Osclat
Basic
Handlare: P+S Handelsvertretung
Köpte för ungefär två månader sedan en Audemars piguet royal paj utav denna handlare och redan vid överföringen av pengarna så sa handlaren i fråga att det skulle ta ca 6-8 arbetsdagar innan klockan anländer till hans butik. Fine tänkte jag och skickade över pengarna. Nu har det gått ca 1,5 mån sedan han sa att klockan äntligen kommit fram till butiken och kommer skickas när som helst.
Hursomhelst hände det aldrig utan vid varje tillfälle så var det något fel och det kom bortförklaringar gång på gång. Först skulle klockan skickas direkt från hans leverantör till mig men det hände tyvärr inte utan den gick till honom i Tyskland istället. Har nu fått tre olika tracking nummer utav honom, först sa han att klockan skickats och skulle vara hos mig i helgen. Några dagar senare frågar jag igen vart klockan befinner sig då det inte hänt någonting när man söker på tracking numret, får då som svar att ups glömt skanna paketet men det borde vara hos mig inom en dag.
Får några dagar efter ett mail där han säger att klockan fortfarande är hos honom och ska skickas nästa dag. Händer inte det heller.
Försöker kontakta honom i några dagar utan svar och får sedan ett svar att hans "assistent" kommer skicka ett nytt tracking nummer och att han ber om ursäkt att det blivit såhär men han är utomlands i en vecka så han kan inte göra någonting för att det ska gå snabbare, men nu har han klockan och den kommer vara hos mig inom två dagar. Denna gång genom FedEx men även där så har de bara skapat en etikett för paketet men är varken ivägskickat eller överhuvudtaget inlämnat.
Nu bett honom att skicka tillbaka mina pengar i fem dagar utan något som helst svar, ringt honom och mailat på både hans företags e-mail och även hans privata där vi hade mailkontakt.
Fick idag ett mail där hans assistent skriver följande:
Väntar nu på att få tillbaka pengarna men för att summera detta så handla aldrig av denna handlare då man bara får massa olika historier hela tiden om vart klockan är och när man kommer få den. Blir inte heller lättare när man lägger ut ca 130k på en klocka och när man sen vill ha tillbaka pengarna så får man noll svar, var ganska orolig på att ha blivit scammad kan jag lova er. Innan köp läste jag en hel del recensioner och kollade även c24 hur många trusted checkouts han hade osv och allting såg grönt ut. Var en av de 100 recensioner som var negativa:
Har inte heller fått något som helst bevis på att klockan överhuvudtaget kommit fram till dem eller ens existerar. Totalt opålitlig och rekommenderar er att inte handla hos denna handlare, orsakar mer huvudvärk än nöje om man säger så.
Köpte för ungefär två månader sedan en Audemars piguet royal paj utav denna handlare och redan vid överföringen av pengarna så sa handlaren i fråga att det skulle ta ca 6-8 arbetsdagar innan klockan anländer till hans butik. Fine tänkte jag och skickade över pengarna. Nu har det gått ca 1,5 mån sedan han sa att klockan äntligen kommit fram till butiken och kommer skickas när som helst.
Hursomhelst hände det aldrig utan vid varje tillfälle så var det något fel och det kom bortförklaringar gång på gång. Först skulle klockan skickas direkt från hans leverantör till mig men det hände tyvärr inte utan den gick till honom i Tyskland istället. Har nu fått tre olika tracking nummer utav honom, först sa han att klockan skickats och skulle vara hos mig i helgen. Några dagar senare frågar jag igen vart klockan befinner sig då det inte hänt någonting när man söker på tracking numret, får då som svar att ups glömt skanna paketet men det borde vara hos mig inom en dag.
Får några dagar efter ett mail där han säger att klockan fortfarande är hos honom och ska skickas nästa dag. Händer inte det heller.
Försöker kontakta honom i några dagar utan svar och får sedan ett svar att hans "assistent" kommer skicka ett nytt tracking nummer och att han ber om ursäkt att det blivit såhär men han är utomlands i en vecka så han kan inte göra någonting för att det ska gå snabbare, men nu har han klockan och den kommer vara hos mig inom två dagar. Denna gång genom FedEx men även där så har de bara skapat en etikett för paketet men är varken ivägskickat eller överhuvudtaget inlämnat.
Nu bett honom att skicka tillbaka mina pengar i fem dagar utan något som helst svar, ringt honom och mailat på både hans företags e-mail och även hans privata där vi hade mailkontakt.
Fick idag ett mail där hans assistent skriver följande:
Väntar nu på att få tillbaka pengarna men för att summera detta så handla aldrig av denna handlare då man bara får massa olika historier hela tiden om vart klockan är och när man kommer få den. Blir inte heller lättare när man lägger ut ca 130k på en klocka och när man sen vill ha tillbaka pengarna så får man noll svar, var ganska orolig på att ha blivit scammad kan jag lova er. Innan köp läste jag en hel del recensioner och kollade även c24 hur många trusted checkouts han hade osv och allting såg grönt ut. Var en av de 100 recensioner som var negativa:
Har inte heller fått något som helst bevis på att klockan överhuvudtaget kommit fram till dem eller ens existerar. Totalt opålitlig och rekommenderar er att inte handla hos denna handlare, orsakar mer huvudvärk än nöje om man säger så.