• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Osclat

Cartier
Handlare: P+S Handelsvertretung

Köpte för ungefär två månader sedan en Audemars piguet royal paj utav denna handlare och redan vid överföringen av pengarna så sa handlaren i fråga att det skulle ta ca 6-8 arbetsdagar innan klockan anländer till hans butik. Fine tänkte jag och skickade över pengarna. Nu har det gått ca 1,5 mån sedan han sa att klockan äntligen kommit fram till butiken och kommer skickas när som helst.

Hursomhelst hände det aldrig utan vid varje tillfälle så var det något fel och det kom bortförklaringar gång på gång. Först skulle klockan skickas direkt från hans leverantör till mig men det hände tyvärr inte utan den gick till honom i Tyskland istället. Har nu fått tre olika tracking nummer utav honom, först sa han att klockan skickats och skulle vara hos mig i helgen. Några dagar senare frågar jag igen vart klockan befinner sig då det inte hänt någonting när man söker på tracking numret, får då som svar att ups glömt skanna paketet men det borde vara hos mig inom en dag.

Får några dagar efter ett mail där han säger att klockan fortfarande är hos honom och ska skickas nästa dag. Händer inte det heller.

Försöker kontakta honom i några dagar utan svar och får sedan ett svar att hans "assistent" kommer skicka ett nytt tracking nummer och att han ber om ursäkt att det blivit såhär men han är utomlands i en vecka så han kan inte göra någonting för att det ska gå snabbare, men nu har han klockan och den kommer vara hos mig inom två dagar. Denna gång genom FedEx men även där så har de bara skapat en etikett för paketet men är varken ivägskickat eller överhuvudtaget inlämnat.

Nu bett honom att skicka tillbaka mina pengar i fem dagar utan något som helst svar, ringt honom och mailat på både hans företags e-mail och även hans privata där vi hade mailkontakt.

Fick idag ett mail där hans assistent skriver följande:

image.png


Väntar nu på att få tillbaka pengarna men för att summera detta så handla aldrig av denna handlare då man bara får massa olika historier hela tiden om vart klockan är och när man kommer få den. Blir inte heller lättare när man lägger ut ca 130k på en klocka och när man sen vill ha tillbaka pengarna så får man noll svar, var ganska orolig på att ha blivit scammad kan jag lova er. Innan köp läste jag en hel del recensioner och kollade även c24 hur många trusted checkouts han hade osv och allting såg grönt ut. Var en av de 100 recensioner som var negativa:
image.png

Har inte heller fått något som helst bevis på att klockan överhuvudtaget kommit fram till dem eller ens existerar. Totalt opålitlig och rekommenderar er att inte handla hos denna handlare, orsakar mer huvudvärk än nöje om man säger så.
 
Handlare: P+S Handelsvertretung

Köpte för ungefär två månader sedan en Audemars piguet royal paj utav denna handlare och redan vid överföringen av pengarna så sa handlaren i fråga att det skulle ta ca 6-8 arbetsdagar innan klockan anländer till hans butik. Fine tänkte jag och skickade över pengarna. Nu har det gått ca 1,5 mån sedan han sa att klockan äntligen kommit fram till butiken och kommer skickas när som helst.

Hursomhelst hände det aldrig utan vid varje tillfälle så var det något fel och det kom bortförklaringar gång på gång. Först skulle klockan skickas direkt från hans leverantör till mig men det hände tyvärr inte utan den gick till honom i Tyskland istället. Har nu fått tre olika tracking nummer utav honom, först sa han att klockan skickats och skulle vara hos mig i helgen. Några dagar senare frågar jag igen vart klockan befinner sig då det inte hänt någonting när man söker på tracking numret, får då som svar att ups glömt skanna paketet men det borde vara hos mig inom en dag.

Får några dagar efter ett mail där han säger att klockan fortfarande är hos honom och ska skickas nästa dag. Händer inte det heller.

Försöker kontakta honom i några dagar utan svar och får sedan ett svar att hans "assistent" kommer skicka ett nytt tracking nummer och att han ber om ursäkt att det blivit såhär men han är utomlands i en vecka så han kan inte göra någonting för att det ska gå snabbare, men nu har han klockan och den kommer vara hos mig inom två dagar. Denna gång genom FedEx men även där så har de bara skapat en etikett för paketet men är varken ivägskickat eller överhuvudtaget inlämnat.

