• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Krabbeluring

Cartier
Trevlig helg på er! Trevlig cigarr, men brinner lite snett (nog mitt fel) :)


IMG_1674.JPG
IMG_1677.JPG



Tyckte den var rätt pepprig men rund i smaken! Vad tycker ni andra ni kan plocka ut från Partagas Mille Fleurs?
 

Bottega

Cartier
Tyckte den var rätt pepprig men rund i smaken! Vad tycker ni andra ni kan plocka ut från Partagas Mille Fleurs?

Bland annat, Choklad, kaffe, sötma/socker har jag fått! Pröva att ta ett långsamt men långt puff, avvakta 30-60 sek, puff, avvakta, puff. I fall du röker den för varm så blir den pepprig och ev. Konstig smak på tungan. En robusto är väldigt lättsam mot nybörjare också, du kanske får en annan upplevelse och enligt mig svår att röka "fel".
 

Stein

Cartier
Gårdagens njutning. "Löjromspizza" (någon jävel köpte upp hela ICA's helgranson av löjrom precis innan jag skulle handla) så det fick bli finkornig kaviar.

Efter detta avnjöts en Davidoff 2000 (hur kan Davidoff göra så förstklassig konstruktion?) tillsammans med sista dropparna av champagnen. Fantastisk kväll!

20170707_220727.jpg
20170707_220844.jpg
20170707_220947.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Efter en grym middag igår, bestående av grishuvud, grillad tonfiskfilé samt kanderade äpplen i brandy och youghurt så rökte jag denna Partagas (@sherwan du får hjälpa till med modellen, den är iaf grym!!) och drack 15 årig El Dorado till.
IMG_3616.JPG
 

larsbeg

Panerai
Gårdagens njutning. "Löjromspizza" (någon jävel köpte upp hela ICA's helgranson av löjrom precis innan jag skulle handla) så det fick bli finkornig kaviar.

Efter detta avnjöts en Davidoff 2000 (hur kan Davidoff göra så förstklassig konstruktion?) tillsammans med sista dropparna av champagnen. Fantastisk kväll!

20170707_220727.jpg
20170707_220844.jpg
20170707_220947.jpg
2000 är något av det, om inte det, bästa man kan puffa. Funkar med skumpa alltså?
 
Topp