Slog mig att jag kanske aldrig postade min heliga graal från Tratten här! Det var nog för jag tänkt göra ett långt informativt inlägg om den osv...men skiter i det och postar den bara med en enkel beskrivning. Detta är alltså DSarnas DS enligt mig och en klocka jag jagat aktivt i många år nu. Detta är den tredje jag sett till salu och den första jag lyckats ta hem. De är superovanliga helt enkelt och av samma anledning som Milgaus osv..det var helt enkelt en smalare kundkrets för den här typen av toolklocka.
Detta är den första DS Amagneticen, 5601-114. Den delar ref med efterkommande datumfria Amagnetics mao. Skicket är härligt och ganska kraftigt patinerad i någon typ av kammoflagekänsla. Så om jag blir IG-säljare och jag får en hjärnblödning så lägger jag ut den bredvid någon "tropical Stardust" med patina beskrivningen "elusive camo" patina...
Ja jag gick på helspänn från det att den lades ut till det att jag vann den...varenda kommentar på ks om den fick mitt blod att koka haha .. men den är hos mig nu och jag blev positivt överraskad av skicket väl hemma. Dags för ny graal att jaga och här e den iaf, lite sent men iaf!