• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

cheapest nato straps

Så jag som beställde 8 April får alltså räkna med minst 9 dagar till innan dom ens skickar ut skiten alltså.. :hilarious:
Vi kan hoppas på det, men jag fick vänta i drygt 4 veckor och det var innan "snyfthistorierna" kom ut. Om du behöver fråga något så kan du räkna med fem veckor innan du får svar, för min del var det i alla fall så.

Ja, säkert fishy. Men har rätt många roliga band till bra priser. Deras läderband är inget vidare, men många av deras single-pass band och även MN-band är helt ok och i roliga färger. Och bra alternativ till de något tråkiga vanliga NATO:
20200416_095220_resized.jpg
Jag håller helt med, har säkert totalt 15 band från dem och majoriteten är väldigt bra i förhållande till vad de kostar. Men ska det ta över fyra veckor innan jag får leverans betalar jag hellre tre gånger så mycket och får dem 1-2 dagar efter beställning. Har beställt grejer från bland annat Tyskland och England sista veckan och samtlig paket har kommit efter 2 dagar! Och detta under rådande omständigheter. En uppmaning till alla är att undvika detta företag tills de har fått ordning på sin business. För er som tvivlar på mina ord kan jag rekommendera er att läsa kommentarerna på deras sida på Facebook in ni lägger en beställning. Skulle leveranserna fungera och deras kundservice varit ok hade jag definitivt köpt band från dem regelbundet!

Vi kan hoppas på det, men jag fick vänta i drygt 4 veckor och det var innan "snyfthistorierna" kom ut. Om du behöver fråga något så kan du räkna med fem veckor innan du får svar, för min del var det i alla fall så.
Det som är lite absurt är ju också att jag bor 3 kvarter bort från där Bitling AB är reggat. Kanske bara ska gå och knacka på och hämta skiten :hilarious:

Jag håller helt med, har säkert totalt 15 band från dem och majoriteten är väldigt bra i förhållande till vad de kostar. Men ska det ta över fyra veckor innan jag får leverans betalar jag hellre tre gånger så mycket och får dem 1-2 dagar efter beställning. Har beställt grejer från bland annat Tyskland och England sista veckan och samtlig paket har kommit efter 2 dagar! Och detta under rådande omständigheter. En uppmaning till alla är att undvika detta företag tills de har fått ordning på sin business. För er som tvivlar på mina ord kan jag rekommendera er att läsa kommentarerna på deras sida på Facebook in ni lägger en beställning. Skulle leveranserna fungera och deras kundservice varit ok hade jag definitivt köpt band från dem regelbundet!
Sant, just senaste leveransen tog några veckor för min del (efter snyftmeddelandet) och det är inte bra. Men innan har jag alltid fått det efter 2-3 dagar.

Det som är lite absurt är ju också att jag bor 3 kvarter bort från där Bitling AB är reggat. Kanske bara ska gå och knacka på och hämta skiten :hilarious:
Detsamma gäller mig. Aningen provocerande. Kollade lite snabbt upp ägarna och de bor tydligen i någon form av gods/herrgård utanför Södertälje. Kanske håller de sig i karantän och låter jobbet vänta. Då är det inte så smart att dra snyfthistorier och ha utförsäljning om de inte vill jobba...

Detsamma gäller mig. Aningen provocerande. Kollade lite snabbt upp ägarna och de bor tydligen i någon form av gods/herrgård utanför Södertälje. Kanske håller de sig i karantän och låter jobbet vänta. Då är det inte så smart att dra snyfthistorier och ha utförsäljning om de inte vill jobba...
Och kanske meddela kunderna.

Senast ändrad:
Måste haft tur då de tiotal band jag beställt varit ok. Även retur har gått smidigt. Reagerade också på att hon envisades med engelska i mailen. Och det där med att enbart visa priser i USD ex moms ... fånigt. Men säkert ett halvår sen sist. Kollade lite nu med rean. Tur jag hittade tråden innan jag lade beställningen.

Verkar som det senaste månaderna blivit riktigt illa. Och den där verksamhetsbeskrivningen ... tror jag väntar och ser om de får ordning på skutan. Ser lite mörkt ut.

Jag köpte tio band för en månad sedan, Håller med om att det tog tid innan de skickade dem. (säkert två veckor). Men sedan gick leveransen snabbt och jag fick inga extra avgifter. Jag är faktiskt riktigt nöjd. Men verkar ju ha haft tur då.

Vet någon om banden skickas från US?

Jag köpte tio band för en månad sedan, Håller med om att det tog tid innan de skickade dem. (säkert två veckor). Men sedan gick leveransen snabbt och jag fick inga extra avgifter. Jag är faktiskt riktigt nöjd. Men verkar ju ha haft tur då.

Vet någon om banden skickas från US?
Från hemsidan:
– Where do you ship from / where are you located?
Cheapest NATO Straps is located in Stockholm Sweden, and that where we ship from.

Jag skickade ett hotbrev i stil med "Har ni inte skickat dom före tisdag så vill jag avbryta min order". Då gick det genast jättefort! Skickades ut tydligen igår enligt mailet jag fick.

