• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

80-talet

Cartier
2-Faktor
Om du inte vill gå bespoke @JacquesCosteau så funkar grodbanden ganska bra, de går dessutom att olja och ev färga med typ skokräm för önskad nyans/färg. Men liten glipa blir det, se bild. Med betoning på liten.
1000009116.jpg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Vad tusan är ett grodband?

😅

Vår vän @grodslukarenx förser oss med fina vintageband. En hommage således.

 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
😅

Vår vän @grodslukarenx förser oss med fina vintageband. En hommage således.

Grodbanden har satt sin sista potatis, faktiskt! :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Returnerar tyvärr den här idag, härlig tavla som bärs mindre än en ”vanlig” DS trots längre bandhorn.
IMG_0480.jpeg

Precis så, en 5801 113 med borttagen vridning.
Känner mig inte övertygad om att det där är en dykare utan ring. Kolla fasningen vid/ovan kronan mot glasringen. Den hör ihop med vanliga boetten. De dykare jag har sett är platta där, då den delen hamnar under dykringen. Se t ex på bifogad bild.

IMG_0239.jpeg
 

Fadershan

Patek
It's beautiful!kslike I'm the only one who thinks that DS dials patina more than others? I can't find a nice piece without a date window anywhere.
No its only your findings! ;) Take into consideration that DS is and was a sports watch made for using it whenever! So make sure u compare it to watches that lived the same type of life! :)

The nodates are more common in the early DS cal 25-45 (25-451 date is more uncommon) but when changed to 25-651 the 25-65 nodate bacame the uncommon one. Not impossible to find a "nice" 25-45 dials and i can show you plenty of them...but its not fun if the all just can be bought from anywhere! ;)
 

Macklin

Cartier
Ett känt samarbete och så är det långfärdsbussar🤦🏼‍♀️
Allt kan inte vara polarflyg och djuphavsdykning. Ädelt värv att plöja Autobahn med företagets Certina på armen. Ingen AC, gårdagens pilsner svettas ut och gör remmen fuktig. En senapsfläck från lunchwursten fläckar tavlan. "Kommer passagerarna tycka jag är äcklig om jag slickar upp den?" tänker du snabbt.

60 år senare ligger du sen länge i graven men din klocka diskuteras på nåt som heter internet av samlare. Inte så illa ändå.
 

martaSM30

Audemars
2-Faktor
Allt kan inte vara polarflyg och djuphavsdykning. Ädelt värv att plöja Autobahn med företagets Certina på armen. Ingen AC, gårdagens pilsner svettas ut och gör remmen fuktig. En senapsfläck från lunchwursten fläckar tavlan. "Kommer passagerarna tycka jag är äcklig om jag slickar upp den?" tänker du snabbt.

60 år senare ligger du sen länge i graven men din klocka diskuteras på nåt som heter internet av samlare. Inte så illa ändå.
Jag är med dig. You had me at autobahn.
 
Topp