Kompass, bra eller anus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kompass, bra eller anus?
![]()
Tenderar att hålla med dig. På en annan klocka kanske.Anus om du frågar mig. Kontraster kan vara snyggt men inte så där.
Hör med Olofsfors Ur. Jag killgissar på halva kostnaden typ.Hej!
Jag har ett litet arvegods som har gjort sitt, i alla fall för stunden. Jag har fått prisförslag på service med plexibyte för 5000 kronor. Förstår att det inte är ekonomiskt försvarbart men det finns såklart ett affektionsvärde. Mina frågor är väl egentligen följande. Är det ett rimligt pris för att få igång den igen? Eller bör man vända sig till någon särskild urmakare för service av detta ur? För det fall jag väljer att fixa den, har ni några förslag på band? Har 15,5 cm handled, så de får gärna vara åt det kortare hållet. Hade den på NATO innan den gav upp men vet inte om det är det snyggaste egentligen.
![]()
Bra att veta! Nix, frågade inte upp heller.5000 låter dyrt, sa de vad som var fel på den? Det finns kanske någon hobbyfixare här på forumet som skulle kunna ta sig an den. Var det ett specat kostnadsförslag med vad de tyckte behövdes göras?
Tack för tipset! Ska kollas upp!Hör med Olofsfors Ur. Jag killgissar på halva kostnaden typ.
Och ja, den är värd en återupplivning. Jag öste in många tusenlappar i farsgubbens Tissot PR516 som han fick av min mamma när han tog studenten 1967. Lätt värt det.