Jag skickade ett hotbrev i stil med "Har ni inte skickat dom före tisdag så vill jag avbryta min order". Då gick det genast jättefort! Skickades ut tydligen igår enligt mailet jag fick.
För mycket att göra kanske? Sköter hon allt själv, Sofie? Prioriterar enligt hur orderna kom in, alt. efter ordervärde eller vem som skriker högst?

Beställt gummiband den 3:e April men inget har hänt. Får vänta lite mer helt enkelt. Kan vara PostNord som är sega också. Men sist jag beställde så kom det fort.

Beställde ett canvas 21 mm och upptäckte förra veckan att bredden skiljer med nästan 2 mm mellan banden . Som tur var såg jag ett band på forumet som jag gillade och fick kontakt med@feskarn som skickar mig ett. Det kommer förhoppningsvis i morgon.
Bild visar bandet från Chepestnatostrap
20200421_182926.jpg

Ok, sorry. Chansade bara. Men kanske är för många order för de fyra. Eller om 1-3 är borta pga sjukdom eller liknande.
Hon skrev i nån kommentar på facebook att dom bara packar en person i taget nu under Corona-tider. Så ja, typ så.

Beställde ett canvas 21 mm och upptäckte förra veckan att bredden skiljer med nästan 2 mm mellan banden . Som tur var såg jag ett band på forumet som jag gillade och fick kontakt med@feskarn som skickar mig ett. Det kommer förhoppningsvis i morgon.
20200421_182926.jpg
Wow. Kvalitetskontroll på hög nivå. Imponerande!

20200421_182926.jpg
aj aj det där ser inte bra ut. Tråkigt. Köpt två gånger av dem men inte haft problem. Visst det tog kanske lite mer tid än vad jag väntade från Stockholm men var i brevlådan på runt 10 dagar eller strax över. Tiden går alltid så långsamt när man väntar på något. :D

Gjorde en sökning i min e-mail och kunde räkna till fem ordererkännanden från dem. Två av gångerna var det något som behövde reklameras (bl.a. spännet som nämnts tidigare i tråden).
Det kan ju tyckas vara en hög andel, och måste också leda till mycket onödigt arbete för dem. Å andra sidan har de båda gångerna, efter visst dröjsmål, skickat det jag skulle ha och jag har fått behålla det som var fel.
Det är mycket med företaget som är rent ut sagt tramsigt, men för det mesta har de levererat ganska omgående och jag tycker att deras grejer i stort är prisvärda. Med undantaget läderbanden som är märkta Kvarnsjö; jag använder inte dem jag köpt och kommer inte att köpa fler! Finnas ofta Geckota att köpa på ebay, och de blir i många fall billigare, frakten inräknad, men klart högre kvalitet.

Beställde 1 april. Mailade efter 10 dagar med svaret "vi har många ordrar nu tyvärr".

3v utan brev från CNS... Förstår inte hur svårt det ska vara att lägga band i ett kuvert o skicka iväg

Tråkig läsning... Jag beställde ett Rubber Waffle Strap 2.0 då jag läst mkt bra om det här på KS.
Tänkte det kan vara kul och prova en billigare variant innan beställning av ett Uncle Seiko......
La beställningen 8 april och har inte fått någon info alls.
Vad jag förstår skickar dom ett mail när varan är skickad, såklart har jag inte fått något sådant mail.

Tråkig läsning... Jag beställde ett Rubber Waffle Strap 2.0 då jag läst mkt bra om det här på KS.
Tänkte det kan vara kul och prova en billigare variant innan beställning av ett Uncle Seiko......
La beställningen 8 april och har inte fått någon info alls.
Vad jag förstår skickar dom ett mail när varan är skickad, såklart har jag inte fått något sådant mail.
Inget mail för mig men i förmiddags fanns kuverten med band hos mig. 3v efter beställning

Jag mailade CNS och frågade vad som händer och fick svar inom några timmar att dom hade mkt att göra...
över två veckor sedan beställning och ingen som helst information. Jag lessande och cancelerade ordern.
Aldrig mer CNS för min del :shifty:

20200421_182926.jpg
Har likadant band själv, ganska stor differens för mig med. Sedan är bandstiften ett jävla sattyg rent ut sagt, har en klocka på 21 mm och kan då inte använda 20 mm på den eftersom bandstiften är för små och inte kan bytas. Köper inte där längre.

16638C50-BBE0-481C-A085-CF7DFA5725DA.jpeg
Har likadant band själv, ganska stor differens för mig med. Sedan är bandstiften ett jävla sattyg rent ut sagt, har en klocka på 21 mm och kan då inte använda 20 mm på den eftersom bandstiften är för små och inte kan bytas. Köper inte där längre.
Jag har lyckats byta bandstift med ”snabbkoppling” genom att dra loss knoppen med en tång. Vet inte om det går på alla men det gick hyfsat lätt på mina. Den går inte att sätta tillbaka igen men det spelar ju ingen roll.

Tillbaka
Topp