• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Firat kärleken, ny klocka och nu nya cigarrer! Bra vecka! :cigar:
20180216_172431.jpg

Jävla fin pelare men smaken är verkligen subjektiv, jag tycker de där är bland det sämsta jag har rökt. Tyvärr köpte jag en hel låda när det begav sig...
Okey, som sagt, smaken är som baken. men ändå märkligt, jag håller dessa högt, just denna var jobbigt pluggad iofs. Prova igen om dom legat ett tag? Mina lådor är från -13 och -14.

Senast ändrad:
Gick åt helvete sist med lådan, fick inte upp den i mer än 48% fuktighet. Så nu ligger cigarrerna i en försluten plastpåse med fuktare i sig och lådan får sig en rejäl omgång i några dagar till. Sen ska den få några dagar att stabilisera fuktigheten och sedan åker cigarrerna tillbaka.
Fungerar inte detta så penslar jag epoxy på insidan av lådan och så är det problemet ur världen :p
20180218_143649.jpg

Inga bilder men jag snubblade över RA Regional Lebanon och Bolivar UAE (sista är jag osäker på om det nu var Bolivar då den ligger nerpackad) på Casa del Habano i Dubai. Inga billiga köp men RA'n var jäklar så bra. Trodde på massivt överfuktad då den var ganska svampig (direkt ur CdH humidorrum) och än mer eftersom det krävdes greppstyrka för att få igenom dubbelgiljotinen men den brann bra med fint drag. Inget massivt powerhouse men riktigt komplex och fin... Kanske får bli fler när jag kommer tillbaka nästa gång :)

Tillbaka
Topp