• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”


Ett litet auktionstips om någon vill ha en trevlig DS :D

1669911726188.png
 
Ser fram emot en diskussion kring visarna. Tyckte själv det såg fel ut med stålvisare men efter att ha plöjt igen hela tråden så tror jag ändå att de kan vara korrekta.

Vad tror experterna? @Fadershan m fl.

Ingen exakt vetenskap jag ger uttryck för, men har haft en likadan fast då med guld-dauphine. Har själv inte sett några modeller (Seamaster inkluderat) som blandar guldindex med stålvisare eller vice versa. Därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara ett designval, om än udda i mina ögon. Bild för referens.

6F1B1DCB-D36B-421D-92B3-6E94F5B43AD2.jpeg
 
Ingen exakt vetenskap jag ger uttryck för, men har haft en likadan fast då med guld-dauphine. Har själv inte sett några modeller (Seamaster inkluderat) som blandar guldindex med stålvisare eller vice versa. Därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara ett designval, om än udda i mina ögon. Bild för referens.

6F1B1DCB-D36B-421D-92B3-6E94F5B43AD2.jpeg
Inte likadan ;) Min har datum!
 
Ser fram emot en diskussion kring visarna. Tyckte själv det såg fel ut med stålvisare men efter att ha plöjt igen hela tråden så tror jag ändå att de kan vara korrekta.

Vad tror experterna? @Fadershan m fl.

Ingen exakt vetenskap jag ger uttryck för, men har haft en likadan fast då med guld-dauphine. Har själv inte sett några modeller (Seamaster inkluderat) som blandar guldindex med stålvisare eller vice versa. Därmed inte sagt att det inte skulle kunna vara ett designval, om än udda i mina ögon. Bild för referens.

6F1B1DCB-D36B-421D-92B3-6E94F5B43AD2.jpeg
Tja! Fin svarttsvlad DS! Är personligen väldigt förtjust i dauphinevisare. Dock är jag just nu väldigt övertygad om att den ska ha guldvisare. Kronan och kal 25-661 för mig indikerar oxå kanske guldiga batongvisare eller vad man vill kalla dem :) Meen guldiga dauphine e ju ännu snyggare och inget "fel" skulle jag säga. Jag har oxå 25-661 med dauphine. Corgis ovan är väl en 25-36 gissar jag även om det finns DS med 25-66 men betydligt ovanligare. Lite av mina referensbilder bifogat oxå men kronan på den sista matchar inte resten så den bör jag byta till den första ds-kronan likt den på min ds här med dauphine och krackelerad tavla.
IMG_20221028_115622_945.jpg
IMG_20221107_134935_755.jpg
IMG_20221103_144901_358.jpg
IMG_20221109_162921_112.jpg
 
Tillbaka
Topp