• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

EmKay

Omega
- Filipucci Juweliers
- Holland
- www.filipucci.nl
- Klockrent (hehe). Snabb kontakt via mail. Prutade ej på klockan men frakt ingick. Den kom snabbt (2-3 dagar) med ett trevligt brev. Proffsigt bemötande. Kan rekommenderas!
- Klockan var ny och fräsch. Med rätt tid inställd. Inget att klaga på.
 

Maverick

Omega
- Filipucci Juweliers
- Holland
- www.filipucci.nl
- Klockrent (hehe). Snabb kontakt via mail. Prutade ej på klockan men frakt ingick. Den kom snabbt (2-3 dagar) med ett trevligt brev. Proffsigt bemötande. Kan rekommenderas!
- Klockan var ny och fräsch. Med rätt tid inställd. Inget att klaga på.

Handlade också därifrån nyligen. Mycket proffsigt bemötande indeed. Misslyckades också med prutandet.

Jag åkte f ö ner till och köpte "live". Mycket snygg butik med många fina klockor.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av dessa ROLEX ADs i Munchen? Bäst prutmån på stålrollar?


Bucherer Deutschland GmbH
Palais an der Oper
Residenzstraße 2
80333 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89 / 23 88 54 60
Fax: + 49 89 / 23 88 54 611
---------------------------------------
Bucherer Deutschland Gmbh
Residenzstraße 11
80333 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 242 697 24
Fax: +49 89/ 242 698 00
---------------------------------------
Bucherer Deutschland Gmbh
Neuhauser Straße 2
80331 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 298 283
Fax: +49 89/ 291 3802
-----------------------------------------
Juwelier Wempe
Maximilianstraße 10
80539 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 291 299
Fax: +49 89/ 296 636
----------------------------------------
Juwelier Wempe
Weinstraße 11
80333 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 242 380 60
Fax: +49 89/ 291 817
-----------------------------------------
Carl Hilscher
Nordendstraße 50
80801 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 272 751 78
Fax: +49 89/ 273 709 65
----------------------------------------
Carl Hilscher
Flughafen München
Terminal II
85356 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 975 842 55
-----------------------------------------
Juwelier Ashley's
Am Kosttor 1
80331 Munich
Bavaria
Germany
Tel: +49 89/ 242 436 46
Fax: +49 89/ 242 436 47
-------------------------------------------

Tack på förhand
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Uhrenkapital, Tyskland (http://uhrenkapital.de/)

Köpte min Rolex Datejust Turn-O-Graph från Uhrenkapital. Dom är snabba på att svara på mail och väldigt tillmötesgående.

När jag fick klockan så var den dock inte helt 100. Jag svängde förbi Rob E. för att fixa ändlänk som satt löst samt för fix av vridring som inte gick att vrida och även ett trycktest (enligt handlaren var klockan trycktestad och tät, men ville vara säker).
Det uppstod en del komplikationer och det blev rätt kostsamt för min del. Klockan var ej tät och genomgick en täthetsservice hos Rob samt byttes glasringen som sitter under vridringen då denna var av på mitten och detta var anledningen till att vridringen satt fast.

Jag meddelade först Uhrenkapital angående vridringen och ändlänken och de sa att de skulle ersätta denna kostnad, som inte skulle vara allt för dyr. Men i och med att det blev massa knussel så valde jag att låta Rob behålla klockan och fixa allt och använde mig således inte av deras garanti (orkade helt enkelt inte skicka klockan till dom igen även fast dom skulle täcka detta då jag litar på Rob mer än deras urmakare)

Kontentan av det hela blev att de betalade tillbaka ungefär hälften av kostnaden för reparationen (dom tog kostnaden för tätheten + lite annat) vilket var vad jag begärde. Jag hade ju kunnat skicka tillbaka klockan och gav dem aldrig en chans att åtgärda.

På det stora hela får Uhrenkapital plus för:
+ Bra kontakt
+ Snabb frakt
+ Måna om sina kunder
+ Klockan går bra med bra amplitud

Minus får dom för:
- Löst sittande ändlänk, var inget som påtalades
- Vridringen gick ej att vrida, detta frågade jag iofs inte om men ändå
- Klockans täthet. Tät enligt deras urmakare, icke tät enligt Rob (packningarna var väldigt risiga tydligen)

Summa sumarum skulle jag eventuellt kunna tänka mig handla där igen, det beror lite på vad det är för objekt.
 

MatB

Breitling
Någon som handlat av Joyería Libremol
Joyería Libremol
Avd General Perón nº 6
28020 Madrid
Spanien

Vore väldigt tacksam för svar

Mvh Martin

Jag köpte precis en Hublot Big bang från Joyería Libremol och är väldigt nöjd! skicket var som ny inkl alla papper/box. Rekommenderar verkligen. Överföringen skedde via bank

/ Mathias
 

tomnil77

Breitling
2-Faktor
Har kikat lite på en amerikansk säljare,
http://beckertime.com/
http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&merchantName=beckertime

Står som trusted seller på chrono24, men det tar emot att köpa något från just usa med tanke på tullavgifter ect.
Är det något som jag bara har fått för mig eller åker man ofta på smällar när paket ska skickas över atlanten?

