• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Psykel

Patek
Morgonpinne.
1675DB41-E1C3-4DA0-9C22-7312C22AB357.jpeg
 

BOTL

Panerai
På tok för defensivt när flera länder utanför ön är på frammarsch. Finns mkt att upptäcka om man är nyfiken o orädd :)
Problemet är om man är kräsen, den tid man har över vill man inte lägga på tråkiga och entoniga cigarrer som blir sämre med lagring och då har man bara ett alternativ. Men alltid kul att ickekubaner uppskattas av vissa och jag respekterar att det finns dem som uppskattar det en NC levererar.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Problemet är om man är kräsen, den tid man har över vill man inte lägga på tråkiga och entoniga cigarrer som blir sämre med lagring och då har man bara ett alternativ. Men alltid kul att ickekubaner uppskattas av vissa och jag respekterar att det finns dem som uppskattar det en NC levererar.
95% i min låda är iof kubaner...men kul att pröva lite annat oxå... finns mkt där ute att njuta av...
Nu blev det en favorit efter midda o film
D59764F0-478C-46FE-985C-7BCF709167AA.jpeg
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Problemet är om man är kräsen, den tid man har över vill man inte lägga på tråkiga och entoniga cigarrer som blir sämre med lagring och då har man bara ett alternativ. Men alltid kul att ickekubaner uppskattas av vissa och jag respekterar att det finns dem som uppskattar det en NC levererar.
Med all respekt. Men det är orimligt att det endast är på Kuba som det rullas bra rökverk. Finns mycket entonigt smakmässigt kubanskt med. Röker just nu en Marca Fina Honduras. Skitpengar, men levererar rejält.
20181222_230305.jpg
 

BOTL

Panerai
Med all respekt. Men det är orimligt att det endast är på Kuba som det rullas bra rökverk. Finns mycket entonigt smakmässigt kubanskt med. Röker just nu en Marca Fina Honduras. Skitpengar, men levererar rejält.
20181222_230305.jpg

Intressant, vad baserar du det på att det är orimligt?
Bra är subjektivt, men om de nu skulle vara bra varför sjunker NC i värde och inte ens står för 5% av de stora cigarrauktionernas utbud om de ens skulle nå upp till "bra"? Jag ifrågasätter inte att det finns de som njuter av en NC, men för att diskussionen ska ha substans måste man först vara överens om vad som är bra. Själva konstruktion håller nog en högre lägstanivå hos NC men tobaken....
 

Psykel

Patek
Da’n-före-doppareda’n-cigarr! Rocky Patel Vintage 1992. Väldigt stark och kryddig första 10-15 minuterna. Hade varit bra med en lite mildare dryck till, typ Black Russian. Efter det ganska söt och mild. Trevlig! Ska nog testa en lite större variant av den när det blir varmare väder.
08CD0B9B-D8F1-4363-A5CE-6371C00DA626.jpeg
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Intressant, vad baserar du det på att det är orimligt?
Bra är subjektivt, men om de nu skulle vara bra varför sjunker NC i värde och inte ens står för 5% av de stora cigarrauktionernas utbud om de ens skulle nå upp till "bra"? Jag ifrågasätter inte att det finns de som njuter av en NC, men för att diskussionen ska ha substans måste man först vara överens om vad som är bra. Själva konstruktion håller nog en högre lägstanivå hos NC men tobaken....
Oj. Stor och oändlig fråga. Jag personligen nöjer mig med min egen upplevelse. Men en anledning kan väl vara Allt som oftast, när det gäller oss människor. Varumärke och produkthype. Dom 5% du nämner motsvarar väl den blygsamma efterfrågan som finns på NC eftersom tillgången är helt annorlunda vs kubanskt. Blindtester brukar vara intressanta i sådana här sammanhang när man ska matcha subjektiva upplevelser mot objektiva fakta. Vissa produkter dissar man med samma argument som man hissar andra.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Dax att testa Steffos Maduro
D7986CE7-0264-4F62-AED7-3F15D9F20D92.jpeg

Gillar övriga Steffos men har hittills inte testat denna
6E29F18E-2319-4FA8-B91B-679C917FB8D5.jpeg

Jäkla detta va gott! Choklad o sötma med eftersmak av kaffe...första puffarna är så bra. Fantastik vacker pinne o draget är en fröjd. En av mina topp 5 pinnar hittills
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Dax att testa Steffos Maduro
D7986CE7-0264-4F62-AED7-3F15D9F20D92.jpeg

Gillar övriga Steffos men har hittills inte testat denna
6E29F18E-2319-4FA8-B91B-679C917FB8D5.jpeg

Jäkla detta va gott! Choklad o sötma med eftersmak av kaffe...första puffarna är så bra. Fantastik vacker pinne o draget är en fröjd. En av mina topp 5 pinnar hittills
Jag ska också prova en Steffo vid tillfälle men måste kräkas lite på den där avskyvärda gördeln. Ser ut som något ett barn knåpat ihop på dagis vid 3 års ålder :hilarious:
 

Bottega

Cartier
Dessvärre kunde många utav familjen inte fira jul imorgon så vi körde igår så samtliga kunde vada med :) detta gav tomten mig!

Ska bli kul och testa dessa Davidoffer. Typ enda icke-kubanen jag kan tänka mig puffa samt Zino som ingår i samma koncern!

ZOwPAjm.jpg
 
Topp