• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Fadershan

Patek
Sätta dit en s
Här vinner man en DS som man verkligen vill ha och sen får man ett meddelande om att säljaren tyvärr tappat den när den skulle packas ner så att den är defekt... Suck.
Edit: är det svårt att fixa en lös minutvisare?
Screenshot_2019-09-03-11-32-58.png
Att sätta dit en sekundvisare är inga problem i sig. På en DS krävs lite know how för att få ur verk etc. Rätt troligt är oxå att sekundhjulets axel har gått av och då blir det till med nytt hjul och ev visare. Har du bilder?

Edit: såg nu vilken ds det var, har slö uopkoppling. Be om en högupplöst bild på visarna så ska du se centrumpinnen. Om den är avbruten boir det meckigare. delar till 25-661 finns det gott om å billigt. 25-36 är det lite svårare till.
 

Loda

Omega
Hade frågat hur defekt och vad han kräver för att bli av med den. Ikte så dyra att serva om det bara är ngt litet
Nu var jag dum och tog pengarna tillbaka och meddelanden går inte fram av någon anledning. Känner att jag ångrar det draget.

Sätta dit en s

Att sätta dit en sekundvisare är inga problem i sig. På en DS krävs lite know how för att få ur verk etc. Rätt troligt är oxå att sekundhjulets axel har gått av och då blir det till med nytt hjul och ev visare. Har du bilder?

Edit: såg nu vilken ds det var, har slö uopkoppling. Be om en högupplöst bild på visarna så ska du se centrumpinnen. Om den är avbruten boir det meckigare. delar till 25-661 finns det gott om å billigt. 25-36 är det lite svårare till.

Se ovan. Tyvärr kan jag inte kommunicera med säljaren längre. Tack så mycket för svaren.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Nu var jag dum och tog pengarna tillbaka och meddelanden går inte fram av någon anledning. Känner att jag ångrar det draget.



Se ovan. Tyvärr kan jag inte kommunicera med säljaren längre. Tack så mycket för svaren.
Traderas meddelandefunktion är hopplös men då är det ju tur att den klantiga säljaren finns här och följer denna tråd! ;) Symptomen är att minutvisaren inte alltid rör sig när jag ställer tiden medan timvisaren beter sig som väntat. När klockan går rör sig sekund- och timvisare som vanligt medan minutvisaren funkar ibland och ibland inte. Återkommer ikväll med bilder som förhoppningsvis är tillräckligt högupplösta så kan vi ta en eventuell förhandling på PM efter det.
 

Loda

Omega
Traderas meddelandefunktion är hopplös men då är det ju tur att den klantiga säljaren finns här och följer denna tråd! ;) Symptomen är att minutvisaren inte alltid rör sig när jag ställer tiden medan timvisaren beter sig som väntat. När klockan går rör sig sekund- och timvisare som vanligt medan minutvisaren funkar ibland och ibland inte. Återkommer ikväll med bilder som förhoppningsvis är tillräckligt högupplösta så kan vi ta en eventuell förhandling på PM efter det.
Det var ju kul (och GG av dig) att du såg mitt inlägg och svarade. KS vinner igen! Vi hörs.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor

ittam

Audemars
Och jag har inte en enda DS...
Finns alltid någon på Tratten;) Bara börja horda.
Varför skulle du det?:) Fabulöst!
Tack!!
Mycket vackert! Jag ska snart våga kasta in min DS-låda oxå som har en del uppgraderingar och tillskott!
Visst är det. Och du är en av de stora inspiratörerna :)
Klart du ska visa upp läckerbitarna, vi är många som vill se!!!
Ock tack!
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Tråkig dag när ens 25-36 slutar tickar. Känns som fjädern har gått av, får ingen resistans alls när jag drar upp klockan. Det goda som kommer ur är väl att man får en anledning att leta ny DS!

Om någon DS-mekare skulle vilja ha en icke-fungerande 25-36 (med dassig tavla men vad jag tror är originalkrona) för reservdelar eller dylikt så kan jag skicka mot en donation till BCF!
Tack säger BCF till Entruv som skänkte en slant till BCF och även tack för reservdelar till en DS-tokig hoarder!
upload_2019-9-8_17-17-34.png
 
Topp