eNielsen
Guld
Snapphane Auktioner - Armbandsur, Certina 'Turtleb
Armbandsur, Certina 'Turtleback' DS herr
snapp.auction2000.online
Ett litet auktionstips om någon vill ha en trevlig DS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Jag fick preeeecis hem en likadan DSNu kompletterad med rätt spänne
Dem är riktigt trevliga!Snyggt! Jag fick preeeecis hem en likadan DS
Gissar att det här är den klocka du lagt upp på tuben. Riktigt imponerande!Min nya (efter många timmars mek)
Stämmer, tackGissar att det här är den klocka du lagt upp på tuben. Riktigt imponerande!
Den gamla godingenKör DS idag också
Nice!
Obs ej att förväxla med denna omdebatterade fejkade DS (ihopplock med Certinatavla från annan modell) påminner ju om varandra och är samtida tavlor.
Blev med svart DS idag. En snäll kompis sålde denna goding till mig. Behöver lite puts och fix men ett bra utgångsläge helt klart.
Ser fram emot en diskussion kring visarna. Tyckte själv det såg fel ut med stålvisare men efter att ha plöjt igen hela tråden så tror jag ändå att de kan vara korrekta.Clean tavla! Kan bli svårt att hitta matchande guldvisare med index.
Ser fram emot en diskussion kring visarna. Tyckte själv det såg fel ut med stålvisare men efter att ha plöjt igen hela tråden så tror jag ändå att de kan vara korrekta.
Vad tror experterna? @Fadershan m fl.
Inte likadan Min har datum!Ingen exakt vetenskap jag ger uttryck för, men har haft en likadan fast då med guld-dauphine. Har själv inte sett några modeller (Seamaster inkluderat) som blandar guldindex med stålvisare eller vice versa. Därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara ett designval, om än udda i mina ögon. Bild för referens.
Ser fram emot en diskussion kring visarna. Tyckte själv det såg fel ut med stålvisare men efter att ha plöjt igen hela tråden så tror jag ändå att de kan vara korrekta.
Vad tror experterna? @Fadershan m fl.
Tja! Fin svarttsvlad DS! Är personligen väldigt förtjust i dauphinevisare. Dock är jag just nu väldigt övertygad om att den ska ha guldvisare. Kronan och kal 25-661 för mig indikerar oxå kanske guldiga batongvisare eller vad man vill kalla dem Meen guldiga dauphine e ju ännu snyggare och inget "fel" skulle jag säga. Jag har oxå 25-661 med dauphine. Corgis ovan är väl en 25-36 gissar jag även om det finns DS med 25-66 men betydligt ovanligare. Lite av mina referensbilder bifogat oxå men kronan på den sista matchar inte resten så den bör jag byta till den första ds-kronan likt den på min ds här med dauphine och krackelerad tavla.Ingen exakt vetenskap jag ger uttryck för, men har haft en likadan fast då med guld-dauphine. Har själv inte sett några modeller (Seamaster inkluderat) som blandar guldindex med stålvisare eller vice versa. Därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara ett designval, om än udda i mina ögon. Bild för referens.
Har Certina applicerade index men tavlan målad med dem monterade? Mycket märkligt.Blev med svart DS idag. En snäll kompis sålde denna goding till mig. Behöver lite puts och fix men ett bra utgångsläge helt klart.
Menar du det här att man ser att färgen går upp på index som skulle kunna starkt indikera att man låtit målat om tavlan utan att bemöda sig med att plocka bort index först?Har Certina applicerade index men tavlan målad med dem monterade? Mycket märkligt.
Den till höger är otroligt fin! Vad är det för modell? En av de finaste vintageklockorna jag sett.