• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nej nu inbillar du dig bara, jag har minsann gått in där iklädd enbart morgonrock och fått se klockor för sextioelva miljoner och fått vaska champagne:rolleyes:

Vi har samma upplevelse, tyvärr verkar spannet på hur man behandlar kunder vara absurd bred.
Jo, det hjälper ju att vara "kändis eller känna folk" men det borde inte vara så. På Les Ambasedeurs i Zurich har jag fått privat tur i deras eget museum med exklusiv goodie bag, privat visning med egen guide, frikostiga rabatter och gratis service genom kontakter på tidigare jobb, men då drabbade det ingen annan negativt. Urskiljning i butik är lite som högstadiemobning när man ska välja till innebandylaget... No good IMHO...

Jo, det hjälper ju att vara "kändis eller känna folk" men det borde inte vara så. På Les Ambasedeurs i Zurich har jag fått privat tur i deras eget museum med exklusiv goodie bag, privat visning med egen guide, frikostiga rabatter och gratis service genom kontakter på tidigare jobb, men då drabbade det ingen annan negativt. Urskiljning i butik är lite som högstadiemobning när man ska välja till innebandylaget... No good IMHO...

Håller med dig helt, jag vill gå så långt och säga att man är dum i hela huvudet om man behandlar kunder illa och inte säger hej eller låtsas inte se dem för att en okulär inspektion har fått säljaren att dra slutsatsen denna kund ska jag inte behandla som en medmänniska. Man kan för fan säga hej.

På tal om kundbemötande tycker jag Nespresso är riktigt vassa, detta diskuterade vi på herfen i helgen och de niar samtliga kunder. Riktigt schyst.

Håller med dig helt, jag vill gå så långt och säga att man är dum i hela huvudet om man behandlar kunder illa och inte säger hej eller låtsas inte se dem för att en okulär inspektion har fått säljaren att dra slutsatsen denna kund ska jag inte behandla som en medmänniska. Man kan för fan säga hej.

På tal om kundbemötande tycker jag Nespresso är riktigt vassa, detta diskuterade vi på herfen i helgen och de niar samtliga kunder. Riktigt schyst.
yes, agree, sen IT/app/spel-boomen och dress-down-trenden är det inte lika lätt att avgöra vem som är kreditvärdig.. ;-)

En Montecristo no. 3 och en Rolex GMT på en takterass mellan Nice och Monaco.
IMG_2853.JPG

Idag var jag på mellgrens och handlade fick även en veckas medlemskap till loungen , brukar du vara där något @Zed ? Isåfall går jag gärna med, alltid roligare om man träffat någon innan.
IMG_20161025_143519.jpg
Inte varit där något det senaste tyvärr men hojtar till om det blir av. Cigarrsällskapet har annars herf varje onsdag. Roliga killar, el presidente är klocknörd själv. :)

Befinner mig i Málaga, Spanien, och kommer spendera de närmsta 6 veckorna här. Har sett diverse tobaksaffärer med olika humidorer men de flesta verkar vara illa skötta om jag ska vara helt ärlig. Undrar därför om det är någon som har tips på en bra cigarraffär i Málaga?

Befinner mig i Málaga, Spanien, och kommer spendera de närmsta 6 veckorna här. Har sett diverse tobaksaffärer med olika humidorer men de flesta verkar vara illa skötta om jag ska vara helt ärlig. Undrar därför om det är någon som har tips på en bra cigarraffär i Málaga?

Tyvärr har Spanien smått värdelös förvaring. Ska finnas nån vettig cigarrbutik i källaren på nån av de riktigt stora varuhusen. Fråga efter en Casa Estanco som säljer puros (kubaner)

Tillbaka
Topp