Falken
Silver
Också intresserad! Köpte du därifrån tillslut?Någon med erfarenhet av Horando, Horando.de?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Också intresserad! Köpte du därifrån tillslut?Någon med erfarenhet av Horando, Horando.de?
Riktigt tråkigt att höra... PlusWatch har ju gott renommé i övrigt, men man ska verkligen se upp med köpa klockor som inte är "Omedelebart Tillgängliga" har jag lärt mig...Uhrmacherhandwerk sålde ny 2017 Aerospace Evo "oanvänd" visade sig vara 3år gammal, små repor under, tejp från en annan klocka, där orginaltejpen suddats ut. Ej samma serienummer som på bilderna. Han hade köpt den från Kroatien och av kvittot han visade upp vem han köpt den av omsatte 0kr av vad jag kunde kolla upp känns väldigt skumt. Sen aktiverad från en annan kroatisk ad 1 vecka innan jag köpte den.
Chronogermany Miri sålde en klocka som skulle vara mint contition och tro mig det var så långt från sanningen man kan komma.
Plus watch väntar jag fortfarande på min klocka från,, beställde den 7feb och de erbjöd en annan modell att skicka istället för en vecka sedan. Kikar man på annonsen som finns kvar står det 3-6 dagar. Alla klockorna får man svar om 20 arbetsdagar när man lämnar offertförfråga trots att det står omedelbar tillgänglig i annonsen "breitling modeller" avbryter jag köpet torskar jag euroförlusten för en klocka som är lovad. Till hans försvar sa han 20 arbetsdagar men i hans mail får jag 4-6 veckors leveranstid. Men bara en vecka kvar tills 6 veckor gått. Återkommer ang detta när jag vet vad som händer och om jag får en klocka isfl kanske omdömet blir bra där, men blir sista chrono24 klockan. Hellre en beggad klocka från Sverige som man kan bedöma skicket själv på
Har ju 65 trusted checkouts under bältet så borde vara 100% OK!Hej. Någon som har handlat av Guardians of Time i London?
Ja jag mailade han i torsdags och frågade när jag skulle få klockan,, han svarade bara att han beställt den. Skrev tillbaka att han allt får ta reda på när han beräknas få den om ytterligare 1 eller 6 veckor eller om 1år? Fick till svar att Breitling tar lång tid.Riktigt tråkigt att höra... PlusWatch har ju gott renommé i övrigt, men man ska verkligen se upp med köpa klockor som inte är "Omedelebart Tillgängliga" har jag lärt mig...
Ja jag mailade han i torsdags och frågade när jag skulle få klockan,, han svarade bara att han beställt den. Skrev tillbaka att han allt får ta reda på när han beräknas få den om ytterligare 1 eller 6 veckor eller om 1år? Fick till svar att Breitling tar lång tid.
Kanske inte så bra då att han skriver i erbjudandet ca 20 arbetsdagar och nu ca 30 arbetsdagar senare inte har en susning när klockan kan tänkas komma till han ens. Tycker han borde ju informera mig att klockan inte kommer komma inom bestämd tid och han ber om ursäkt för förseningen, istället för att jag skall behöva tjata utan att få ett klart svar.
Läser man i avtalet mellan säljare och Chrono24 så står det klart och tydligt att de skall leverera omedelbart samt vid beställningsvaror leverera inom utsatt tid, vilket så inte är fallet för mitt köp.
Jag har skickat flera förfrågningar på nya klockor "Breitling" som står för omedelbar leverans av pluswatch och fått samma svar på alla att han behöver ca 20 arbetsdagar på sig för att få hem klockan. Blir lite orolig också att han ville skicka en annan klocka ( storlek ) en den jag beställt, känns väl rätt klart om man köper en klocka 60k+ att man vill ha den man beställt.
Avbryter jag köpet nu är min euroförlust några tusen kronor, känns mindre kul att vänta på en klocka som i värsta fall dyker upp om ett år.
Jag skulle inte rekommendera pluswatch som det ser ut nu men återkommer när/om jag ser en klocka.
Också intresserad! Köpte du därifrån tillslut?
