Nja. Bäst att hålla isär de två intressena.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är INTE vacker den klockan. Och EMM väldigt dyr.Nja. Bäst att hålla isär de två intressena.
Njae, beror på vilka pinnar. Vi röker bara Cohiba nu!Finns intresse för ett till cigarrlotto?

Njae, beror på vilka pinnar. Vi röker bara Cohiba nu!![]()
Jobbar man hemifrån får man kaffepaus med en Hoya de Monterrey. Det är sen gammalt.
![]()
Välkommen in i värmen @Edin ! Långt från många övriga kalla och hårda dispyter i diskussionstrådarna distribuerade av många små terriers. Här är vi en liten familj som har minst två intressen gemensamt, garrar med kvalitet och klockor. Vi dyrkar Churchill, H. Upman, Monte Cristo och några av oss även Steffo T. Fyll din gamla humidor du har på vinden med tips från våra inrökta åldermän, fjutta på när du har någon timme över och kontemplera över livet samtidigt som du letar över smakerna i röken. Vad mer kan man önska?Sitter och sliter med en gammal skoluppgift jag skjutet på tok förlänge vilket försatt mig i en mindre kris. Nog om det men i min jakt på källa till ett specifikt churchill citat sprang jag på detta och det känns som att jag måste ta upp rökandet av cigarr nu...
"- Cigarren sysselsätter både händer och mun. Därigenom har jag många gånger undgått frestelsen att antingen strypa eller bita folk som har irriterat mig."
Churchill
Haha, skön bartender!Blev en QDO ikväll, fick smygröka då hela resorten är "rökfri" efter ett litet prat med bartendern fick jag både askkopp, en dram och kaffe i smyg runt hörnet...
![]()
Välkommen in i värmen @Edin ! Långt från många övriga kalla och hårda dispyter i diskussionstrådarna distribuerade av många små terriers. Här är vi en liten familj som har minst två intressen gemensamt, garrar med kvalitet och klockor. Vi dyrkar Churchill, H. Upman, Monte Cristo och några av oss även Steffo T. Fyll din gamla humidor du har på vinden med tips från våra inrökta åldermän, fjutta på när du har någon timme över och kontemplera över livet samtidigt som du letar över smakerna i röken. Vad mer kan man önska?
Myyyys med oss!
PS. Tänk på att din avatar förpliktigar. ds.
Vildhallon i whiskey??? VTFMackmyra special vildhallon ackompanjerar kvällens Ramón Allones.
Ha en fortsatt trevlig helg allihopa...
![]()
! Att det kan vara så gott är ett mysterium.Bra! Många pervon blir norm.De där smakerna/lukten av hönsskit är väldigt populär, det och rymdfis är de två smakerna som förekommer mest nu för tiden, jag måste köpa några snart![]()
Vildhallon i whiskey??? VTF
Själv avslutar jag dagen med En Zacapa Negra och en numera på forumet "vanlig" vintage discontinued Bolivar Corona Extra från 1998.
Antagligen influerad av @BOTL , men känner fan hönsskit! Att det kan vara så gott är ett mysterium.
Härligt, då är vi 2. Förhoppningsvis lär vi oss.Vildhallon läser jag från etiketten och ifrån internet - själv har jag inte mer kultiverade smaklökar gällande whiskey än gällande cigarrer. Jag känner sprit och värme ungefär. Men whiskeyn skall ha lagrats i fat som tidigare lagrat vin gjort på just vildhallon.
Jag röker min cigarr och smuttar några cl whiskey för att få en bra bild till Instagram/klocksnack och för att känna mig manlig.
Sen går jag tillbaka till kanelbulle och O'boy igen - smaker jag känner mig fullt bekväm med...
Jag tänkte flika in med en rätt trevlig historia, i somras besökte jag och min sambo Biarritz för första gången, det var en mycket trevlig upplevelse med bra shopping, käk, surfing, mc-kultur (mycket sköna moddade äldre hojar) och bra fest, så även ett mycket praktfullt hotell - Palais Biarritz, ett gammalt slott som byggdes av Napoeleon III till ära för sin fru och formades således efter hennes namn (Eugénie de Montijo) till ett stort E till det yttre, i dag är det som sagt ett hotell och efter en dags shopping, en bra flaska bumpa på rummet så gled vi ned för att sätta oss på deras om möjligt ännu trivsammare terass för att se solnedgången och horisonten över havet.
