• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Rastar @ZtaFfaN s klocka
IMG_0743.JPG

Pigg som en lärka! Eller avd säger du @ZtaFfaN ? :p ;)

MC Open serie är perfekt frukostcigarr!

Jag är fan trasig, kom hem fem. Har haft en sån otrolig kväll, skrattat så mycket, ätit och druckit gott.
Kanske skulle man tagit detta per PM men visst är det häftigt att nåt så enkelt som en cigarr kan få människor att ta sig denna tid och samlas i en risig jävla lokal och skratta bort 14-15 timmar. @ZtaFfaN @Cristian @gruby ni är fan guld! Kram och tack för en helt fantastisk kväll.

Men vem hade med sig sin frus glasögon och glömde dem :rolleyes:
49891377934__7B6EEAF0-7A5D-4DF6-81D6-174804C217E7.JPG

Senast ändrad:
Håller fortfarande på , jag är ju väldigt dålig på att pricka in smaker, i början kände jag inte mycket nu är jag vid halva och känner mer . Väldigt avkopplande måste jag säga. Man kanske får röka ett par innan man lär sig hur mycket och kraftiga bloss man ska ta.

Håller fortfarande på , jag är ju väldigt dålig på att pricka in smaker, i början kände jag inte mycket nu är jag vid halva och känner mer . Väldigt avkopplande måste jag säga. Man kanske får röka ett par innan man lär sig hur mycket och kraftiga bloss man ska ta.

Är du avslappnad så har du gjort helt rätt. Resten kommer med tiden, njut. Smakar det gott eller inte, krångligare än så behöver det inte alltid vara.

Sant, sitter med mössa och handskar på altanen och njuter. Kan bara föreställa mig känslan nä man sitter på en uteservering på sommaren.

Här är ett tips (orkade inte plöja 160sidor tråd så ursäkta om detta märke redan avhandlats).
Vill slå ett slag för märket Bossner, 52 Ring gauge, 120 spänn i hålet i väggen på Kungsgatan (sthlm city).
Mkt cigarr för pengarna och ovanlig söt i smaken.
Extra trevligt att prata med ägaren med sin hund i butiken som gärna drar nån story från Kuba etc.
Ovanligt bra och familjär service till skillnad från "upnose" Brobergs etc. Lite som att jämföra Wener Koch och Nymans... ;-)

Här är ett tips (orkade inte plöja 160sidor tråd så ursäkta om detta märke redan avhandlats).
Vill så ett slag för det dom märket Bossner, 52 Ring gauge, 120 spänn i hålet i väggen på Kungsgatan (.sthlm city). Mkt cigarr för pengarna och ovanlig söt i smaken. Extre trevlig prata med ägaren med sin hund i butiken som gärna drar nån stort från Kuba etc. Ovanligt bra och familjär service ti skillnad från Brobergs etc. Lite som att jämföra Wener Koch och Nymans... ;-)

Men sluta nu, Numymans är ju Guds gåva till kunder, ja i allafall nu när de sponsrar forumet
:D

Men sluta nu, Numymans är ju Guds gåva till kunder, ja i allafall nu när de sponsrar forumet
:D
urmakarna säger jag inget om men när jag var inne senast(våras) var det en ung blond tjej bakom disken som granskade mig (hade inte kostym på mig då och är fortf lite under 40), valde bortse från mig och sökte med blicken efter nån mer "lämplig" kund. Jag gick fram och ville fråga en sak men hon fortsatte ignorera och gick sen fram till en gubbe i 60 års åldern och smörade som fan för honom och berömde hans Corum...den e "sååååå fiiiiin på dig" sen kom ingen och hjälpte mig på över 10 min, då gick jag. (jag vet man ska inte döma anrikt ställe från EN enda upplevelse, men det är mitt första och enda intryck från stället)

Vill slå ett slag för märket Bossner, 52 Ring gauge, 120 spänn i hålet i väggen på Kungsgatan (sthlm city).
Mkt cigarr för pengarna och ovanlig söt i smaken.
Extra trevligt att prata med ägaren med sin hund i butiken som gärna drar nån story från Kuba etc.
Ovanligt bra och familjär service till skillnad från "upnose" Brobergs etc. Lite som att jämföra Wener Koch och Nymans... ;-)
Hålet i väggen Framresor & cigarrer med Roger (ägaren) och Leo (monstret) har avhandlats flera gånger i denna tråd men kul att någon ny hittat dit också :)
Har rökt en Bossner och det är den vars Rogers fejja med stråhatt pryder gördeln ;) minns den som överraskande god.

urmakarna säger jag inget om men när jag var inne senast(våras) var det en ung blond tjej bakom disken som granskade mig (hade inte kostym på mig då och är fortf lite under 40), valde bortse från mig och sökte med blicken efter nån mer "lämplig" kund. Jag gick fram och ville fråga en sak men hon fortsatte ignorera och gick sen fram till en gubbe i 60 års åldern och smörade som fan för honom och berömde hans Corum...den e "sååååå fiiiiin på dig" sen kom ingen och hjälpte mig på över 10 min, då gick jag. (jag vet man ska inte döma anrikt ställe från EN enda upplevelse, men det är mitt första och enda intryck från stället)

Nej nu inbillar du dig bara, jag har minsann gått in där iklädd enbart morgonrock och fått se klockor för sextioelva miljoner och fått vaska champagne:rolleyes:

Vi har samma upplevelse, tyvärr verkar spannet på hur man behandlar kunder vara absurd bred.

Tillbaka
Topp