• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

cheapest nato straps

Jag fick mina band idag. Beställda 10:e april och endast en påstötning. Ett läder-rallye känns riktigt billigt och som en bekant skulle sagt: "kina-bra". Övriga band, mest naton, känns som just rätt billiga naton. Återstår att se om de ska få sitta på en planka i solen eller på handleden :)

Mejlat henne i dag och önskar återbetalning.
Skälet är inte svårt att förstå
20200430_144103.jpg

Rätt så stor miss.

Skrev du på svenska? Hon skriver ändå på engelska. Om man skickar 2-3 mail fram och tillbaks blir det snudd på bisarrt.
Verkligheten stor skillnad.
Hon svarar på engelska efter vad jag sett i tidigare inlägg men jag tycker att hon kunde svara på svenska. Hon är svensktalande. Nu avvaktar jag responsen

är det inte lite fult att listpriserna är utan skatt, och att skatten läggs till då man kommer ut i kassan?

någon som testat deras Paratrooper Strap?
Det är rätt vanligt och fullt förståeligt i det här fallet då det mesta verkar gå på export vilket också är anledningen till att priserna anges i USD.

Däremot kan man ju tycka att de skulle kunna ordna så att priserna visas inkl. moms justerat efter vilket land man besöker hemsidan ifrån. Det är möjligt att det är ett försäljningsknep för att få priserna att framstå som lägre för momsen läggs ändå på i kassan så det är uppenbarligen redan automatiserat.

Senast ändrad:
Mitt paket kom efter 2,5 vecka.
Fick svar på Insta. De ligger efter ca 2-3 veckor med ordrarna. 2 personer jobbar även kvällstid och helger med att få ut beställningarna. Så med lite tålamod kommer dem. :)

Mejlat henne i dag och önskar återbetalning.
Skälet är inte svårt att förstå
20200430_144103.jpg

Fick ett slutgiltigt svar efter en mejlkonversation. Se svar på engelska!

Jag har enligt lagstiftning 3 år på mig att häva ett köp då varan varit felaktig och reklamationen skall göras inom 2 månader, vilket jag gjort.
Jag har begärt att hon återbetalar mitt utlägg för bandet, vilket hon vägrar. Hon har erbjudit sig till en början att byta ut till ett annat men har svängt nu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We are making an exception to our policy with both the offer for replacement and the offer for exchange. Your order is over 3 months old, therefore does not actually qualify for exchange or replacement.

With that being said, I'm very sorry that you received the wrong size item, but you had more than enough time to contact us with this issue and did not. So therefore I cannot help you further.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Översatt på svenska
Vi gör ett undantag från vår policy med både utbytet och utbytet. Din beställning är över tre månader gammal, och kan därför inte ersättas eller bytas ut.

Med det sagt är jag mycket ledsen att du fick fel storlek, men du hade mer än tillräckligt med tid att kontakta oss med det här problemet och inte gjorde det. Så därför kan jag inte hjälpa dig vidare.

Fick ett slutgiltigt svar efter en mejlkonversation. Se svar på engelska!

Jag har enligt lagstiftning 3 år på mig att häva ett köp då varan varit felaktig och reklamationen skall göras inom 2 månader, vilket jag gjort.
Jag har begärt att hon återbetalar mitt utlägg för bandet, vilket hon vägrar. Hon har erbjudit sig till en början att byta ut till ett annat men har svängt nu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We are making an exception to our policy with both the offer for replacement and the offer for exchange. Your order is over 3 months old, therefore does not actually qualify for exchange or replacement.

With that being said, I'm very sorry that you received the wrong size item, but you had more than enough time to contact us with this issue and did not. So therefore I cannot help you further.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Översatt på svenska
Vi gör ett undantag från vår policy med både utbytet och utbytet. Din beställning är över tre månader gammal, och kan därför inte ersättas eller bytas ut.

Med det sagt är jag mycket ledsen att du fick fel storlek, men du hade mer än tillräckligt med tid att kontakta oss med det här problemet och inte gjorde det. Så därför kan jag inte hjälpa dig vidare.

Va? I ena meningen säger hon att hon ska göra ett undantag men sen kommer hon inte göra det?