/ Simon

Köpt av dem, bra kundservice full retur rätt utan tjafs, dock lite sega och skick på klockor varierar kraftigt. Rekommenderar att köpa i Europa istället om inte SEK/usd goes bananas
 
Hej!

Någon som handlat via Chrono-Lounge GmbH?

Står som trusted seller sedan 2013, vilket väl borde vara värt något antar jag. Har sökt efter recensioner och liknande men inte lyckats finna något.
 
Hej!

Någon som handlat via Chrono-Lounge GmbH?

Står som trusted seller sedan 2013, vilket väl borde vara värt något antar jag. Har sökt efter recensioner och liknande men inte lyckats finna något.

Hittar två trådar på tyska som bedömer Chrono-Lounge. Någon som kan tyska och vill tyda vad som står?

http://uhrforum.de/erfahrungen-mit-chrono-lounge-in-weissenhorn-t167631
http://uhrforum.de/erfahrungen-mit-frank-schuster-t42846
 
Nu har jag varit i kontakt med säljaren. Allt verkar oklanderligt, men jag är också, vis av brutal erfarenhet, ganska naiv i såna här lägen. Han svarar snabbt och korrekt, det finns en fysisk butik och flera trådar på nätet som beskriver honom som tillförlitlig. Jag har också fått tre referenser av vilka två har svarat med positiva omdömen. Finns det något annat ni rekommenderar att göra innan man kör?
 

EmKay

Omega
Hittade inte Juweliershuis ibink från Holland som verkar lägga ner, nån som har köpt av dem?
 
Nu har jag varit i kontakt med säljaren. Allt verkar oklanderligt, men jag är också, vis av brutal erfarenhet, ganska naiv i såna här lägen. Han svarar snabbt och korrekt, det finns en fysisk butik och flera trådar på nätet som beskriver honom som tillförlitlig. Jag har också fått tre referenser av vilka två har svarat med positiva omdömen. Finns det något annat ni rekommenderar att göra innan man kör?

Denna säljare erbjuder enbart banktransfer som betalningsmetod om man inte har möjlighet att besöka butiken för ett inbokat möte. Är det standard eller något som man bör bli misstänksam över?

Edit: Skulle verkligen bli glad om någon med erfarenhet av liknande affärer vill svara. :)
 

EmKay

Omega
Det känns som det är standard med banköverföring det som är bra med det är ju att det är spårbart ifall man skulle bli lurad så kan ju förhoppningsvis Polis/Bank hjälpa till.
 

Icaras

Rolex
Någon som handlat av Plus Watch? Har sett två på forumet som gett dem gott omdöme, men skulle vara kul att veta ifall fler handlat.
 

chff

Cartier
Handlat av Frank Schuster på Watch-Lounge i Tyskland (http://www.watch-lounge.de/)

Köpte en helt ny fullset Omega Speedmaster där, funkade hur bra som helst.
Jag tog kontakt på en fredag, banköverföringen gjordes på måndagen och han skickade klockan på onsdagen(han var på resa på tisdagen, därför skickades den på onsdagen), på torsdagen så var UPS här och knackade på.
Frakt €29.

Kommer definitivt att handla hos Frank igen.
 

Englunds

Breitling
Hej

Tänkte passa på att dela med mig av mina 2 positiva erfarenheter från Chrono24.

Första handeln var med Josep på New Watches Barcelona, fick snabbt hem en mycket trevlig Breitling och skicket var perfekt. God service dessutom och svarade kvickt på frågor.

Den andra var med Meertz world of time. Välrenomerad säljare på Chrono24 och de gjorde mig inte besviken. Fick hem en klockren Cartier Panthere till damen som var i klanderfritt skick och med 1 år garanti.

Går i god för båda!

Mvh

Jon
 
Samma som här ovan, handlat en OQ 17013 av Meertz World of Time här i dagarna, grymt bemötande, väldigt snabb leverans, 1 års garanti och super fräsch klocka som utlovat.

Rekommenderas.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Hej!

Är ganska ny på detta forum men har hängt runt här ett tag och är nu sugen på att beställa en klocka från en spansk handlare jag har tagit kontakt med!

COMPRA-VENTA JAVIER CALVO
C/ Don Ramon de la Cruz, 75
28001 Madrid
Spanien
WWW.COMPRAVENTARELOJES.COM

Såg att någon tidigare i tråden hade handlat av Javier och att det hade gått bra men tänkte höra om det är någon mer som har någon erfarenhet eller om någon av de tidigare som har haft kontakt med honom och skrivit i tråden har något att tilläga. Är lite små nervös då jag aldrig köpt en klocka utomlands förut!

Tackar på förhand!:)
 
Jag hade kontakt med Javier i våras/för sommar, han svarade snabbt, försäkrade inte försändelsen så jag tog och åkte ner till Madrid på en liten weekend med tjejen.

Lite besviken blev jag dock då jag trodde att det var en klockaffär så att man kunde testa/känna/klämma lite på diverse ur. Man var tvungen att förboka de objekt du ville kika på då dom inte fanns på stället,miss i kommunikationen,fast han fixade fram 2st 16760 som jag fick kolla på, blev ingen affär trots allt.

/K
 
  • Like
Reactions: JDQ

StrawberryFields

Sir Notalot
Topp