• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Vart en liten H. Upmann Half Corona vid 23:30
image.jpeg

Drycken är The Kraken, bättre som grogg men men, detta är vad polaren fick av arbetskamrater och tog med på vår lilla resa. På måndag köper vi en flaska Diplomatico!

Sitter på verandan i Sälen, omgiven av totalt mörker och en tystnad som ej går att finna i Stockholm. Riktigt god cigarr och portvinet har jag och polaren nästan sänkt :nailbiting:
image.jpeg
Det är den här tiden det är som bäst i Sälen. Tystnaden och mörkret är magiskt. Hoppas det var molnfritt så ni fick alla stjärnor också.

@BOTL - nu när du har haft ditt glashumidorskåpgrej ett tag, är du nöjd?

Mycket, har faktiskt inte ens behövt fylla på med vatten än, ska man vara kritisk så har luften svårt att cirkulera av sig själv och det är lite fuktigare längre ner i skåpet. Det skapar bra möjlighet för mig som långtidslagrar på 62%rh och vanlig på 63-64% rh.

För att skåpet och hantverket verkligen ska komma fram behövs belysning, det kommer jag ta tag i efter vår flytt i februari.

Okej??? Galet god! Önskat att jag köpte fler, blev bara en. San Christobal oklart vilken... Men en unik till casan!

l7hbyqI.jpg

Ett marca som inte säljer särskilt väl alls, det som är kvar säljs samtliga i LCDH utgåva, man satte bara ett extra band på dem. Vad var det för vitola?

Kan ha fel för jag har ingen koll på SC, krukan var helt ok men inte mer än så!

Ett marca som inte säljer särskilt väl alls, det som är kvar säljs samtliga i LCDH utgåva, man satte bara ett extra band på dem. Vad var det för vitola?

Kan ha fel för jag har ingen koll på SC, krukan var helt ok men inte mer än så!

Jag är rätt säker på att det är denna.
7XCLKHQ.png

Jag gillar SC, ingen volymcigarr och är ganska dold mot andra. El principe (petit Corona)är en klockren cigarr, mycket smak, kostar 55-65:-/styck

La Fuerza (Rubusto) är en utav mina favoriter. Roger säljer de för 150:-/styck

gott betyg utav mig!

Jag är rätt säker på att det är denna.
7XCLKHQ.png

Jag gillar SC, ingen volymcigarr och är ganska dold mot andra. El principe (petit Corona)är en klockren cigarr, mycket smak, kostar 55-65:-/styck

La Fuerza (Rubusto) är en utav mina favoriter. Roger säljer de för 150:-/styck

gott betyg utav mig!

Rökt upp ett par lådor El Principe från 1998, de var helt ok. Det är tyvärr en cigarr som saknar potens för lagring och sin enklare tobak gör också att som du nämner den hamnar i det dolda. Alltid kul att nån uppskattar samtliga marca så de inte slutar produceras.

Varit dålig på posta men dessa var rökts upp i veckan. Ramón Allones Perfecto, är så förtjust i denna Facon och här har rullaren verkligen ansträngt sig. Den är fan perfekt i konstruktion. Bageritoner och fruktjuice i massor. Mandelkräm.

Cohiba från Sekeccion Reserva lådan, ja vill man ha en perfekt cigarr så har man kommit rätt. Totalt njutning och perfekt balans.grästonerna som stör i färsk Cohiba är borta och det är ta mig fan en upplevelse att röka denna.

Precis tänt upp min sista HU Monarcas , god cigarr.
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp