• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Uhrmacherhandwerk sålde ny 2017 Aerospace Evo "oanvänd" visade sig vara 3år gammal, små repor under, tejp från en annan klocka, där orginaltejpen suddats ut. Ej samma serienummer som på bilderna. Han hade köpt den från Kroatien och av kvittot han visade upp vem han köpt den av omsatte 0kr av vad jag kunde kolla upp känns väldigt skumt. Sen aktiverad från en annan kroatisk ad 1 vecka innan jag köpte den.

Chronogermany Miri sålde en klocka som skulle vara mint contition och tro mig det var så långt från sanningen man kan komma.

Plus watch väntar jag fortfarande på min klocka från,, beställde den 7feb och de erbjöd en annan modell att skicka istället för en vecka sedan. Kikar man på annonsen som finns kvar står det 3-6 dagar. Alla klockorna får man svar om 20 arbetsdagar när man lämnar offertförfråga trots att det står omedelbar tillgänglig i annonsen "breitling modeller" avbryter jag köpet torskar jag euroförlusten för en klocka som är lovad. Till hans försvar sa han 20 arbetsdagar men i hans mail får jag 4-6 veckors leveranstid. Men bara en vecka kvar tills 6 veckor gått. Återkommer ang detta när jag vet vad som händer och om jag får en klocka isfl kanske omdömet blir bra där, men blir sista chrono24 klockan. Hellre en beggad klocka från Sverige som man kan bedöma skicket själv på :)
Riktigt tråkigt att höra... PlusWatch har ju gott renommé i övrigt, men man ska verkligen se upp med köpa klockor som inte är "Omedelebart Tillgängliga" har jag lärt mig...
 
Riktigt tråkigt att höra... PlusWatch har ju gott renommé i övrigt, men man ska verkligen se upp med köpa klockor som inte är "Omedelebart Tillgängliga" har jag lärt mig...
Ja jag mailade han i torsdags och frågade när jag skulle få klockan,, han svarade bara att han beställt den. Skrev tillbaka att han allt får ta reda på när han beräknas få den om ytterligare 1 eller 6 veckor eller om 1år? Fick till svar att Breitling tar lång tid.
Kanske inte så bra då att han skriver i erbjudandet ca 20 arbetsdagar och nu ca 30 arbetsdagar senare inte har en susning när klockan kan tänkas komma till han ens. Tycker han borde ju informera mig att klockan inte kommer komma inom bestämd tid och han ber om ursäkt för förseningen, istället för att jag skall behöva tjata utan att få ett klart svar.

Läser man i avtalet mellan säljare och Chrono24 så står det klart och tydligt att de skall leverera omedelbart samt vid beställningsvaror leverera inom utsatt tid, vilket så inte är fallet för mitt köp.

Jag har skickat flera förfrågningar på nya klockor "Breitling" som står för omedelbar leverans av pluswatch och fått samma svar på alla att han behöver ca 20 arbetsdagar på sig för att få hem klockan. Blir lite orolig också att han ville skicka en annan klocka ( storlek ) en den jag beställt, känns väl rätt klart om man köper en klocka 60k+ att man vill ha den man beställt.

Avbryter jag köpet nu är min euroförlust några tusen kronor, känns mindre kul att vänta på en klocka som i värsta fall dyker upp om ett år.

Jag skulle inte rekommendera pluswatch som det ser ut nu men återkommer när/om jag ser en klocka.
 

Oniel

Panerai
Ja jag mailade han i torsdags och frågade när jag skulle få klockan,, han svarade bara att han beställt den. Skrev tillbaka att han allt får ta reda på när han beräknas få den om ytterligare 1 eller 6 veckor eller om 1år? Fick till svar att Breitling tar lång tid.
Kanske inte så bra då att han skriver i erbjudandet ca 20 arbetsdagar och nu ca 30 arbetsdagar senare inte har en susning när klockan kan tänkas komma till han ens. Tycker han borde ju informera mig att klockan inte kommer komma inom bestämd tid och han ber om ursäkt för förseningen, istället för att jag skall behöva tjata utan att få ett klart svar.

Läser man i avtalet mellan säljare och Chrono24 så står det klart och tydligt att de skall leverera omedelbart samt vid beställningsvaror leverera inom utsatt tid, vilket så inte är fallet för mitt köp.

Jag har skickat flera förfrågningar på nya klockor "Breitling" som står för omedelbar leverans av pluswatch och fått samma svar på alla att han behöver ca 20 arbetsdagar på sig för att få hem klockan. Blir lite orolig också att han ville skicka en annan klocka ( storlek ) en den jag beställt, känns väl rätt klart om man köper en klocka 60k+ att man vill ha den man beställt.

