Och rätt klocka, bam!Korspostar lite. Rätt länk men fel krona.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och rätt klocka, bam!Korspostar lite. Rätt länk men fel krona.
Hehe, DS-maffian! Lustigt, skickade denna annons till en vän senast för någon timme sen. Har sett en lite olika visare på dessa. Det är den senare tavlan så är väl inte helt otänkbart att visare oxå fick en uppdatering frivilligt eller ofrivilligt i samband med det.Interessant DS her: https://www.ebay.com/itm/Certina-Turtle-Ds-Vintage-Divers-Watch-Rare-1960s/202749579388?hash=item2f34d1107c:g:KwEAAOSwexddRc0K&LH_ItemCondition=3000|10
Det interessante er visarne - de er identiske på de visare, der var på min 5801 112 med tilsvarende tavla. Der var ellers konsensus i DS-mafiaen om, at det nok var aftermarket-erstatninger, men nu er de dukket op for anden gang på samme variant. Min havde samme lume-layout, i øvrigt.
@Martin Lovasz
@Fadershan
Certina DS - the gift that keeps on giving
Visare och index har ju i alla fall exakt samma ton på sin lume så de ser onekligen ut att ha monterats samtidigt.Hehe, DS-maffian! Lustigt, skickade denna annons till en vän senast för någon timme sen. Har sett en lite olika visare på dessa. Det är den senare tavlan så är väl inte helt otänkbart att visare oxå fick en uppdatering frivilligt eller ofrivilligt i samband med det.
Nä inte orimligt. Jag hade velat ha starkare hårkors och annan färg på lume men jag har också betalt mkt mer för min (som har det).Visare och index har ju i alla fall exakt samma ton på sin lume så de ser onekligen ut att ha monterats samtidigt.
Spanade också lite på den och är lite småsugen. Några kommentarer annars? De dyker inte upp så ofta så jag har inte prisbilden klar för mig men tycker inte det känns helt orimligt. Eller?
Tackar! Får se om det kanske blir affär då...Nä inte orimligt. Jag hade velat ha starkare hårkors och annan färg på lume men jag har också betalt mkt mer för min (som har det).
Nä inte orimligt. Jag hade velat ha starkare hårkors och annan färg på lume men jag har också betalt mkt mer för min (som har det).
Ja det är den. Rejält jävla skambud i PM!Helvete vad bra den här är!
Mkt bra! Nas är det nya svarta!Helvete vad bra den här är!
Helvete vad bra den här är!
Riktigt bra, bägge två - vill ha en sån där pansarlänk till min borstade.Kör btw också NAS-DS med borstad tavla.
NewANALOGUEStock/StyleVad fan betyder NAS?
Nattuggla! Jag stötte på flera patruller när jag skulle ta mig in i en Seamaster jag köpt av @Cougan (det ska ha få för senare), vad har du för ursäkt!?NewANALOGUEStock/Style
Innebär att klockan har en närmast perfekt tavla!
Den andra hobbyn!Nattuggla! Jag stötte på flera patruller när jag skulle ta mig in i en Seamaster jag köpt av @Cougan (det ska ha få för senare), vad har du för ursäkt!?
Vad fan betyder NAS?
NewANALOGUEStock/Style
Innebär att klockan har en närmast perfekt tavla!
, ja det boettlocket...Nattuggla! Jag stötte på flera patruller när jag skulle ta mig in i en Seamaster jag köpt av @Cougan (det ska ha få för senare), vad har du för ursäkt!?
Jasså så du kände till det Ännu värre väntade under det.. sönderrostad verkhållare med skruv var ett med boetten. Haha fy fan för denna meckarhobby ibland!, ja det boettlocket...
Kul att få ärva DS!Bifogar en bild på min första DS som jag ärvde av farfar
Att locket satt hårt det visste jag, kom dock aldrig in å såg verket.Jasså så du kände till det Ännu värre väntade under det.. sönderrostad verkhållare med skruv var ett med boetten. Haha fy fan för denna meckarhobby ibland!
Lite svårt att säga men detaljerna som datumfönstret och boetten pekar på tidigt 90-tal. 93-94 bytte man logga. Nu bytte man tillbaks på 2000 talet så den kan vara ganska ny också.Hallå där,
Undrar om ålder och modell på min Certina DS. Söker även efter en ny dykarring. Går det att hitta någonstans?
Tack på förhand för svar!
Grattis! Vilket skick!Fick in en DS i går som jag vann på Tradera och många missade den nog då den låg gömd bakom andra klockor.
Repigt glas.
Nu på morgonen polerade jag glaset lite med Polywatch och fram kom ett fint ansikte. Lite smuts under glaset men annars mycket fin.
Kaliber 25-661 i perfekt skick som sitter i en 013 boett och serienumret daterar den till 1967 så en av de sista DS som tillverkades.
Jäklars!Fick in en DS i går som jag vann på Tradera och många missade den nog då den låg gömd bakom andra klockor.
Repigt glas.
Nu på morgonen polerade jag glaset lite med Polywatch och fram kom ett fint ansikte. Lite smuts under glaset men annars mycket fin.
Kaliber 25-661 i perfekt skick som sitter i en 013 boett och serienumret daterar den till 1967 så en av de sista DS som tillverkades.