Är också lite sugen på en klocka de har så instämmer i din fråga.Funderar på att köpa en klocka från Grayson Black & Co, någon som handlat från dem tidigare?
Mvh
De tar 3,5 procent av vad klockan kostar.En fråga hur mycket extra kostar trusted checkoit på chrono 24 ?
Köpte en Rolex 116200 av Pluswatches. Betalade i onsdags. Han skickade klockan på torsdagen och 16h senare fanns den i svergie. Helt korrekt beskriven. Fantastiskt bra att göra affärer med, snabb, smidig och inga konstigheter. Helt klart en goodguy. Rekommenderas varmt
Förskte lite utan resultat. Men dom har bra priser från början och jag skippade trusted checkout.Vet du om det går att pruta på deras priser?
Någon som handlat av Fabel Handels UG?
Fabel Handels UG
Leibnizstr. 32
10625 Berlin
Tyskland
Mobil: +49 (0)30 / 241 73 575
Handelsregister:
Amtsgericht Potsdam, HRB29373
Moms-ID: DE815653150
Pro Seller
Trusted Seller sedan 2016
Sålda klockor via Trusted Checkout: 6
Kontaktat Chrono 24?Undvik Uhren Atelier Gehm GmbH!
Köpte en klocka från Uhren Atelier Gehm GmbH och den var tyvärr trasig när jag fick den. Kontaktade direkt säljaren. Han försökte få mig att åka till en AD och få den reparerad. Närmaste AD var cirka 10 mil från mig. Ringde till Nymans Ur i Västerås och killen jag pratade med var riktigt trevlig men sa att de inte längre var AD men de hade fortfarande kontakt med Frederique Constant och att de kunde skicka in den åt mig ändå. Åkte till Nymans Ur i Västerås och mannen jag pratade med som jobbade där var riktigt otrevlig, så otrevlig att jag ville gå där ifrån. Han sa att jag behövde betala för frakten till service centret och tillbaka, och sedan hämta den. Vilket i sig är förståeligt, men killen jag pratade med i telefon nämnde inte detta och med tanke på hur otrevlig mannen var. Kände jag att det inte var värt det och åkte hem.
Pratade med säljaren och förklarade situationen. Han blev direkt otrevlig och ville att jag ändå skulle skicka den till dem för reparation. Jag ville inte detta och sa att jag ville göra en retur. Säljaren blev mer och mer otrevlig. Han ville att jag skulle betala ca 900kr i retur frakt. Frågade dem trevligt om de kunde bjuda på frakten då klockan var trasig när jag fick den etc. Det ville personen inte. Och började istället kalla mig fuskare och att jag istället för att lämna in klockan hos min AD satt och drack kaffe och hade trevligt. Har ännu inte skickat in klockan då vi inte har kommit överens hur vi ska göra.
Kort sagt, undvik denna säljare då det kan blir problem om klockan du köpt går sönder och du vill göra en retur tex.
Säljaren har inte svarat. Men köpte som tur via "Secure checkout" och det står att pengarna ska vara på väg. Uppdaterar när jag vet mer.Kontaktat Chrono 24?
Pluswatch är seriösa. Har själv köpt utav dom och inte gått till AD för att kontrollera äkthet.Är väldigt ny här på forumet som ni lär förstå!
Funderat ett tag nu på att unna mig en Rolex Submariner och har väldigt svårt att hitta en i Göteborg (eftersom jag är bosatt här). Därav har jag lurkat runt en hel del på C24. Eftersom jag läst igenom i princip hela tråden låter det som att handla via C24 är rätt safe. Men ändå känner jag mig lite nervös inför att handla genom internet. Jag har hittat Pluswatch och dem verkar seriösa och har ju dessutom otroligt mycket sålda klockar via TC osv. Men frågan jag egentligen vill ställa är:
Hur kan jag lita på att jag verkligen får en legit klocka? Har varit i kontakt med Bergströms Ur och sagt att dem inte är intresserad av att gå igenom för att se om det är äkta vara. Vill självklart kolla den hos en AD.
Om jag har postat på fel ställe, vänligen ta bort isåfall!