• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

La Ley Reserva 2015 Laguito, inslag av trä, nötighet, ljus choklad.
206EB21F-5F3D-464A-9855-E2ED22C4DEEB.jpeg

Blev ett par cigarrer förra veckan.

Först ut, Monte 5 från 2010. Svingod, balanserad, gräddig rök med stor munfyllighet. Kakao och typisk bönkaraktär. Oljig lätt trädoft. Riktigt bra

e43edc8b5c8cf52b2285e7ec04d2d6a3.jpg

En Monte Especial från 2013, det finns något där men kommer liksom aldrig fram. Den känns sådär med lite dålig rökutveckling försvinner snabbt ”charmen”. Jag förväntar mig mer kanske för mycket. Tycker denna cigarr brukar behöva 8 år för börja visa sin potential. Trevlig rökstund oavsett.

6270e3ccc659752c0c84a42be92d0e75.jpg

Ramon Allones Coronas 2002. Vet inte riktigt vad man ska förvänta sig, en god cigarr absolut. Som att röka en semla, bageritonerna, mandel, sötma och gräddig rök. Också en trevlig rökstund men Monte spöade även denna.

d7eb94b7bd4b6b84319758fbc8e9719d.jpg

Någon som vill dela med sig av sina humidorer? Ska köpa en ny och behöver inspiration.. Ska man köra cederträ eller plast humidor, vad tkr ni?

Senast ändrad:
IMG_1995.JPG

Behöver lite tips och råd kära klockvänner. Fick en humidor i julklapp, upplever att jag behöver fylla fuktarna väldigt ofta, minst en gång i veckan för att fuktigheten ska liga kring 65-70% rf. Är detta normalt med mindre humidorer? Läste tidigare i tråden om beads hur funkar dessa?

IMG_1995.JPG

Behöver lite tips och råd kära klockvänner. Fick en humidor i julklapp, upplever att jag behöver fylla fuktarna väldigt ofta, minst en gång i veckan för att fuktigheten ska liga kring 65-70% rf. Är detta normalt med mindre humidorer? Läste tidigare i tråden om beads hur funkar dessa?
Krävs väl lite extra i början när man " kör in den" minns jag inte fel ska man ställa en kopp/skål med vatten en vecka i en ny humidor så den fuktar in sig.

2B2652FA-25A2-43B9-95AA-B2C06DEA022B.jpeg

Är ganska skönt med eget rum nu men tro mig jag har pinats i både vind, regn, snö...
Zubrowka och äppeljuice samt en Partagas innan middagen
Gillar inte kylan så det får vänta. Har dock provat några gånger i utebadet, men f.n va svårt de e å hålla liv i en garre där. Högst troligt lite för mycke ånga.

Tillbaka
Topp