• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

20180421_171744-01.jpeg

Röker sällan cigarr så jag badar i den grunda delen av poolen. Dessutom blåser det kuling och kallt som bara den.
Men, trevlig iaf och man må börja någonstans.
Har någon tips på en cigarr med mild, krämig smak och röktid runt halvtimmen så är jag tacksam.
1524316812732889724085747866955.jpg
Den i posten ovan dig, jag köper ofta den sizen just för att dom tar ca 30 min att röka

Röker sällan cigarr så jag badar i den grunda delen av poolen. Dessutom blåser det kuling och kallt som bara den.
Men, trevlig iaf och man må börja någonstans.
Har någon tips på en cigarr med mild, krämig smak och röktid runt halvtimmen så är jag tacksam.

En av mina enkla favoriter är H.Upmann half corona - billig, liten, smakrik men ändå snäll.

Hej!
Har några nybörjarfrågor; hur länge håller en cigarr (om man ej förvarar i humidor)? Är det skillnad i hållbarhet om man har den i metalltuben eller om den bara är inplastad? Hört att cigarrer bara håller 2-3 dagar (om det stämmer?) men hur blir det när man beställer över nätet och leveranstiden är 3-5 dagar?

Tack på förhand!

Jag följer gärna upp frågan ovan med en tilläggsfråga. Går det att återfukta uttorkad cigarr? Fick nämligen en Cohiba som legat alldeles för länge. Har lagt den i en ziplock påse tillsammans med en boveda påse på 72%. Finns det någon räddning?
Tack!

Jag följer gärna upp frågan ovan med en tilläggsfråga. Går det att återfukta uttorkad cigarr? Fick nämligen en Cohiba som legat alldeles för länge. Har lagt den i en ziplock påse tillsammans med en boveda påse på 72%. Finns det någon räddning?
Tack!
Du kan ju återfukta den på just detta sättet så den går att röka men enligt vad jag hört så kommer du ha gått miste om en del smaker som aldrig går att återfå efter en uttorkning.

Por Larranaga Petit Corona
Överlag en trevlig cigarr för en nybörjare som mig om än lite väl lång röktid med tanke på att det fortfarande är så jäkla kallt här uppe (1 timme).
Köptes idag av den lokale tobakshandlaren i väntan på att nästa beställning anländer. Kul att testa en massa olika, riktigt kul.
Ska tilläggas att det är lite frustrerande när man läser recensioner av cigarrer och där står om nyanser av läder, ceder, sötma... men för mig smakar det bara; "cigarr".
Hoppas att övning ger färdighet.
20180422_183953.jpg

Por Larranaga Petit Corona
Överlag en trevlig cigarr för en nybörjare som mig om än lite väl lång röktid med tanke på att det fortfarande är så jäkla kallt här uppe (1 timme).
Köptes idag av den lokale tobakshandlaren i väntan på att nästa beställning anländer. Kul att testa en massa olika, riktigt kul.
Ska tilläggas att det är lite frustrerande när man läser recensioner av cigarrer och där står om nyanser av läder, ceder, sötma... men för mig smakar det bara; "cigarr".
Hoppas att övning ger färdighet.

Jag håller med, är också nybörjare och känner inte alla smaker som nämns, men det är trevligt ändå!:) Ska nog köpa Por Larranaga då jag vill åt den ”krämiga” smaken, frågan är om det gäller märket generellt eller om det är just Montecarlos som borde köpas?

Jag håller med, är också nybörjare och känner inte alla smaker som nämns, men det är trevligt ändå!:) Ska nog köpa Por Larranaga då jag vill åt den ”krämiga” smaken, frågan är om det gäller märket generellt eller om det är just Montecarlos som borde köpas?

Med reservation för att det här svinet röker pärlor så nää, jag troor inte den här ska vara så där krämig som monte carlo sägs vara. Jag upplevde den i vilket fall inte särskilt krämig men då har jag heller inte rökt Monte Carlo.

Med reservation för att det här svinet röker pärlor så nää, jag troor inte den här ska vara så där krämig som monte carlo sägs vara. Jag upplevde den i vilket fall inte särskilt krämig men då har jag heller inte rökt Monte Carlo.
Jag TROR att just Monte Carlson är krämigare men VET inte då jag faktiskt inte minns om jag rökt andra PL än just MC :d

Tillbaka
Topp