Om du inte vill gå bespoke @JacquesCosteau så funkar grodbanden ganska bra, de går dessutom att olja och ev färga med typ skokräm för önskad nyans/färg. Men liten glipa blir det, se bild. Med betoning på liten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tusan är ett grodband?Om du inte vill gå bespoke @JacquesCosteau så funkar grodbanden ganska bra, de går dessutom att olja och ev färga med typ skokräm för önskad nyans/färg. Men liten glipa blir det, se bild. Med betoning på liten.
Vad tusan är ett grodband?
Grodbanden har satt sin sista potatis, faktiskt!
Vår vän @grodslukarenx förser oss med fina vintageband. En hommage således.
Säljes - 20mm NOS Swiss Made Gummin - 18/19mm NOS Curved Beads of Rice - 18mm Svin, Kalv - 20mm Svin - 20mm NOS Mesh - 18mm NOS Gay Freres
Dags att rensa i bandlådan. Priserna är ex frakt, paketpris går att lösa. :) NOS 20mm Swiss Made Gummin - 300kr styck NOS Beads of Rice med Curved ends. Finns i både 18 och 19mm. 800kr styck. NOS 18mm Gay Freres Stretchoysters. Långa nog för stora handleder, tags kvar. 3500kr styck...klocksnack.se
Grodbanden har satt sin sista potatis, faktiskt!
Givet att watch strap stories säljer samma band för 800 spänn plus frakt är det nog bara att köra!Ånej! Nu blir det discontinued-hets. Jag har ett liggande men med tanke på rådande omständigheter är jag tvungen att addera 40% på priset.
Hänger inte med. Är väl samma boett som vanliga DS? Länken förhöjer nog inte upplevelsen. Testa ett Tropic eller ett natoReturnerar tyvärr den här idag, härlig tavla som bärs mindre än en ”vanlig” DS trots längre bandhorn.
Svär mig fri från länken, den hängde med från säljaren! Ögonmåttade mig till de längre bandhornen, men kan så klart ha varit en illusion. Nu är den hur som helst returnerad.Hänger inte med. Är väl samma boett som vanliga DS? Länken förhöjer nog inte upplevelsen. Testa ett Tropic eller ett nato
Var det en dykare utan bezel? Lite lurigt att se på bilden.Svär mig fri från länken, den hängde med från säljaren! Ögonmåttade mig till de längre bandhornen, men kan så klart ha varit en illusion. Nu är den hur som helst returnerad.
Precis så, en 5801 113 med borttagen vridning.Var det en dykare utan bezel? Lite lurigt att se på bilden.
Ah, då är jag med. Den såg ju lite mysko ut.Precis så, en 5801 113 med borttagen vridning.
Tropic!Precis hämtad hos uris, nu ska vi bara välja band
Allt förutom läder!Precis hämtad hos uris, nu ska vi bara välja band
Mina personliga favoriter är 1.Tropic, 2.Vintage läderPrecis hämtad hos uris, nu ska vi bara välja band
Gummi! Helt klart!Precis hämtad hos uris, nu ska vi bara välja band
Returnerar tyvärr den här idag, härlig tavla som bärs mindre än en ”vanlig” DS trots längre bandhorn.
Känner mig inte övertygad om att det där är en dykare utan ring. Kolla fasningen vid/ovan kronan mot glasringen. Den hör ihop med vanliga boetten. De dykare jag har sett är platta där, då den delen hamnar under dykringen. Se t ex på bifogad bild.Precis så, en 5801 113 med borttagen vridning.
Vad snackar vi då, något fusk med bytt tavla?Känner mig inte övertygad om att det där är en dykare utan ring. Kolla fasningen vid/ovan kronan mot glasringen. Den hör ihop med vanliga boetten. De dykare jag har sett är platta där, då den delen hamnar under dykringen. Se t ex på bifogad bild.
Nej, en helt ok DS. Har en själv. De kom med den tavlan i såväl standardboett som med vridring (dykare).Vad snackar vi då, något fusk med bytt tavla?
Ett känt samarbete och så är det långfärdsbussarFörsta gången jag sett en DS med produktsamarbete (Magirus Deutz var tydligen några slags västtyska långfärdsbussar på 60-70: talen). Bilder från Uhrforum:
No its only your findings! Take into consideration that DS is and was a sports watch made for using it whenever! So make sure u compare it to watches that lived the same type of life!It's beautiful! I'm the only one who thinks that DS dials patina more than others? I can't find a nice piece without a date window anywhere.
Allt kan inte vara polarflyg och djuphavsdykning. Ädelt värv att plöja Autobahn med företagets Certina på armen. Ingen AC, gårdagens pilsner svettas ut och gör remmen fuktig. En senapsfläck från lunchwursten fläckar tavlan. "Kommer passagerarna tycka jag är äcklig om jag slickar upp den?" tänker du snabbt.Ett känt samarbete och så är det långfärdsbussar
Jag är med dig. You had me at autobahn.Allt kan inte vara polarflyg och djuphavsdykning. Ädelt värv att plöja Autobahn med företagets Certina på armen. Ingen AC, gårdagens pilsner svettas ut och gör remmen fuktig. En senapsfläck från lunchwursten fläckar tavlan. "Kommer passagerarna tycka jag är äcklig om jag slickar upp den?" tänker du snabbt.
60 år senare ligger du sen länge i graven men din klocka diskuteras på nåt som heter internet av samlare. Inte så illa ändå.