Nu bett honom att skicka tillbaka mina pengar i fem dagar utan något som helst svar, ringt honom och mailat på både hans företags e-mail och även hans privata där vi hade mailkontakt.

Fick idag ett mail där hans assistent skriver följande:

image.png


Väntar nu på att få tillbaka pengarna men för att summera detta så handla aldrig av denna handlare då man bara får massa olika historier hela tiden om vart klockan är och när man kommer få den. Blir inte heller lättare när man lägger ut ca 130k på en klocka och när man sen vill ha tillbaka pengarna så får man noll svar, var ganska orolig på att ha blivit scammad kan jag lova er. Innan köp läste jag en hel del recensioner och kollade även c24 hur många trusted checkouts han hade osv och allting såg grönt ut. Var en av de 100 recensioner som var negativa:
image.png

Har inte heller fått något som helst bevis på att klockan överhuvudtaget kommit fram till dem eller ens existerar. Totalt opålitlig och rekommenderar er att inte handla hos denna handlare, orsakar mer huvudvärk än nöje om man säger så.

Hej!

Rapportera detta omedelbart till Chrono24s klagomålstjänst. Har du inte kontaktuppgifter vänligen kontakta oss per PM här så skall du få en bra kontakt där som kan hjälpa dig med pådrivningen. Du som konsument har fått vänta alldeles för länge och bör således få upprättelse i form av återbetalning ASAP. Hota med myndighetsåtgärder och om det inte räcker - gör slag i verket och polisanmäl. Skicka polisanmälan och övriga adekvata handlingar till klagomålsanvarig (antingen om du själv har en kontakt eller den du kan få av oss) hos chrono24. De kommer i sin tur kontakta säljaren för att försöka medla, om inte säljaren kan komma överens med dig kommer deras konto att låsas tills dess att er tvist löst sig.

Lycka till!
 
Köpte nyss en IWC 3717 från 2010 av GK Watches (www.gkwatches.nl) i Rotterdam, Holland genom Chrono24.com. Säljaren var snabb och proffsig och klockan levde upp till mina förväntningar. Kaplans har även intygat den. Definitivt Good Guy i min bok.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Mall of the watch i Monaco vill att jag ska fylla i ett dokument med massa information och sedan skicka en kopia på min "pay slip". Någon som vet om detta är normalt?

Visst är det tull- och momsfritt från Monaco?
 

Mackan.

Omega
Mall of the watch i Monaco vill att jag ska fylla i ett dokument med massa information och sedan skicka en kopia på min "pay slip". Någon som vet om detta är normalt?

Visst är det tull- och momsfritt från Monaco?
Har ännu ej handlat från dom men vi har varit i kontakt och det ska vara tull- och momsfritt, Monaco tillhör EU i dessa sammanhang.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Handlare: P+S Handelsvertretung

Köpte för ungefär två månader sedan en Audemars piguet royal paj utav denna handlare och redan vid överföringen av pengarna så sa handlaren i fråga att det skulle ta ca 6-8 arbetsdagar innan klockan anländer till hans butik. Fine tänkte jag och skickade över pengarna. Nu har det gått ca 1,5 mån sedan han sa att klockan äntligen kommit fram till butiken och kommer skickas när som helst.

Hursomhelst hände det aldrig utan vid varje tillfälle så var det något fel och det kom bortförklaringar gång på gång. Först skulle klockan skickas direkt från hans leverantör till mig men det hände tyvärr inte utan den gick till honom i Tyskland istället. Har nu fått tre olika tracking nummer utav honom, först sa han att klockan skickats och skulle vara hos mig i helgen. Några dagar senare frågar jag igen vart klockan befinner sig då det inte hänt någonting när man söker på tracking numret, får då som svar att ups glömt skanna paketet men det borde vara hos mig inom en dag.

Får några dagar efter ett mail där han säger att klockan fortfarande är hos honom och ska skickas nästa dag. Händer inte det heller.

Försöker kontakta honom i några dagar utan svar och får sedan ett svar att hans "assistent" kommer skicka ett nytt tracking nummer och att han ber om ursäkt att det blivit såhär men han är utomlands i en vecka så han kan inte göra någonting för att det ska gå snabbare, men nu har han klockan och den kommer vara hos mig inom två dagar. Denna gång genom FedEx men även där så har de bara skapat en etikett för paketet men är varken ivägskickat eller överhuvudtaget inlämnat.

