Mycket riktigt blev det en ny låda. Och med nyare menar jag äldre, dyrare och mer korrekt.
Fick köpa en kass avdragare på Biltema för att flytta över kopplingshuset, då jag har en annan koppling än original och polarens avdragare passade inte...efter lite våld gick det, men gammal aluminium är som sagt lite skört. Passade även på att byta pinnbultarna i lådan då gängorna var rejält misshandlade, livsfarligt...
Fick också en trevlig leverans från andra sidan pölen.
Riktigt gedigen bakskärm, inget tjafs och ett tokskönt styre med viss aphängskaraktär, men fortfarande rätt slimmat.
Provmonterat, med skärm och styre.
Framgaffeln hade blivit kortad, så där har jag beställt nya originalfjädrar. Passade på att polera upp gaffelbenen, då det var någon ful matt yta på. Polerat aluminium är snyggare.
Tog en Finkbräu och satte polaren i arbete. (Han bär för övrigt Rolex sub, någon grön historia)
Köpte även hem en växelspak från LeBeef (svensk kille).
När jag monterat den visade det sig att den hemmabyggda oljetanken trots allt inte funkar då växelspaken tar i påfyllningskranen...så blir nog en annan tank trots allt. Alltid är det nåt...
Så där är jag nu. Nästa steg är att svetsa på alla fästen som krävs, samt att börja med sissybar. Står lite i valet och kvalet mellan vanligt eller rostfritt stål. Krävs en gedigen sissy för att kunna skjutsa samt för att hålla för packning etc.