• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

cheapest nato straps

Oj, den här tråden hade jag inte sett och kanske lika bra det...:p

Trista erfarenhet blandas med positiva och jag sällar mig till det senare då min leverans om 7 band kom häromdagen! :)
Jag blev verkligen positivt överraskad av den höga kvalitét-kontra-pengen-faktorn!
57587F3F-F907-4165-B901-0AE7F064410A.jpeg

Verktygen från Relia men två av banden blev grym succé tycker jag:
E52FD0E3-BF66-4F80-BF37-3B5533A88DE0.jpeg

77993897-C5A4-4B93-8A27-669097D78392.jpeg

Resterande har jag bara känt på lite men det verkar lovande och absolut ingen konstig doft tvärtom, det blåa mocka-bandet luktar underbart av rent läder!

Senast ändrad:
Oj, den här tråden hade jag inte sett och kanske lika bra det...:p

Trista erfarenhet blandas med positiva och jag sällar mig till det senare då min leverans om 7 band kom häromdagen! :)
Jag blev verkligen positivt överraskad av den höga kvalitét-kontra-pengen-faktorn!
57587F3F-F907-4165-B901-0AE7F064410A.jpeg

Verktygen från Relia men två av banden blev grym succé tycker jag:
E52FD0E3-BF66-4F80-BF37-3B5533A88DE0.jpeg

77993897-C5A4-4B93-8A27-669097D78392.jpeg

Resterande har jag bara känt på lite men det verkar lovande och absolut ingen konstig doft tvärtom, det blåa mocka-bandet luktar underbart av rent läder!
Låt dig inte skrämmas helt, jag har också bara goda erfarenheter. Kanske beställt ett tiotal band. Kan hålla med om att läder- och mockabanden kunde varit lite bättre och trist det där med "Kvarnsjö". Beställde faktiskt några band häromdagen. :)

Jag känner att jag måste komplettera mitt tidigare inlägg, Jag har sista veckan gjort två köp, trots att jag lovat mig själv att aldrig handla från dem igen. Båda gånger har det fungerat klockrent med snabba leveranser. Så, för min egen del är jag åter nöjd kund hos CNS! :)

November 2020:

• Beställde ett par band.
  • Moms ingår fortfarande inte i priserna.
  • Fick baneden dagen efter, snabb packning och leverans!
  • Kvalitén på de billigare banden är bara på gränsen till ok. Man får vad man betalar för.
  • Ingen källardoft.

Slutsats: Helt ok om du vill hitta billiga band för att testa färg-kombinationer.

IMG_20201030_142650.jpg

Edit: La till en bild, folk tycker om bilder!

Senast ändrad:
CNS svarar inte på mina mejl. Omöjligt att få tåg på nån. Var inte nöjd med fem band jag köpte i november. Skickade tillbaka efter några dagar och nu har jag blivit av med mina pengar och utan band. Har gått en månad sedan jag skickade tillbaka banden. Köp EJ från CNS!!!

Har handlet fra CNS tre eller fire ganger de siste tre årene. Varene har såvidt jeg kan huske aldri brukt lenger enn ca. en uke til Norge, og jeg har til og med fått nye straps gratis og fått beholde de gamle en gang de sendte meg feil størrelse.

Jag har bara bra erfarenhet från CNS, tror haft tre gånger med dem att göra, likadant vänner till mig.
Kan nog bara instämma….man får vad man betalar för men jag varit nöjd så här långt!🤗

Dock ska man ju inte få problem med återköp och reklamationer bara för att produkterna är prisvärda! 🤷🏼‍♂️

Kan nog bara instämma….man får vad man betalar för men jag varit nöjd så här långt!🤗

Dock ska man ju inte få problem med återköp och reklamationer bara för att produkterna är prisvärda! 🤷🏼‍♂️
Tycker man får mycket band för pengarna. Sen enig med dig att det är tråkigt att reklamationen inte överensstämmer med det goda hos dem.

CNS svarar inte på mina mejl. Omöjligt att få tåg på nån. Var inte nöjd med fem band jag köpte i november. Skickade tillbaka efter några dagar och nu har jag blivit av med mina pengar och utan band. Har gått en månad sedan jag skickade tillbaka banden. Köp EJ från CNS!!!
Har liknande erfarenhet. Köpte fjorton band innan jul ville returnera hälften. Fram till dess så var det ganska bra dialog via Mail.

sedan så insåg jag att paketet jag skickat till dem hade väntat på att bli upphämtat på posten i flera dagar. Skickade flera påminnelser till dem och blev till slut besvarad, något i stil med ”vi har haft mkt att göra men vi ska hämta ut paketet idag”. Slutade givetvis med att de inte gjorde det och att posten returnerade det till mig istället. De har inte svarat på ett enda Mail sedan dess. Så nu sitter jag på ett gäng band jag egentligen inte vill ha. Tur är väl att det endast handlade om drygt en femhundring.

tycker banden helt klart ger mkt för pengarna, iaf estetiskt även om man känner att det inte är toppkvalitet. Märks av att det är en one man show dock och att hon inte hinner med, som kund så känner man sig inte särskilt uppskattad. Det är nog sämsta customer service jag upplevt… är nog inte heller något som är prioriterat i hennes affärsmodell.