Avbryter jag köpet nu är min euroförlust några tusen kronor, känns mindre kul att vänta på en klocka som i värsta fall dyker upp om ett år.

Jag skulle inte rekommendera pluswatch som det ser ut nu men återkommer när/om jag ser en klocka.

Jävligt tråkigt!! Hoppas verkligen allt löser sig så snart som möjligt!
 

Gurkan

Cartier
Också intresserad! Köpte du därifrån tillslut?

Yes, men ett tag var jag på väg ner själv... Köpte klockan som i annonsen var angiven som "omedelbart tillgänglig". Jag betalade och allt var frid och fröjd, men frakten dröjde, likväl som att svaren på mina mail drog ut mer och mer på tiden. Hur som helst skickades klockan efter mellan 2-3 veckor, och allt är ok.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har köpt en klocka av Luxury & Jewels i Senigallia, Italien på distans. Annonsen låg på Chrono24 men skippade trusted checkout, körde banköverföring istället.

https://www.chrono24.se/search/index.htm?customerId=13890&dosearch=true

Snabb respons per mail och Alex ringde för att bekräfta köpet. De var även öppna för prisförhandling.
De väntade dock en extra dag med att skicka klockan, inte hela världen. Den skulle vart full-set men saknades tyvärr en halv länkbit, inget svar på varför.
Med andra ord ingick samtliga tillbehör och transportlådan från fabrik fanns med. Verktygen & putsduken verkar vara oanvända, vilket är ett plus om man gillar sådant.

Emballeringen var ingen höjdare men lådan var inte skadad när jag hämtade ut den och den skeppades med DHL Express.

Dock nöjd med köpet. Klockan var i lika bra om inte bättre skick som uttalat och jag är nöjd.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Köpte en Rolex 116200 av Pluswatches. Betalade i onsdags. Han skickade klockan på torsdagen och 16h senare fanns den i svergie. Helt korrekt beskriven. Fantastiskt bra att göra affärer med, snabb, smidig och inga konstigheter. Helt klart en goodguy. Rekommenderas varmt
 

PCM

Breitling
Någon som handlat av Fabel Handels UG?

Fabel Handels UG

Leibnizstr. 32
10625 Berlin
Tyskland
Mobil: +49 (0)30 / 241 73 575

Handelsregister:
Amtsgericht Potsdam, HRB29373
Moms-ID: DE815653150

Pro Seller
Trusted Seller sedan 2016
Sålda klockor via Trusted Checkout: 6
 

Hans Majestät

Breitling

Jag har precis fått hem en Bell & Ross jag beställde därifrån. Bra skick, snabb relevans och fungerande kommunikation (bekräftar betalning etc). Försäkrad frakt utan att han begärde något utöver angivna Chrono24-priset.
Jag klantade till det med den angivna adressen vilket han hjälpte till att ordna under transporten utan någon extrabetalning.
 
DON'T BUY FROM " GUARDIAN OF TIME "

Hej alla!
Att det finns en hel del konstigt folk där ute i stora världen är ju ingen nyhet. Men kanske tar den här handlaren, David, på Guardian of Time i England priset!?
Köpte en stål-Rolex av honom som jag fick igår och då han hade skickat fel box (boxar) till klockan och inte heller hade skickat med pris-Tagen och Rolex-Tagen, vilket jag i telefon hade fått bekräftat skulle vara med, påpekade jag det här och ville att han skulle korrigera sitt slarv/misstag. Bifogar hela konversationen och har förståelse för att ni inte orkar läsa hela, men kanske kan det ändå vara till nytta för någon som funderar på att göra affär med den här handlaren - han ligger ju väldigt bra till i pris, men pris är ju inte allt ..... Egentligen borde jag avbrutit konversationen med honom tidigare (löser ju i värsta fall ny box mm själv), men samtidigt var det väldigt intressant att se hur han hanterade ett klagomål.
Håll tillgodo och trevlig läsning ;)


Sent: 17 May 2017 18:17:32
To: Guardian Of Time
Hi David
The watch has now arrived, and it’s very nice. That was very quick - thanks!
Unfortunately it was the wrong box (and outer box)! It should be the smallest size as it is on all stainless steel models, but it came with the medium one that is for the two tone and gold models.
It was also missing the plastic Rolex tag and the plastic price tag!
How will we fix this? Can you send me the right box and the tags (if you don’t have the price tag, I can live without that, but I really want the Rolex tag)!? And then I just return the wrong one!?
Best regards

