Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har hänt mig en gång när jag exponerade en tavla för luft/hade den utanför case vid service. Tavlan tokpatinerades på en vecka... Detta var en vintage seamaster. I övrigt brukar det inte ske så mkt så snabbt i lådan! Din har ju tidigare klarat sig 60ish år nästan fri från patina. Att den blivit otät och fått in fukt är ju det sannolika händelseförloppet imo. Trist, fortfarande fin.Är helt säker! Har beundrat den många gånger med lupp tidigare
Måste vara så att den blivit otät som du säger. Håller med om att den fortfarande är trevlig. Men kommer nog ändå försöka leta reda på ett nytt exemplar i skick likt hur denna tidigare varitHar hänt mig en gång när jag exponerade en tavla för luft/hade den utanför case vid service. Tavlan tokpatinerades på en vecka... Detta var en vintage seamaster. I övrigt brukar det inte ske så mkt så snabbt i lådan! Din har ju tidigare klarat sig 60ish år nästan fri från patina. Att den blivit otät och fått in fukt är ju det sannolika händelseförloppet imo. Trist, fortfarande fin.
Låter som en bra idé! även om jag gillar patina i de flesta former så är ändå värderingsskalan efter skick oftast men även jag letar skick för estikens skull! Lite olika beroende på tsvelutförande och modell i övrigt. Ju mer dressing desto mindre patina önskar jag osv. En vintagedykare/toolwatch är nästan konstig i mintMåste vara så att den blivit otät som du säger. Håller med om att den fortfarande är trevlig. Men kommer nog ändå försöka leta reda på ett nytt exemplar i skick likt hur denna tidigare varit
Fina! Lite extra på din PP, grym!Fick tag i en Lillebror till min PP DS, min första DS-2
Älskar tavlan på denna!
Tack! Ja den är jag verkligen nöjd över, den är en konstant i min klocksamlingFina! Lite extra på din PP, grym!
Klart det är, typ bäst faktiskt! Men måste jag välja så är den lite nättare GFn än bättre om den är tajt. Fast bandvagnen är betydligt smartare i hållbarhet!Okey då, länk är rätt nice
Blir kul att se vad denna landar på. Hoppas nån här haffar den
CERTINA DS Armbandsur, stål, automatisk, datum, 1960-tal.
Plexiglas. Ref nr 346.825 Serie nr 5801113 Kaliber 25-651 Diameter 39 mm.auctionet.com
Vad tycker du om det resultatet?18500 plus slagavgift. Hoppla.
Jag blev lite förvånad att det blev så högt. DS är fortfarande undervärderade, på gott och ontVad tycker du om det resultatet?
Har lite svårt att se den där vattenskadade och korrosionsskadade vara undervärderad på dryga 20’.Jag blev lite förvånad att det blev så högt. DS är fortfarande undervärderade, på gott och ont
Sa jag att just den var undervärderad?Har lite svårt att se den där vattenskadade och korrosionsskadade vara undervärderad på dryga 20’.
Typ det du skrev då det var det objektet som diskuterades.Sa jag att just den var undervärderad?
Det är ett högt pris jämfört med betalningsviljan på KS och ett lågt pris jämfört med vad som begärs för liknande på t ex Ebay.
Pratar vi rimlighet i värderingar så saftade du väl i rätt hårt när du skulle sälja din rejält vattenskadade PH500 som saknade krona?
Är det detta tro? Har lite dålig koll. Men detta tror jag iaf ska vara rätt till min manuella DS2a. Insåg nu att det kanske var till din länk du skulle skaffa spänne?Hej tråden. Om jag ska leta spänne till min DS, vilken typ är det som gäller då? Och vad är ett rimligt pris?
Det är till läderband jag menar. Jag ser nu att jag kanske kunde ha varit tydligare…Är det detta tro? Har lite dålig koll. Men detta tror jag iaf ska vara rätt till min manuella DS2a. Insåg nu att det kanske var till din länk du skulle skaffa spänne?
Hej tråden. Om jag ska leta spänne till min DS, vilken typ är det som gäller då? Och vad är ett rimligt pris?
Tack. För en som inte har skitbra koll på Certina-spännen; har du en bild på vilken typ av spänne du menar? Och var är rimligt att betala för ett sådant?Till din klocka and skulle jag ha det äldre DS-spännet. Snyggast och rätt till din tidiga DS. Lite halvsvårt och halvdyrt bara.
Tack. För en som inte har skitbra koll på Certina-spännen; har du en bild på vilken typ av spänne du menar? Och var är rimligt att betala för ett sådant?
Tack. För en som inte har skitbra koll på Certina-spännen; har du en bild på vilken typ av spänne du menar? Och var är rimligt att betala för ett sådant?
Tack Marta! Sorry kom av mig när jag skulle leta bild Precis det vackra spännet!
Så här ser passande spänne ut.
5-600kr.
Ett sådant;Hej tråden. Om jag ska leta spänne till min DS, vilken typ är det som gäller då? Och vad är ett rimligt pris?
Finns en till variant oxå på de senaste länkarna..men svårt att veta länkens ålder om spännet är borta till att börja med ju!Ett sådant;
Räkna med 500-1500.