På tok för defensivt när flera länder utanför ön är på frammarsch. Finns mkt att upptäcka om man är nyfiken o oräddKör på kubaner så blir det roligare![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På tok för defensivt när flera länder utanför ön är på frammarsch. Finns mkt att upptäcka om man är nyfiken o oräddKör på kubaner så blir det roligare![]()
Rökte min första sådan förra månaden, mkt trevlig bekantskapEn liten outsider från Kuba...
Vegas Robaina Famosos, kaffe med grädde o mkt rostade nötter...jäkligt mild o bra...inte mkt rök men bra smak...medium i draget. Jäkligt snygg pinne o trevlig size
![]()
Ja verkligen. Röken tilltar så här efter första 15 min..me likeRökte min första sådan förra månaden, mkt trevlig bekantskap
Problemet är om man är kräsen, den tid man har över vill man inte lägga på tråkiga och entoniga cigarrer som blir sämre med lagring och då har man bara ett alternativ. Men alltid kul att ickekubaner uppskattas av vissa och jag respekterar att det finns dem som uppskattar det en NC levererar.På tok för defensivt när flera länder utanför ön är på frammarsch. Finns mkt att upptäcka om man är nyfiken o orädd![]()
95% i min låda är iof kubaner...men kul att pröva lite annat oxå... finns mkt där ute att njuta av...Problemet är om man är kräsen, den tid man har över vill man inte lägga på tråkiga och entoniga cigarrer som blir sämre med lagring och då har man bara ett alternativ. Men alltid kul att ickekubaner uppskattas av vissa och jag respekterar att det finns dem som uppskattar det en NC levererar.
Med all respekt. Men det är orimligt att det endast är på Kuba som det rullas bra rökverk. Finns mycket entonigt smakmässigt kubanskt med. Röker just nu en Marca Fina Honduras. Skitpengar, men levererar rejält.Problemet är om man är kräsen, den tid man har över vill man inte lägga på tråkiga och entoniga cigarrer som blir sämre med lagring och då har man bara ett alternativ. Men alltid kul att ickekubaner uppskattas av vissa och jag respekterar att det finns dem som uppskattar det en NC levererar.
Med all respekt. Men det är orimligt att det endast är på Kuba som det rullas bra rökverk. Finns mycket entonigt smakmässigt kubanskt med. Röker just nu en Marca Fina Honduras. Skitpengar, men levererar rejält.
![]()
PSD4 är goda, har du haft möjlighet att testa en innan blendskiftet 1996?95% i min låda är iof kubaner...men kul att pröva lite annat oxå... finns mkt där ute att njuta av...
Nu blev det en favorit efter midda o film
![]()
Nope...är fortfarande rookie i dettaPSD4 är goda, har du haft möjlighet att testa en innan blendskiftet 1996?
Oj. Stor och oändlig fråga. Jag personligen nöjer mig med min egen upplevelse. Men en anledning kan väl vara Allt som oftast, när det gäller oss människor. Varumärke och produkthype. Dom 5% du nämner motsvarar väl den blygsamma efterfrågan som finns på NC eftersom tillgången är helt annorlunda vs kubanskt. Blindtester brukar vara intressanta i sådana här sammanhang när man ska matcha subjektiva upplevelser mot objektiva fakta. Vissa produkter dissar man med samma argument som man hissar andra.Intressant, vad baserar du det på att det är orimligt?
Bra är subjektivt, men om de nu skulle vara bra varför sjunker NC i värde och inte ens står för 5% av de stora cigarrauktionernas utbud om de ens skulle nå upp till "bra"? Jag ifrågasätter inte att det finns de som njuter av en NC, men för att diskussionen ska ha substans måste man först vara överens om vad som är bra. Själva konstruktion håller nog en högre lägstanivå hos NC men tobaken....
Jag ska också prova en Steffo vid tillfälle men måste kräkas lite på den där avskyvärda gördeln. Ser ut som något ett barn knåpat ihop på dagis vid 3 års ålderDax att testa Steffos Maduro
![]()
Gillar övriga Steffos men har hittills inte testat denna
![]()
Jäkla detta va gott! Choklad o sötma med eftersmak av kaffe...första puffarna är så bra. Fantastik vacker pinne o draget är en fröjd. En av mina topp 5 pinnar hittills
Det bästa är att den är liten så man slipper pilla bort denJag ska också prova en Steffo vid tillfälle men måste kräkas lite på den där avskyvärda gördeln. Ser ut som något ett barn knåpat ihop på dagis vid 3 års ålder![]()
Kul å höra för jag har alltid trott mer att det skulle kunna vara just motsattsen.Det bästa är att den är liten så man slipper pilla bort den
men det märks att Steffo cigarrer är rejält genomarbetade o inte nåt han bara kladdat dit sitt namn på
Tänkte ta en liten julcigarr innan Kalle, minus 14.........passar dem![]()