17 maj 2017 kl. 18:27 skrev Guardian Of Time
Hi Mr
Great to hear that you have received the watch smoothly.
I am very sorry about the tags. The watch has been in the safe for a long time and since its not in the office, we have no way of double checking the tags. Normally, 99% of our watches are coming with their tags and stickers on. Its very rare that it will not come with it. Again, sorry about that.
Rolex was using this size of boxes (the one that you have received) for these models at that year. Recently, Rolex decided to use the smallest size of Rolex box to use with steel models. So the size of the box you have received is correct.
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 19:14:26
To: Guardian Of Time
Hi David
If I buy a new unworn watch I expect it to be complete, so I must ask you please to complete the set with at least the Rolex tag!
And about the box, it's always been the small boxes for steel versions - I know for own experience and if you Google it, everything confirm this!
I have a big collection of Rolex watches and the ones I'm going to keep I want they to be complete and correct, so if you can't help me with this I have to sent it back
Hope you understand, and let me know if you can make this right or how I will make the return
Best regards

17 maj 2017 kl. 21:27 skrev Guardian Of Time
Hi
We can try to find a Rolex tag for you but the box size is correct. Google is not a good source of correct information.
If you would like to return the watch, you should not even touch it, use it, remove the stickers or any kind of modification. Otherwise, we cannot accept a return.
Have you modified the watch?
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 21:43:36
To: Guardian Of Time
It's exactly as I got it, with plastic on it and so on
I have a Submariner and an Explorer bought from a Swedish AD 2015 with the small box and I also know that it is the one it should be on every steel model, so I go for the return option!
Which address do you want me to return it to - I saw that it was sent from Spain but I guess you want it to England!?
Please give me the right address and I will manage the return tomorrow
I will send you my bank account, bank and so on later today!
Best regards

17 maj 2017 kl. 21:50 skrev Guardian Of Time
Hi
I will take the information from our logistics department tomorrow and let you know the delivery address. We might want to have it to our London Vault.
There will be some steps to follow:
1- You would need to send the watch with full insurance to us.
2- The watch needs to be sent to the watchmaker to check if there is any modification to the watch.
These costs will belong to you if you would like to return the watch.
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 22:02:44
To: Guardian Of Time
How much and why should I pay for your failure? Have never heard about a free return with costs!?
Regards

17 maj 2017 kl. 22:15 skrev Guardian Of Time
Hi
We insist that the box is correct, not a failure. Your previous purchases from the same year does not really mean that those boxes were from 2015 or even those watches were from 2015. They can be from a different production year with a certificate year as 2015.
We do not offer free returns due to the condition of the watches we are selling. They are unworn and would be used after a return. In that case, we cannot sell them back as "unworn" again to another customer.
As you can see the price level we are offering, we do not have enough margin, enough buffer to provide you all these services for free. You have to understand from our point of view as well. We cannot offer you the conditions of an Authorized Dealer with these price levels.
The watch you have also received is fine. Certificate as well the same.
Everything should be fine. The only missing thing is a "plastic tag".
We can either accept a return by following the steps we have mentioned or we can send you a plastic tag.
Please let us know how you would like to proceed.
Kind Regards
David

Sent: 17 May 2017 22:46:35
To: Guardian Of Time
I'm really surprised about your way handling complaints - I've made a return to another company in UK, Watchfinder, and even if they hadn't done anything wrong, they were very correct and service minded even if it was a return!
I guess they have the same struggle with margins as you have, but they were so professional and helpful about the return and made the payback quick and easy!
We are many Swedes trading watches and we haven't had any bad experiences about buying from you until now, but I now that many of us are talking about your good prices - but price isn't everything for most of us .....
I know what box it should be - at least that they have always had the small ones to the steel versions since that changed to this box model!
As you cant deliver the watch complete I want to return it and I will of course pay the delivery back to you, but nothing more ....
It feels really insecure after this conversation sending the watch back and waiting for my money to return, but I hope you will make a quick payback and don't charge me for any costs more than my own shipping costs to you!?
I'll let you know my bank account tomorrow when you have given me the return address!
Regards

17 maj 2017 kl. 23:23 skrev Guardian Of Time
Hi
The company you have explained about your previous return experience, WatchFinder, has 4-5 boutiques all over UK and they have more than 75 employees + their prices are higher than our prices. So you are expecting us to provide you a red carpet and champagne service but at the same time you are not willing to pay for it. It is not a good comparison.
We do not know you and since you have made another return to WatchFinder even though there was not a problem with the watch (as you said), this makes us feel suspicious about you. We would not know if you have made any modifications to the watch.
We can accept the return back but you should bare all the costs regarding return shipment (with full insurance) and watchmaker's inspection costs.
Kind Regards
David