Jag röker Cohiba och Montecristo samt dricker Hennessey, vi hinner sitta cirka 3-4 timmar tills en äldre grånad men mycket välklädd herre frågar om han kan få sitta vid vårt bord och avnjuta en Cigarr - givetvis säger vi, vi börjar således konversera om allt möjligt och det framgår att han är en gammal läkemedels VD och tillika grundare som sålde sitt företag till ett Amerikanskt bolag för många år sedan, (tror det var ca 24 år sedan), han berättade att han rökt Davidoff i 40 års tid och alltid får en leverans på ca 500 cigarrer per gång till sitt hem i Australien (han var ursprungligen Ungrare) och vips halar han upp en värsting Davidoff och frågar om jag vill prova, han berättade att cubanerna som jag rökte var för starka i hans smak och att han därav föredrog Davidoff, således sitter vi där och avnjuter varsin fin Cigarr och så började mitt intresse sedan till Davidoff, det är ett märke jag verkligen uppskattar idag och gillar deras mer milda krämiga ton. (Jag uppskattar även Cubanerna)
För övrigt var hela denna herres historia fascinerande (lite väl lång att dra här och nu), han hade bott på Palais varje år sedan 24 års tid och reser numer jorden runt för att spela Bridge och allmänt njuta av livet, han var 84 år och en riktigt sköning, bland annat hade han besökt Sverige och Stockholm en gång 1949 och låst in sig i en lägenhet med sin dejt i 3 dygn för att sedan åka direkt tillbaka till flygplatsen utan att se ett skvatt av staden. Nåväl, en liten sidenote hur man kan glida in och uppleva nya saker genom andra människor i en trivsam miljö.
All in all, de erbjuder massa bra Cigarrer och helt otroligt utbud på Congac (värstingen kostade 4.000:- per 4 cl) på detta hotell, så besök det om ni är i denna region av Frankrike och Basque Country. Ett måste.
Helt rätt! Gatsby känslan är totalÄven jag har varit på Hotel du Palais och det är precis som K-S säger helt fantastiskt. Det är atmosfären som gör det. Ett 20-tal lyxbilar för x antal miljoner, alltifrån Ferrari till Bentley. 20 servitörer som serverar 40 gäster. Personal överallt, klass så långt ögat kan nå. Mitt tips är att sitta i baren som är ansluten till restaurangen. Ta en drink, käka några oliver och bara njut. Jag överdriver inte när jag säger att det känns som om man är med i "Gatsby"!
Gtg i Biarritz, eller vad säger ni?Helt rätt! Gatsby känslan är total
Spot on!Vildhallon läser jag från etiketten och ifrån internet - själv har jag inte mer kultiverade smaklökar gällande whiskey än gällande cigarrer. Jag känner sprit och värme ungefär. Men whiskeyn skall ha lagrats i fat som tidigare lagrat vin gjort på just vildhallon.
Jag röker min cigarr och smuttar några cl whiskey för att få en bra bild till Instagram/klocksnack och för att känna mig manlig.
Sen går jag tillbaka till kanelbulle och O'boy igen - smaker jag känner mig fullt bekväm med...

Vildhallon i whiskey??? VTF
Själv avslutar jag dagen med En Zacapa Negra och en numera på forumet "vanlig" vintage discontinued Bolivar Corona Extra från 1998.
Antagligen influerad av @BOTL , men känner fan hönsskit! Att det kan vara så gott är ett mysterium.
![]()
![]()
Edit:Svag smak av stall och löddrig häst.
Vildhallon läser jag från etiketten och ifrån internet - själv har jag inte mer kultiverade smaklökar gällande whiskey än gällande cigarrer. Jag känner sprit och värme ungefär. Men whiskeyn skall ha lagrats i fat som tidigare lagrat vin gjort på just vildhallon.