FlipSwede
Guld
Vad skulle filmningen bevisa? En skojjare packar ju upp forst, filmar sedan med onskat resultat.Jag har både köpt och sålt på c24. Allting har gått väldigt smidigt för mig.
Största problemet är väl att det knappt går att skicka försäkrat över €5.000. Använt en väns företagsnummer för DHL men om du inte har någon bra kontakt med företagsnummer så är det besvärligt..
När jag köpt klockor så har jag fått sju dagar på mig att granska klockan och godkänna den. Om jag inte godkänner den eller bara ignorerar det så betalas pengarna ut automatiskt till säljaren.
För säkerhetsskull har jag jag alltid filmat när jag paketerat klockan och överlämnat den till DHL. Filmar först klockan, tillbehör mm. Filmar paketeringen och överlämningen i ett klipp.
Lite taskigt mot stackarn som får vänta 2 minuter extra men c24 rekommenderade mig att göra så. Blir betydligt lättare att motbevisa eventuella bedrägeriförsök.
Skulle nog också rekommendera att ni filmar när ni packar upp klockor också. Det är inte så mycket extra jobb och kan underlätta en hel del vi eventuella besvär.
C24 erbjuder mycket bra kundtjänst också. Har ringt dom ett antal gånger och varje gång har de svarar inom 30 sekunder.
Kan tilläggas att C24 har en juridisk avdelning som hjälper dig vid eventuella problem. ( så försök att ha gott med bevis )
Från mig får C24 tummen upp.![]()
Packar du ner klockan vid DHL disken sa ser jag en poang,men packa hemma och sedan aka ivag for att sedan filma ett overlamnande av paketet ar ju tameligen vardelost om man ar en lurifax