Sent: 18 May 2017 00:00:12
To: Guardian Of Time
I'm not expecting red carpet and champagne, just normal civility and what you should expect from any dealer, no matter what kind of business or how small or big it is ....
Very interesting and revealing answer - really a company you want to make business with .... or not!
I'm very sorry that you send me the wrong box and that all the tags were missing. I should probably have known better when I buy a new and unworn watch from you - my mistake obviously!
You have really convinced me that sending the watch back is far too risky and nothing you should do when you're doing business with your company, so I just have to accept that I have got tricked and just let it be....
Thanks

18 maj 2017 kl. 11:33 skrev Guardian Of Time
Hi
Once again, you have not got tricked. We are selling 50 watches per week and we never had an issue like this neither we had a customer like you.
Selling around 200 watches per month AND NOT EVEN 1 RETURN!
Did you receive a wrong watch? NO
Did you receive a wrong certificate? NO
Did you receive a wrong box? NO
Is your watch original? YES
Is your watch's serial number match with the certificate? YES
WHAT IS MISSING?
"A PLASTIC TAG"
I WRITE AGAIN:
A PLASTIC TAG
SO YOU GOT TRICKED BY A PLASTIC TAG RIGHT?
We are emailing Chrono24 right now and your name will be blacklisted from the system.
Since you are buying watches from different dealers and then return them ALTHOUGH THERE IS NO PROBLEM WITH THEM (WATCHFINDER), YOU SHOULD BE DOING SOMETHING TO THE WATCHES!!!!!!
I will personally provide your name to the forums and related platform for the other dealers and private persons to be careful.
What you think as a correct information (box size) DOES NOT MAKE THE OTHER COMPANY (US) BAD!
BLACKLISTED!

Datum: 18 maj 2017 12:24:18 CEST
Till: Guardian Of Time
Man, you are really stupid .......
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Handlare: Mall of the Watch,
Hemsida: www.mallofthewatch.com
Land: Monaco
Köp av klocka: Omega Speedmaster Moonwatch
Leveranstid: Ca. 36 h
Kommentar: Snabba svar på de frågor jag hade innan köp, extremt (i mitt tycke) snabb hantering även efter det att order lades. Klockan skickades försäkrad med UPS, komplett med stämpel (1 vecka gammal) från italiensk AD. Jag köpte genom Trusted Checkout, har inget negativt att säga om affären, tvärtom. Bra priser! Rekommenderas!
 

TCB

Cartier
Detta är en av forumets mest intressanta trådar att följa, tack till er som delar med er av viktig information.
 

ofran

Breitling
Någon som handlat av Fabel Handels UG?

Fabel Handels UG

Leibnizstr. 32
10625 Berlin
Tyskland
Mobil: +49 (0)30 / 241 73 575

Handelsregister:
Amtsgericht Potsdam, HRB29373
Moms-ID: DE815653150

Pro Seller
Trusted Seller sedan 2016
Sålda klockor via Trusted Checkout: 6

Har inte sett något svar på ovanstående, någon som sitter på info? Tack!
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Undvik Uhren Atelier Gehm GmbH!

Köpte en klocka från Uhren Atelier Gehm GmbH och den var tyvärr trasig när jag fick den. Kontaktade direkt säljaren. Han försökte få mig att åka till en AD och få den reparerad. Närmaste AD var cirka 10 mil från mig. Ringde till Nymans Ur i Västerås och killen jag pratade med var riktigt trevlig men sa att de inte längre var AD men de hade fortfarande kontakt med Frederique Constant och att de kunde skicka in den åt mig ändå. Åkte till Nymans Ur i Västerås och mannen jag pratade med som jobbade där var riktigt otrevlig, så otrevlig att jag ville gå där ifrån. Han sa att jag behövde betala för frakten till service centret och tillbaka, och sedan hämta den. Vilket i sig är förståeligt, men killen jag pratade med i telefon nämnde inte detta och med tanke på hur otrevlig mannen var. Kände jag att det inte var värt det och åkte hem.

Pratade med säljaren och förklarade situationen. Han blev direkt otrevlig och ville att jag ändå skulle skicka den till dem för reparation. Jag ville inte detta och sa att jag ville göra en retur. Säljaren blev mer och mer otrevlig. Han ville att jag skulle betala ca 900kr i retur frakt. Frågade dem trevligt om de kunde bjuda på frakten då klockan var trasig när jag fick den etc. Det ville personen inte. Och började istället kalla mig fuskare och att jag istället för att lämna in klockan hos min AD satt och drack kaffe och hade trevligt. Har ännu inte skickat in klockan då vi inte har kommit överens hur vi ska göra.