Vet inte riktigt vad de har lyckats med. Verkar som om det andra domännamnet är blockerat, och att de lagt över hela siten på cnswatchbands.com

Jag har ju gnällt på deras betalningslösningar tidigare, men nu har de tydligen Klarna som ger viss trygghet.

Screen shot 2023-05-01 at 18.04.26.jpg

Vet inte riktigt vad de har lyckats med. Verkar som om det andra domännamnet är blockerat, och att de lagt över hela siten på cnswatchbands.com

Jag har ju gnällt på deras betalningslösningar tidigare, men nu har de tydligen Klarna som ger viss trygghet.

Screen shot 2023-05-01 at 18.04.26.jpg
De har väl legat där ett tag sedan någon tjomme lyckades varumärkesskydda "nato strap" eller nåt sånt!?

De har väl legat där ett tag sedan någon tjomme lyckades varumärkesskydda "nato strap" eller nåt sånt!?
Ja den korta versionen är att "International Watchman Co" har lyckats varumärkeskydda ordet och skicka ut ett krav om att betala licens för användning, eller cease and desist. Ett 60-tal varumärken har fått detta skickat till sig, och typ alla Etsy-shoppar som sålde "nato" band har stängts ner utan förvarning. Riktigt grisigt.

Med det sagt så får man tycka vad man vill om hur CNS har använt detta som en väldigt lång PR-hävstång och fått hundratals delningar i sociala medier och stödköp osv. Man får väl ha respekt för dom som goda affärsmän/kvinnor snarare än goda hantverkare!

Har liknande erfarenhet. Köpte fjorton band innan jul ville returnera hälften. Fram till dess så var det ganska bra dialog via Mail.

sedan så insåg jag att paketet jag skickat till dem hade väntat på att bli upphämtat på posten i flera dagar. Skickade flera påminnelser till dem och blev till slut besvarad, något i stil med ”vi har haft mkt att göra men vi ska hämta ut paketet idag”. Slutade givetvis med att de inte gjorde det och att posten returnerade det till mig istället. De har inte svarat på ett enda Mail sedan dess. Så nu sitter jag på ett gäng band jag egentligen inte vill ha. Tur är väl att det endast handlade om drygt en femhundring.

tycker banden helt klart ger mkt för pengarna, iaf estetiskt även om man känner att det inte är toppkvalitet. Märks av att det är en one man show dock och att hon inte hinner med, som kund så känner man sig inte särskilt uppskattad. Det är nog sämsta customer service jag upplevt… är nog inte heller något som är prioriterat i hennes affärsmodell.
Jag hade vänt mig till kronofogden för att få hjälp att driva in pengarna. Du har ju returnerat banden. Att hon inte behagar hämta ut försändelsen påverkar knappast dina rättigheter.

Någon som testat Paratrooper och Marine Nationale? Vill veta skillnaden på dessa band från CNS.
Även hur materialet är - tänker eventuellt köra ett 20 mm på 19 mm lug.

Någon som testat Paratrooper och Marine Nationale? Vill veta skillnaden på dessa band från CNS.
Även hur materialet är - tänker eventuellt köra ett 20 mm på 19 mm lug.
Har några Paratrooper från CNS. Sambon gillar dem. Jag är inte direkt förtjust i dem. De klarar inte riktigt av att hålla tyngre klockor enligt mig. Materialet är det inget fel på alls. Det är elastiska, mjuka band. Bekväma, så inga klagomål där. Men just elasticiteten gör att mina tyngre klockor inte sitter fast på handleden.

Skillnaden mellan paratrooper och MN är bland annat hur de fästs i klockan och sedan på armen. Paratrooper är single pass så de bygger mindre på höjden. Fästet hamnar mer på sidan av handleden. MN är double pass och det är något med fästet som folk inte gillar.

Har köpt ett par gånger, billiga och kvaliten är väl därefter. Har gått ett band där spännet var lite skevt vid leverans, blev aldrig av att jag reklamerade.

Natobanden hittar man även på aliexpress (eller om det var alibaba), så de är iallafall kinagrejjer. Säkert det mesta annat också.

Kommer nog göra fler köp därifrån ändå, har för många klockor så kan inte köpa massa dyra band.

Bra erfarenheter därifrån, beställt nato och ett resefodral som är apsnyggt. Trevlig kundservice med. Kvaliteten verkar okej, jag är ingen nato-haj så har svårt att jämföra med andra säljare.

Tillbaka
Topp