren ha. Sen tillkommer ju moms på det.
Ja det stämmer säkert på de fyra du nämner men uteslutande till den där tavelmodeller är min uppfattning.Ja men det verkar de vara. Vet inte om det var någon typ av tillval eller hur det fungerade på den tiden för på vissa modeller tycker jag det verkar förekomma både ”vanliga” och blånerade men i exakt samma stil stil.
Edit: Men kanske inte ska säga för mycket. Någon kanske har stenkoll på exakt vilka varianter de kom med! Men jag har sett dessa visare på både Auto/Manuella och date/no date så på en eller flera av dessa varianter hör de väl hemma..
Klockan ser bra ut. Cal 25-45, originalkrona, ds-märkta ändlänkar ser det ut som, lite svårbedömd stretch. Men är det ett expander-clasp? Man vill se om det står GF inuti. Min enda invändning.
Är det inte ngn hemmasnickrad förlängning på claspen bara då för att länken var kort?Det ska tydligen vara stämplat GF, men säljaren är på resande fot och kan inte fota det just nu. 500 dollar vill säljaren ha. Sen tillkommer ju moms på det.
Det är det jag är lite rädd för. Jag får vänta tills jag kan få lite fler bilder.Är det inte ngn hemmasnickrad förlängning på claspen bara då för att länken var kort?
Ser ni experter något på denna DS som man bör vara uppmärksam på? Annat än att länken är väldigt kort då.
Förbaskat så snygg! Dagens val blev lättMin nya (efter många timmars mek)
Haha schysst, din var i ett mycket fint skick!Förbaskat så snygg! Dagens val blev lätt
Bra jobbat!Min nya (efter många timmars mek)
TackarBra jobbat!