För att stilla min narcissistiska ådra tänkte jag att ni ska få följa med på mitt chopperbygge nu i vinter. Eftersom klockor är ganska töntigt (kom igen, det är verkligen det) så behövs det lite gammalt coolt amerikanskt junk bland all schweizisk finmekanik. Ni som inte tycker det passar här får väl försöka se paralleller mellan Harley Davidson och Rolex, vilket är ganska lätt; extremt starka varumärken med, inte alltför sällan, lätt fanatiska anhängare samt produkter som egentligen inte alls motsvarar pengarna de kostar. Nu är jag inte direkt den typiska chopperbyggaren. Jag har varken skägg, långt hår eller ölmage och är tre år från 30 vilket gör detta projekt än mer spännande, då jag verkligen inte har en aning om vad jag gör.
Objektet hämtades i Umeå i fredags och kördes i skåpbil tillbaka till Sthlm. En Shovelhead från -73. Typ nybyggd, men till ett stuk som bara Yonsson och andra japsfantaster kan älska.
I dagarna kommer nedmonteringen och vansinnet börja. (Obs, jag har varken snabba löparskor eller shorts på mig, så gliringar över det vidarebefordras till berörda parter. Fritt fram med andra ord)