Va? I ena meningen säger hon att hon ska göra ett undantag men sen kommer hon inte göra det?
Hon är inte riktigt konsekvent. Jag tror att hon känner till lagstiftningen väl men hon försöker slingra sig och det för en kostnad av ca 100 kr. Det är inte mycket att bråka om genom att begära pengar tillbaka men jag tycker nog att hennes beteende är skamligt. Sverkers tunna skulle passa bra här

Hon är inte riktigt konsekvent. Jag tror att hon känner till lagstiftningen väl men hon försöker slingra sig och det för en kostnad av ca 100 kr. Det är inte mycket att bråka om genom att begära pengar tillbaka men jag tycker nog att hennes beteende är skamligt. Sverkers tunna skulle passa bra här
Ja, trist ton i mailet också, liksom. Eller menar hon som Remofflan säger, att hon kan tänka sig byta ut bandet? Oklart i alla fall.
Man blir ju rätt osugen på att beställa där mer.

Jag fick tillbaka pengarna på några dagar när jag cancelerade min order efter 3 veckors väntan och ingen som helst information om min beställning.

Ja, trist ton i mailet också, liksom. Eller menar hon som Remofflan säger, att hon kan tänka sig byta ut bandet? Oklart i alla fall.
Man blir ju rätt osugen på att beställa där mer.
Inledningsvis skrev hon att hon kunde erbjuda ett nytt band men jag refuserade det och ville att hon skulle återbetala mig för mina kostnader och åberopade lagstöd för min fordran. Då tvärvände hon och som jag tolkar det inte vill göra rätt för sig på något sätt. Häpnadsväckande beteende, men jag är inte förvånad efter alla dåliga omdömen hon tidigare fått.

Att sedan märka banden med namnet Kvarnsjö är enligt min uppfattning den att få köpare ska tro att det är Tärnsjö garveri då namnen är ganska lika. I Kvarnsjö finns inget garveri. Tärnsjö är ett välkänt garveri där jag tidigare inlämnat många älghudar

Inledningsvis skrev hon att hon kunde erbjuda ett nytt band men jag refuserade det och ville att hon skulle återbetala mig för mina kostnader och åberopade lagstöd för min fordran. Då tvärvände hon och som jag tolkar det inte vill göra rätt för sig på något sätt. Häpnadsväckande beteende, men jag är inte förvånad efter alla dåliga omdömen hon tidigare fått.

Skumt... dags att gå vidare och inte bländas av billiga priser helt enkelt.

Vet inte om detta företaget har ballat ur på senare tiden när det expanderat? Jag har nog beställt därifrån 5-6 gånger på lika många år och jag har alltid fått snabba och korrekta leveranser, typ inom 3-4 dagar. Kvaliteten på läderprodukterna är ju som sagts tidigare inte så spännande, ungefär vad man betalar för men aldrig märkt av de absurda problemen som poppar upp här. Trist om de tappat taget och inte kan sköta sina kundrelationer som det verkar.

är det inte lite fult att listpriserna är utan skatt, och att skatten läggs till då man kommer ut i kassan?

någon som testat deras Paratrooper Strap?
Jag har provat,har haft på min arbetsklocka,men jag kan ej jämnföra med något annat tyvärr, men tyckte det var skönt att ha på sig

Jag har beställt en massa grejer (naton, läderzulun, klockpungar, enstaka läderband) därifrån ett par gånger i samband med extrareor typ Black Friday. Alltid fått snabb leverans och tycker generellt att jag fått vad jag betalat för (inte heller drabbats av de problem som vissa i tråden vittnar om). Något nato var paj när det kom men jag orkade inte reklamera. Läderbandet var väl inte heller något att hänga i julgranen. Jag gillar deras läderzulus mest.

Fördelen med att det är billigt tycker jag är att man kan testa mycket för en billig peng och se vad man trivs med och vad som passar till sina klockor.

Jag har köpt natos på annat håll som jag tycker har varit bättre men jag har också betalat (ganska mycket) mer för dem. Jag har heller inte drabbats av möglig källarlukt på mina grejer så jag verkar ha haft ganska tur :p.

Kanske görs i en möglig källare?
Väldigt vanligt med textilprodukter som kommer container från Indien, sydostasien och Kina. Hela kartongen luktar lite och när du öppnar möts du av den doften intensivt. Packas väl i hög luftfuktighet och transporteras i tighta containrar, mögel/doft på ett ställe sprider sig till allt.

idag kom en order ifrån 1maj - galet lång tid det tog innan de skickades - har en order till som jag väntar på.
nöjd med banden dock

Tillbaka
Topp