Kort sagt, undvik denna säljare då det kan blir problem om klockan du köpt går sönder och du vill göra en retur tex.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja jag har sökt. Någon som handlat av Dreamwatch i Tyskland? Alltså inte den danska handlaren.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Undvik Uhren Atelier Gehm GmbH!

Köpte en klocka från Uhren Atelier Gehm GmbH och den var tyvärr trasig när jag fick den. Kontaktade direkt säljaren. Han försökte få mig att åka till en AD och få den reparerad. Närmaste AD var cirka 10 mil från mig. Ringde till Nymans Ur i Västerås och killen jag pratade med var riktigt trevlig men sa att de inte längre var AD men de hade fortfarande kontakt med Frederique Constant och att de kunde skicka in den åt mig ändå. Åkte till Nymans Ur i Västerås och mannen jag pratade med som jobbade där var riktigt otrevlig, så otrevlig att jag ville gå där ifrån. Han sa att jag behövde betala för frakten till service centret och tillbaka, och sedan hämta den. Vilket i sig är förståeligt, men killen jag pratade med i telefon nämnde inte detta och med tanke på hur otrevlig mannen var. Kände jag att det inte var värt det och åkte hem.

Pratade med säljaren och förklarade situationen. Han blev direkt otrevlig och ville att jag ändå skulle skicka den till dem för reparation. Jag ville inte detta och sa att jag ville göra en retur. Säljaren blev mer och mer otrevlig. Han ville att jag skulle betala ca 900kr i retur frakt. Frågade dem trevligt om de kunde bjuda på frakten då klockan var trasig när jag fick den etc. Det ville personen inte. Och började istället kalla mig fuskare och att jag istället för att lämna in klockan hos min AD satt och drack kaffe och hade trevligt. Har ännu inte skickat in klockan då vi inte har kommit överens hur vi ska göra.

Kort sagt, undvik denna säljare då det kan blir problem om klockan du köpt går sönder och du vill göra en retur tex.
Kontaktat Chrono 24?
 

WDWD

Omega
2-Faktor
Köpte precis en ny Speedy från Show Commerce - Orologi di Lusso http://www.orologidilusso.biz efter rekommendation i bl a den här tråden.
Gick hur smidigt som helst. Snabb leverans, bra förpackat, oanvänd klocka och stämplat cert. Kommer absolut handla här igen!
 

Pepez

Breitling
Är väldigt ny här på forumet som ni lär förstå!

Funderat ett tag nu på att unna mig en Rolex Submariner och har väldigt svårt att hitta en i Göteborg (eftersom jag är bosatt här). Därav har jag lurkat runt en hel del på C24. Eftersom jag läst igenom i princip hela tråden låter det som att handla via C24 är rätt safe. Men ändå känner jag mig lite nervös inför att handla genom internet. Jag har hittat Pluswatch och dem verkar seriösa och har ju dessutom otroligt mycket sålda klockar via TC osv. Men frågan jag egentligen vill ställa är:

Hur kan jag lita på att jag verkligen får en legit klocka? Har varit i kontakt med Bergströms Ur och sagt att dem inte är intresserad av att gå igenom för att se om det är äkta vara. Vill självklart kolla den hos en AD.

Om jag har postat på fel ställe, vänligen ta bort isåfall!
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Är väldigt ny här på forumet som ni lär förstå!

Funderat ett tag nu på att unna mig en Rolex Submariner och har väldigt svårt att hitta en i Göteborg (eftersom jag är bosatt här). Därav har jag lurkat runt en hel del på C24. Eftersom jag läst igenom i princip hela tråden låter det som att handla via C24 är rätt safe. Men ändå känner jag mig lite nervös inför att handla genom internet. Jag har hittat Pluswatch och dem verkar seriösa och har ju dessutom otroligt mycket sålda klockar via TC osv. Men frågan jag egentligen vill ställa är:

Hur kan jag lita på att jag verkligen får en legit klocka? Har varit i kontakt med Bergströms Ur och sagt att dem inte är intresserad av att gå igenom för att se om det är äkta vara. Vill självklart kolla den hos en AD.

Om jag har postat på fel ställe, vänligen ta bort isåfall!
Pluswatch är seriösa. Har själv köpt utav dom och inte gått till AD för att kontrollera äkthet.
 
Topp