• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Lördagkväll så klart man har med sig resehumidorn och tar en cigarr eller två medan vi njuter av kvällens fotboll...

2DBF39D6-2FC5-4377-86D7-18D93727F31C.jpeg
BAA41F18-8F44-4EA6-AFF3-6D3C45860EA0.jpeg

51883E08-38C5-4F1A-9740-B04CAD72BE7A.jpeg

Fan Kinglolle!!! Har frugan börjat puffa eller har hon gjort det tidigare med? Trevligt!

Har nördat ner mig massor i cigarr träsket, säkert efter far min.
Stor föredrtta rökare.
Har någon möjligtvis en giljotin över som dom vill sälja? :)

Minipaket från Cubano. Nybörjare på cigarrer så blev ett par half coronas som jag tänkte röka med en polare på fredag. Hoppas dem håller sig ok tills dess?

Hittade detta på Cubanos hemsida: "Ligger den helt "naken" så handlar det om timmar innan den börjar torkas ut och efter ett par dagar är den bortom all räddning. Ligger den i en tätslutande påse (som de levereras i från oss exempelvis) så klarar de sig lätt en vecka i påsen om man inte öppnar den ofta. "

Så bör väl vara lunch...
20180620_225651.jpg

Var precis på ett premiärbesök på Framcigarr efter de tidigare rekommendationerna i tråden! De H. Uppmann Half Corona jag köpte kom dock med något som liknar mögel, har läst på lite och förstår nu att det kan vara "plume". Roger på framcigarr nämnde specifikt att det inte var mögel, men jag blir trots det tveksam. Vad kan man göra för att försäkra sig om en mögelfri cigarr?

Var precis på ett premiärbesök på Framcigarr efter de tidigare rekommendationerna i tråden! De H. Uppmann Half Corona jag köpte kom dock med något som liknar mögel, har läst på lite och förstår nu att det kan vara "plume". Roger på framcigarr nämnde specifikt att det inte var mögel, men jag blir trots det tveksam. Vad kan man göra för att försäkra sig om en mögelfri cigarr?
Det är ingen fara. Bara röka upp.

Vill du ha mögelfri. Åk till farbrik och köp. frys igen vid hemkosm och ha det i en kyld lokal och hoppas på det bästa. Finns tyvärr inga garantier.
Generellt så är det överfukt hos alla handlare.

Tillbaka
Topp