Nu bett honom att skicka tillbaka mina pengar i fem dagar utan något som helst svar, ringt honom och mailat på både hans företags e-mail och även hans privata där vi hade mailkontakt.

Fick idag ett mail där hans assistent skriver följande:

image.png


Väntar nu på att få tillbaka pengarna men för att summera detta så handla aldrig av denna handlare då man bara får massa olika historier hela tiden om vart klockan är och när man kommer få den. Blir inte heller lättare när man lägger ut ca 130k på en klocka och när man sen vill ha tillbaka pengarna så får man noll svar, var ganska orolig på att ha blivit scammad kan jag lova er. Innan köp läste jag en hel del recensioner och kollade även c24 hur många trusted checkouts han hade osv och allting såg grönt ut. Var en av de 100 recensioner som var negativa:
image.png

Har inte heller fått något som helst bevis på att klockan överhuvudtaget kommit fram till dem eller ens existerar. Totalt opålitlig och rekommenderar er att inte handla hos denna handlare, orsakar mer huvudvärk än nöje om man säger så.
Hur har det gått?
 

Osclat

Cartier
Tog hjälp via chrono24 och har fått tillbaka hälften efter mycket bortförklaringar och väntan.. Håller fortfarande på att tjata på handlaren men får inget svar från honom så all kontakt sker via en kontakt på chrono24 som förhoppningsvis kan lösa tillbaka resten av pengarna inom en snar framtid.
 

mglaum

Panerai
Hej, är det någon som har erfarenhet av handlaren Juwelier Pichler? Kunde inte hitta något om dem här på forumet.
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Show Commerce - Orologi di lusso (Italien)
http://www.orologidilusso.biz/

Riccardo svarar extremt snabbt på mail, inte så mycket fluff utan väldigt korta och konkreta svar. Körde en banköverföring och klockan levererades dagen efter att pengarna satt på hans konto. Köpte en ny 114060. Skulle inte tveka på att göra affär igen.
 

Spoon

Omega
Show Commerce - Orologi di lusso (Italien)
http://www.orologidilusso.biz/

Riccardo svarar extremt snabbt på mail, inte så mycket fluff utan väldigt korta och konkreta svar. Körde en banköverföring och klockan levererades dagen efter att pengarna satt på hans konto. Köpte en ny 114060. Skulle inte tveka på att göra affär igen.
+1 på Show Commerce. Jag har köpt ett par Rolex av Riccardo och allt har funkat perfekt varje gång med snabb leverans efter banköverföringen.
 

Felan

Omega
Goodguy:
Iguana Sell: iguanasell.es eller iguanasell.co.uk
Finns på Chrono24 och även med egen hemsida. Köpte en NIB Glycine Combat Sub, mycket snabba och korrekta svara på mail (oftast inom 20 minuter), trevlig ton och attityd i alla kontakter.

Klockan matchade vad som utlovats (NIB). Rekommenderas definitivt.

Gick det att förhandla? :)
 

Matr0

Omega
Handlare : Watch&Bullion
http://watchandbullion.com
Land: Gibraltar
Panerai Pam111
Extremt bra mail kontakt, trevlig och kunnig säljare.
Enda nackdelen var att han endast plastade in ytterboxen som emballage , den kom oskadd, men kunde ju gått värre. Dock är detta säker bara en komunikationsfråga.
Klockan var i toppskick och skulle definitivt handla där igen.
 
Andreas Grimmeissen
- Tyskland
- www.grimmeissen.de
- Köpte min fru´s Rolex Datejust av företaget. Svarar snabbt på mail (Bettina), snabb leverans efter betalning och klockan motsvarade beskrivningen över förväntan.
- Bl.a. AD för Sinn
- Betalade via internationell betalning direkt till handlaren.

