• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Först ut en RA nånting Suiza Regional
0ED199FF-5D17-4791-97D3-D9BA9E213A15.jpeg

Sen blev det kurdisk mat a la Amida och efter det en Perdomo
0B770192-E336-4E53-98D0-2FBDE511677C.jpeg

Alltså jätte fin och tjock rök men that’s it, Kuba äger!

Ursäkta upprepning av fråga men orkade inte plöja 261(!) sidor med inlägg och leta efter svar.

Var köper man cigarrer billigast på nätet?

Har alltid kört cigars-of-cuba.com i över 8 år men tycker de höjt priserna onormalt mycket och vilkoren blivit sämre (nivå för gratis frakt etc) sista tiden.
https://www.cigars-of-cuba.com/

Senast ändrad:
I julklapp fick jag en humidor, Innan det har jag haft mina cigarrer i en plastlåda med en boveda påse, påsen har hållt sig mjuk och fuktig i minst ett halvår . Jag flyttade över påsen och cigarrerna till humidoren och efter några dagar så blev påsen hård och cigarrerna torra. Min sambo kan inget om humidorer så hon har säkert köpt en utan att se efter vad det är. nu undrar jag om det är så dålig kvalitet på den eller kan jag ordna någonting med den så att den behåller håller fukten i lådan . Jag tänker att den läcker och därför blir det så här, Vad kan jag göra åt det här?

I julklapp fick jag en humidor, Innan det har jag haft mina cigarrer i en plastlåda med en boveda påse, påsen har hållt sig mjuk och fuktig i minst ett halvår . Jag flyttade över påsen och cigarrerna till humidoren och efter några dagar så blev påsen hård och cigarrerna torra. Min sambo kan inget om humidorer så hon har säkert köpt en utan att se efter vad det är. nu undrar jag om det är så dålig kvalitet på den eller kan jag ordna någonting med den så att den behåller håller fukten i lådan . Jag tänker att den läcker och därför blir det så här, Vad kan jag göra åt det här?
Bovedapåsen mäktade nog inte med att mätta humidoren, du behöver flera Bovedapåsar, eller något annat som hjälper till, såsom Beads. Så här års är det mycket torrt innomhus.

Okej så det behövs mer fukt i en Humidor än i plastlådan har jag förstått det rätt då?
Plastidoren håller fukten bättre än trähumidorer där den oftare måste fyllas på med vatten till beads.
Här är en liten snutt som förklarar det bättre steg för steg för att starta upp en humidor.

Obs! deras produkter behövs inte utan du kan byta ut de mot boveda eller beads, batterivatten funkar också bra och behöver inte betala dyra pengar för märkesdroppar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp