• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Bolivar PC. Rejält bra.
20180113_210706.jpg

Äntligen har man en humidor så nu kan samlingen börja!
Fick humidoren i julklapp av min sambo.
Köpte precis lite på flygplatsen i Oslo för att fylla på den lite. Blev mina favoriter!
Ska köpa en analog fuktmätare och montera in den, så jag kan hålla reda på fuktigheten.
Hur ofta "laddar" ni era fuktmojänger?
20180118_143000.jpg

Köpte precis lite på flygplatsen i Oslo för att fylla på den lite. Blev mina favoriter!
Ska köpa en analog fuktmätare och montera in den, så jag kan hålla reda på fuktigheten.
20180118_143000.jpg
Har du ”fuktat in” humidoren ?

20180118_143000.jpg

Grattis och välkommen in i värmen :) Köper du ett större rör beads så skulle den där kräva återfuktning kanske varannan månad.

Senast ändrad:
Har du ”fuktat in” humidoren ?

Jag gjorde enligt instruktionen som kom med lådan. Det stod att man skulle ställa en kopp destillerat vatten i den i några dagar. Jag lät det stå cirka 1 vecka då nivån på koppen knappt ens gick ned.

Grattis och välkommen in i värmen :) Köper du ett större rör beads så skulle den där kräva återfuktning kanske varannan månad.

Tackar!
Behöver man göra det så ofta alltså? Så detta jag har nu kräver kanske 1 gång i månaden? Vill ju ha det så underhållsfritt som möjligt :)

Jag gjorde enligt instruktionen som kom med lådan. Det stod att man skulle ställa en kopp destillerat vatten i den i några dagar. Jag lät det stå cirka 1 vecka då nivån på koppen knappt ens gick ned.

Tackar!
Behöver man göra det så ofta alltså? Så detta jag har nu kräver kanske 1 gång i månaden? Vill ju ha det så underhållsfritt som möjligt :)

Allt hänger på hur ofta du öppnar den och hur tät din humidor är. Ju mer beads ju mindre bekymmer. Mitt stora skåp fyller jag på var 6:e-10e vecka beroende på hur ofta den öppnas

Allt hänger på hur ofta du öppnar den och hur tät din humidor är. Ju mer beads ju mindre bekymmer. Mitt stora skåp fyller jag på var 6:e-10e vecka beroende på hur ofta den öppnas

Ska nog köpa och smocka den full med beads då.
Så det är hyggligt underhållsfritt.
Jag röker inte särskilt ofta och det vore ett mirakel om jag ens gör det under vintern då jag inte har någonstans att röka på vintern. På sommaren sitter jag utomhus och röker.
Så hela vintern kommer humidoren vara stängd i princip.

Tillbaka
Topp