• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Testade att göra en ny variant av fodral, våtformat med 20 mm rundstav, så det passar garrar upp till 50-52 ring, och drygt 15 cm långa... Till salu om nån är sugen... :rolleyes:

Här med 3x goda pinnar! :)

20161002125545_IMG_2475.jpg
20161002125649_IMG_2479.jpg

Jag sitter och stirra på mitt skåp och är rätt så sugen att sälja av i princip allt och enbart köra på Cohiba. Lyft dessa tankar med några vänner som är lika sjuka i cigarrgamet som jag men vill även höra från dem som inte hunnit bli cigarrblinda än.

Nackdelarna är väl att man kan gå miste om väldigt trevliga cigarrupplevelser men jag anser att Cohiba har sån bredd med sin classic linje samt siglo att det är svårt att sakna så mycket mer. Konstruktionsproblem är också minst på Cohiba samt den nya gördeln är så vulgär att man bör samla på sig det man kan av den gamla klassiska gördeln. Jag har rökt så pass länge och seriöst att min uppfattning inte "känns" som en alltför radikal men men.

Vill gärna höra hur era tankar går.

Jag har bestämt mig, i princip allt ska bort och ersättas av Cohiba. Är det någon som är sugen på lite samplers/lådor hojta till. Kommer posta lite bilder i takt med att skåpet töms och fylls på med Cohiba. Planen är att rakt av återinvestera det jag säljer så innehållet i skåpet kommer bli lite mindre i kvantitet.

Jag har bestämt mig, i princip allt ska bort och ersättas av Cohiba. Är det någon som är sugen på lite samplers/lådor hojta till. Kommer posta lite bilder i takt med att skåpet töms och fylls på med Cohiba. Planen är att rakt av återinvestera det jag säljer så innehållet i skåpet kommer bli lite mindre i kvantitet.
Hojt! :D

Tar gärna lite info om vad du säljer!
Lycka till i konsolideringen!

Bara skicka ett pm till mig med vad man tänkt sig för prisklass så kan jag återkomma med vad jag har som kan vara lämpligt.

Kul projekt! Är där något kvar till nästa löning köper jag gärna något. Måste ligga lågt denna månad i och med en New York-resa samt att min Whiskyklubb köpt en klubbfat som ska betalas denna månad.

IMG_0536.JPG

Alltså jag gillar fasen MCs Open pinnar. Så lättrökta, flödet när man drar in är nästan lika lätt som luft och i kombination med mildheten är detta en pinne som är perfekt att ta tidigare på dagen eller innan en större måltid.

Men man ska faen ha koll på askpelaren...
IMG_0539.JPG

IMG_0536.JPG

Alltså jag gillar fasen MCs Open pinnar. Så lättrökta, flödet när man drar in är nästan lika lätt som luft och i kombination med mildheten är detta en pinne som är perfekt att ta tidigare på dagen eller innan en större måltid.

IMG_0539.JPG
Jag gillar den med. Skrev några rader om den på cigarrprat för drygt ett år sedan.

"Inte idag, men igår Montecristo Open Master. Tycker bra om denna cigarr och den smakade lika gott som för tre-fyra år sedan när jag först provade den. Hela Open-serien verkar inte vara speciellt uppskattad hos recensenter men jag gillar de två modellerna som jag har provat. Betydligt mildare än deras ordinarie serie vilket passar mig i smaken."
2L42vB2l.jpg

Jag gillar den med. Skrev några rader om den på cigarrprat för drygt ett år sedan.

"Inte idag, men igår Montecristo Open Master. Tycker bra om denna cigarr och den smakade lika gott som för tre-fyra år sedan när jag först provade den. Hela Open-serien verkar inte vara speciellt uppskattad hos recensenter men jag gillar de två modellerna som jag har provat. Betydligt mildare än deras ordinarie serie vilket passar mig i smaken."
2L42vB2l.jpg
Nu föredrar jag fylligare och starkare cigarrer (därav min kärlek till Bolivar) men motsägelsefullt gillar jag även dessa haha. Också stött på det du refererar till som "inte speciellt uppskattad.." men det betyder att det blir fler över till oss ;)

Nu föredrar jag fylligare och starkare cigarrer (därav min kärlek till Bolivar) men motsägelsefullt gillar jag även dessa haha. Också stött på det du refererar till som "inte speciellt uppskattad.." men det betyder att det blir fler över till oss ;)
Får prova en igen nästa sommar för att se hur smaken utvecklar sig. Har hänt mycket på senaste året. :)

2L42vB2l.jpg
Ooops! Såg att det var Regatan du rökte och inte Mastern, my bad :)

IMG_0536.JPG

IMG_0539.JPG
Samma här, blev riktigt sugen på fler! Lätt, fräsch och god! :)

Sitter här med en Bolivar Coronas Extras från 98! Tack @BOTL...
IMAG1127.jpg

Riktigt salt från första draget, eller salmiak..? Sen tillkommer en syrlighet som påminner om godis.
Tillsammans ger de en ovanligt "vass" smak, dock inte på nåt dåligt sätt, det är bara distinkt! Tänk en vanlig garre som kalops eller rågbröd, då är den här smaken mer som citronjuice eller het salsa...
Kommer inte på nåt bättre än när man biter sönder en Kryptonit!!
Kryptoniter_Mjuka.jpg

Till den valde jag en Americano, dvs en utspädd espresso. Varför vet jag inte!
Men det var iaf inte rätt dryck, de förstärker varann på ett dåligt sätt, som blir smaker i gränslandet mellan mörkrostat och vidbränt...
Efter mitten kommer de "dovare" smakerna och syrligheten dämpas, kan såklart vara min palett som dämpats också...
Sältan är kvar, det smakar grillat kött!
Mycket god, hursomhelst... :)
IMAG1129.jpg

Sitter här med en Bolivar Coronas Extras från 98! Tack @BOTL...
IMAG1127.jpg

Riktigt salt från första draget, eller salmiak..? Sen tillkommer en syrlighet som påminner om godis.
Tillsammans ger de en ovanligt "vass" smak, dock inte på nåt dåligt sätt, det är bara distinkt! Tänk en vanlig garre som kalops eller rågbröd, då är den här smaken mer som citronjuice eller het salsa...
Kommer inte på nåt bättre än när man biter sönder en Kryptonit!!

Till den valde jag en Americano, dvs en utspädd espresso. Varför vet jag inte!
Men det var iaf inte rätt dryck, de förstärker varann på ett dåligt sätt, som blir smaker i gränslandet mellan mörkrostat och vidbränt...
Efter mitten kommer de "dovare" smakerna och syrligheten dämpas, kan såklart vara min palett som dämpats också...
Sältan är kvar, det smakar grillat kött!
Mycket god, hursomhelst... :)
IMAG1129.jpg

Sådär ska aska se ut, kompakt, man kan nästa se när du tagit en puff på cigarren. Är också väldigt förtjust i den havssalt som du beskriver i vissa cigarrer. Kul att den levererade.

Tillbaka
Topp