Jag var lite otydlig i mitt hjärta inlägg. Frågan avsåg spänne till läderband. Det hade kanske varit mer pedagogiskt av mig att att välja en bild där klockan bars på läderEtt sådant;
Räkna med 500-1500.
Rätt spänne på länken har jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag var lite otydlig i mitt hjärta inlägg. Frågan avsåg spänne till läderband. Det hade kanske varit mer pedagogiskt av mig att att välja en bild där klockan bars på läderEtt sådant;
Räkna med 500-1500.
Haha ja jag var övertygad om att du sökte lås till länkenJag var lite otydlig i mitt hjärta inlägg. Frågan avsåg spänne till läderband. Det hade kanske varit mer pedagogiskt av mig att att välja en bild där klockan bars på läder
Rätt spänne på länken har jag
Om inte ändlänkarna är märkta X då vet man väl på ett ungefärFinns en till variant oxå på de senaste länkarna..men svårt att veta länkens ålder om spännet är borta till att börja med ju!
Hur vet man att ändlänkarna är rätt till länken? Om de är märkta "X" så är de ju tidiga och är de märkta "DS" så är de ju typ mellan 1960-67 så inte speciellt hjälpsamt? Det andra spännet jag tänker på kom nog först 67 och sen slutade man göra GF-länken typ.Om inte ändlänkarna är märkta X då vet man väl på ett ungefär
touché!Hur vet man att ändlänkarna är rätt till länken? Om de är märkta "X" så är de ju tidiga och är de märkta "DS" så är de ju typ mellan 1960-67 så inte speciellt hjälpsamt? Det andra spännet jag tänker på kom nog först 67 och sen slutade man göra GF-länken typ.
Najs! Var längesen jag såg den!
Jag fick tillbaka den av min far nu i helgen. Han tycker jag skall ha den. Skall hitta ett bra 19mm gummi till den eller om jag kan hitta en korrekt länkNajs! Var längesen jag såg den!
Bättre att posta här, för moderna Certina:nån som har erfarenhet av ds action på titanium?
Hur bra håller powermatic 80 tiden, hur känns den i handen?
Känns väldigt prisvärd och har en snygg design!
Vilket läckert spänne!
Så här ser passande spänne ut.
5-600kr.
Fint! Ja en GF blir bra men även Tropics funkar ju bra!Jag fick tillbaka den av min far nu i helgen. Han tycker jag skall ha den. Skall hitta ett bra 19mm gummi till den eller om jag kan hitta en korrekt länk
Så fin alltså
Den kom tydligen på ett gummi ursprungligen, så jag börjar med det. 19mm, vilket gör det aningen knepigareFint! Ja en GF blir bra men även Tropics funkar ju bra!
Den gröna var ju snygg! skulle det dyka upp någon begagnad till rätt pris i framtiden så hamnar drn nog i lådanSenaste märket att haka på 'treden'. En av de sämre versionerna tycker jag. Inte alls tilltalande.
Senaste märket att haka på 'treden'. En av de sämre versionerna tycker jag. Inte alls tilltalande.
Fel avdelning grabbar.Den gröna var ju snygg! skulle det dyka upp någon begagnad till rätt pris i framtiden så hamnar drn nog i lådan
Dubbel Double!Double Security
Var sugen på den där också. Asken är ju inget märkvärdigt egentligen, men det där lilla bladet om datumväxlingen var ju toksnygg.Tänkte köpa en box till min gamla DS men hejsan vad den stack:
Certina DS. Ask
Utropspris: 30 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-12-30 00:23:31. Köp & sälj begagnade & oanvända Renoveringsobjekt på Tradera.www.tradera.com
(Ups visst en mansklocka jag har)
Grym, gz!Inte den mest eftertraktade av tavlor men i väldigt bra skick o viktigast av allt; jag gillar den! Det har varit ett skralt år med fokus på annat än inköp av klockor så jag är ändå nöjd att jag avslutade året med en ny DS. Behövs nytt glas (har polerat vad jag orkar) o på sikt en service.
Nä askarna är inget superpremium direkt utan standard även om jag gillar att de är blåa istf de röda Är ju ändå "a mans watch" En annan tid..Var sugen på den där också. Asken är ju inget märkvärdigt egentligen, men det där lilla bladet om datumväxlingen var ju toksnygg.
Snyggt! Misstänkte att du redan hade enNä askarna är inget superpremium direkt utan standard även om jag gillar att de är blåa istf de röda Är ju ändå "a mans watch" En annan tid..
Gällande bladet om datumväxling är de lite mysiga och här ser du den lilla finurliga utskärningen ur det lilla bladet. I bakgrunden ses oxå en utskuren demoboett
Superfin! Trevlig länk oxå.
Tack, kul o höra! Jag skulle kunna sätta gubbflex på allt!!Superfin! Trevlig länk oxå.