Ait ait! Jag hade nog felaktiga förväntningar antar jag. Det är mest pittingen jag är oroad över, bör/kan det åtgärdas?
Den ser ju ok ut. Så länge du har en bra packning och inte badar med den så gissar jag att du är safe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ait ait! Jag hade nog felaktiga förväntningar antar jag. Det är mest pittingen jag är oroad över, bör/kan det åtgärdas?
En sextioårig gammal klocka som säkert tjänat tidigare ägare väl Hade lätt burit den på handleden utan att skämmas!Ait ait! Jag hade nog felaktiga förväntningar antar jag. Det är mest pittingen jag är oroad över, bör/kan det åtgärdas?
Det är nog bara att leva med den om det skall bli rimligt i pris. Det är ju inte så det stör utseendet eller någon egentlig funktion, förutom tätheten möjligen.Ait ait! Jag hade nog felaktiga förväntningar antar jag. Det är mest pittingen jag är oroad över, bör/kan det åtgärdas?
ja enklast genom donation Tkr inte du borde bry dig om det men springer du över en bättre boett så kan du ju byta. Men på den där hade jag iaf nog låtit den vara!Ait ait! Jag hade nog felaktiga förväntningar antar jag. Det är mest pittingen jag är oroad över, bör/kan det åtgärdas?
Den ser ju ok ut. Så länge du har en bra packning och inte badar med den så gissar jag att du är safe.
En sextioårig gammal klocka som säkert tjänat tidigare ägare väl Hade lätt burit den på handleden utan att skämmas!
Det är nog bara att leva med den om det skall bli rimligt i pris. Det är ju inte så det stör utseendet eller någon egentlig funktion, förutom tätheten möjligen.
ja enklast genom donation Tkr inte du borde bry dig om det men springer du över en bättre boett så kan du ju byta. Men på den där hade jag iaf nog låtit den vara!
Har sett några bra DS men just det där exemplaret kanske är världens bästa DS!Den här följer med mig i graven
Mycket snygg!
Väldigt glad att ha fått ta över vårdnaden av denna från en ung man som hamnat på glid i tillvaron och tappat känslan för rätta pekuniära prioriteringar.
Tack kompis och din är sjukt bra och den jag avundades nå fasligt mkt! P.S - Det är samma kaliber, 25-45! Mohahaha ;DHar sett några bra DS men just det där exemplaret kanske är världens bästa DS!
Kör själv en helt ok brorsa nu på kvällen men inte samma kaliber.
Väldigt glad att ha fått ta över vårdnaden av denna från en ung man som hamnat på glid i tillvaron och tappat känslan för rätta pekuniära prioriteringar.
Den här följer med mig i graven
Fantastiska klockor som får det där märkliga DS-begäret att ropa "vill ha"!Har sett några bra DS men just det där exemplaret kanske är världens bästa DS!
Kör själv en helt ok brorsa nu på kvällen men inte samma kaliber.
Ja du ser, makalöst vacker!Fick nästan lite dåligt samvete att jag lade upp en så kass bild på en fin klocka och gnäller över att @Fadershan har en snyggare...
Helt missat den delen, så tack för länken!Är det nån som sitter på info om hur DS såldes med armband genom åren? Vad jag förstår är GF länken (på PPPP varianterna ovan) och bandvagnslänken original, fanns det fler varianter man kunde få på när man köpte på 60-talet? Vet man vilka år de olika länkarna såldes?
Hittade lite bilder på https://www.vintagecertinas.ch/en/advertising-and-brochures/ som ger lite ledtrådar men finns det "definitiva" svar?
Jag tror mig ha ganska bra koll på det. Även om jag hela tiden stöter på nya sanningar och fynds som gör att man får kasta om sina "sanningar" gällande allt sånt här.Är det nån som sitter på info om hur DS såldes med armband genom åren? Vad jag förstår är GF länken (på PPPP varianterna ovan) och bandvagnslänken original, fanns det fler varianter man kunde få på när man köpte på 60-talet? Vet man vilka år de olika länkarna såldes?
Hittade lite bilder på https://www.vintagecertinas.ch/en/advertising-and-brochures/ som ger lite ledtrådar men finns det "definitiva" svar?
Toppen, tack! Precis vad jag letade efter.Jag tror mig ha ganska bra koll på det. Även om jag hela tiden stöter på nya sanningar och fynds som gör att man får kasta om sina "sanningar" gällande allt sånt här.
Gf-länken var först som du vet och min uppfattning är att den producerades mellan 59-64/65ish. 64/65 uppdaterade man 112-boetten, kronan och då oxå länken till bandvagnslänken är min uppfattning. Men jag har inte sett ngn märkt -59 och ingen -65.
Finns ingen annan länk till DS. Man kunde få på läderband med certinaspänne.
Ni vet att DS firar 60år i år!? Speedmaster 50bast släng dig i väggen! Två PP's jag gillar.
LikeNi vet att DS firar 60år i år!? Speedmaster 50bast släng dig i väggen! Två PP's jag gillar.
Edit oklart!Jag tror mig ha ganska bra koll på det. Även om jag hela tiden stöter på nya sanningar och fynds som gör att man får kasta om sina "sanningar" gällande allt sånt här.
Gf-länken var först som du vet och min uppfattning är att den producerades mellan 59-64/65ish. 64/65 uppdaterade man 112-boetten, kronan och då oxå länken till bandvagnslänken är min uppfattning. Men jag har inte sett ngn märkt -59 och ingen -65.
Finns ingen annan länk till DS. Man kunde få på läderband med certinaspänne.
Du menar DSar från just -59?Dubbelpostar min sextioåring... Hur många finns det på forumet? Och bilder på gratulanterna så klart
JappDu menar DSar från just -59?
Världens näst bästa DS? Hur som sjukt bra!DS hela helgen, fa.. yeah!
...Men jag har inte sett ngn märkt -59 och ingen -65...
Hur ser spännet ut på 66an?4/59...
Og 3/66
Hur ser spännet ut på 66an?
Hittade denna från 66 och den har bandvagnsspänne.
Jag själv köpte just en 67 och den har också bandvagnsspänne.
Verkar vara en övergångsperiod 66 till 67?
Tänkte det först men har du någonsin sett en pre 66 med nytt spänne? För resten av spännet är ju GF så man har ju inte bytt hela spännet till ett modernt, endast yttre delen av spännet isf. Känns orimligt att detta bara skulle hänt på länkar från 66 och 67. Om man endast gjorde GF till 65 ocj sedan bytte spännen till moderna spännen när de gick sönder hade de ju inte haft GFstämpel.Jep, det er det moderne spänne. Jeg tror at det er et erstatningsspänne, som er kommet på efter det originale gik i stykker. Min 66er sad på et ur fra 1960 og länken var MEGET stretched!
Tänkte det först men har du någonsin sett en pre 66 med nytt spänne? För resten av spännet är ju GF så man har ju inte bytt hela spännet till ett modernt, endast yttre delen av spännet isf. Känns orimligt att detta bara skulle hänt på länkar från 66 och 67. Om man endast gjorde GF till 65 ocj sedan bytte spännen till moderna spännen när de gick sönder hade de ju inte haft GFstämpel.
Min är ju också grymt bra skick rakt igenom så olågiskt att spännet skulle pajat.