Zeitauktion
- Tyskland
- www.zeitauktion.com
- Köpte en Sinn 103 av företaget. Svarar snabbt på mail (Ronny), snabb leverans efter betalning.
- Använde Trusted Checkout
 

azcii

Patek
2-Faktor
Mall of the Watch i Monaco, någon som handlat därifrån?
Rekommenderas inte. Jag köpte en klocka av Mall of the watch i Monaco innan jul, skulle få den levererad 2:a januari. Jag kontaktar de den 3:e, och de säger att de ska skicka klockan den 4:e. Den 4:e ringer de mig och säger att de tappat bort klockan och att de kommer göra en återbetalning. Jag frågade om jag kommer få någon form av ersättning för problemen och fick ett skarpt nej. Så jag gick back i bankavgifter för att både skicka och ta emot pengar från/till utlandet, och tappade även 400 kronor på att euron blivit svagare sen innan jul.

De hade många bra omdömen på flera olika sidor, men min rekommendation får de inte. Bara minus. Väldigt dåligt kundbemötande och fick ett väldigt oprofessionellt intryck.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Delar med mig av mina C24 erfarenheter hittills.

Säljare: Alex Pig
Land: Kina
Mycket bra rakt igenom. Snabb på att svara med okej engelska. Villig att diskutera priser. Säljer både nytt och vintage. Efter han fått betalningen tar det knappt ett dygn innan Dhl knackar på med klockan. Hittills gjort 4 affärer med honom och har alltid varit supernöjd.

Säljare: Pyramide
Land: Österrike
Inte helt nöjd här. Affären gick bra och inga konstigheter med leveransen. Men en länkbit var sprucken och behövde reparation. Säljaren hade enligt honom inte sett det och jag fick ersättning för att få det fixat efter lite om och men.

Säljare: Buxtehuder Uhrenbörse GmbH
Land: Tyskland
Min första c24 upplevelse. Säljaren var extremt lätt att ha att göra med. Svarade på alla frågor snabbt med korrekt engelska. Klockan i sig var över förväntan också!
Har dock försökt köpa 2-3 klockor av honom efter denna affär men då har han inte alls varit lika tillmötesgående.

Säljare: Afd timepieces
Land: Ryssland
Ja Moderlandet som gör många på forumet nervösa. Inklusive mig när Chrono24 inte erbjuder secure checkout till Ryssland. Sökte runt mycket på nätet för att hitta referenser utan att lyckas. Fick av säljaren några profiler på Facebook som gått med på att lämnad som referenser och alla som svarade sa att det hade gått utan problem. Leveransen gick efter betalning på 22 timmar(!) spårbart med dhl.
Kommer antagligen göra affär med denna säljare igen då Ryska priser ofta är väldigt konkurrenskraftiga, om tullen är vänlig.
 

Magistern

Cartier
Handlade från Rovari Gioielli i Brescia, Italien. Mycket bra kontakt. De svarade på alla mina frågor per e-post väldigt snabbt vilket kändes betryggande. Jag är förstagångsköpare på Chrono24 och kanske därför extra orolig.. Jag valde att inte använda trusted checkout. Klockan (Tudor Pelagos 25600tb) levererades spårbart genom UPS inom 24h vilket i min värld är fantastiskt. Rekommenderas.
 

Ftira

Omega
Handlare: Watchfinder
Land: England
Hemsida: www.watchfinder.co.uk

Köpte nyligen en Rolex Datejust från Watchfinder. Deras försäljare svarar snabbt på mejl men undvek specifika frågor om klockan och var mest angelägna om att få till en snabb affär. Klockan var enligt bilder i fint skick och priset gav utrymme för eventuell service så jag slog till trots allt. Det finns många omdömen på Rolexforum m.m. så jag beställde utan trusted checkout och allt gick smidigt. Klockan var som utlovad och visar på fin gångreserv och håller tiden väl så jag är nöjd.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Handlare: Mall of The Watch i Monaco / EU

Snabba svar på email och skickade klockan samma dag min överföring kom fram - leverans till Sverige dagen efter. Köpte direkt utan Trusted Checkout.

Klockan var ny och inplastad som utlovat-certifikatet daterat cirka en månad bakåt vilket ju är ok när man köper från gråhandlare!

Ingen moms då Monaco räknas till EU :)

Jag kan lätt tänka mig att köpa av dem igen!
 

Palmtree

Omega
2-Faktor
Har handlat klockor av David på Colombo i Barcelona ett par gånger. Nu senast köpte jag en midsize Datejust till frugan. Trevlig kille & allt sköts snabbt & smidigt :)
 
Topp