• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Amatören testar vidare!
20190528_202300.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det hade varit kul att ha någon form av gallup-formulär.

Vad röker helst:

När röker du helst:

Vad avstår du gärna:

Vad dricker du till:

Vad äter du till:

Vad snoppar du med:

Vad tänder du med:

Hur förvaras allt:

Tips till KS:

Köp:

Undvik:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
D4 är en fantastiskt Robusto när den är bra. Tyvärr är den väldigt varierande i kvalité...vill påstå att 1 på 5 lider av mkt trögt drag samt brinner väldigt snett. Testade idag ett lite verktyg som faktiskt räddade upplevelsen och gjorde draget precis lagom.
Verktyget heter ”perfect draw”
73DA07FD-2B45-4865-A49A-CF2D2FB2CBB8.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad röker helst: helt avhängt på humör och sug. Lite som med mat - man törstar efter olika saker varje dag.
En petit corona ligger alltid nära.

När röker du helst? Vardag som helgdag. Allt hänger på att jag har tiden och inte behöver stressa eller frysa.

Vad avstår du gärna: smaksatta rökverk.

Vad dricker du till: kaffe, espresso alternativt cola. Kan ibland bli en rom men är inte så mycket för att matcha eller komplettera med dryck.

Vad äter du till: en flisa choklad funkar alltid. Är en knarkare av mörk kvalitetschoklad och tar gärna en bit av allehanda varianter utan att nödvändigtvis tänka på hur den funkar med det jag röker. Blir det bra så blir det.

Vad snoppar du med: oftast en Xikar OX. Grym snoppare om än något otymplig i fickan och svårt att avgöra var den klipper men tusan vad rent den tar av.

Vad tänder du med: det som finns i fickan. Har en gammal Cartier från 60-talet som älskas för att den är just gammal men också har en klar anknytning till klockor men jag är
Inte rädd för att nyttja min Xikat Allum.

Hur förvaras allt: i ett skåp jag köpte i gymnasiet (snart 20 år sedan). Har plats för ca 400 men lyckats trycka in något fler.

Tips till KS: Cola! Få saker lirar så bra med rökverket som en vanlig Cola!

Köp: lätt att man i Sverige fokuserar på Kuba men det finns makalösa rökverk i andra länder. Alec Bradley gör flertalet bra cigarrer för en liten peng.

Undvik: inget. Prova allt och ta med dig erfarenheten.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
QUOTE="Hebbe, post: 2870322, member: 2436"]D4 är en fantastiskt Robusto när den är bra. Tyvärr är den väldigt varierande i kvalité...vill påstå att 1 på 5 lider av mkt trögt drag samt brinner väldigt snett. Testade idag ett lite verktyg som faktiskt räddade upplevelsen och gjorde draget precis lagom.
Verktyget heter ”perfect draw”
73DA07FD-2B45-4865-A49A-CF2D2FB2CBB8.jpeg
[/QUOTE]


Klassiskt Kuba-problem. Har inte rökt den sedan det justerade blandningen men då var den makalös. Får köpa på mig ett par och prova.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
QUOTE="Hebbe, post: 2870322, member: 2436"]D4 är en fantastiskt Robusto när den är bra. Tyvärr är den väldigt varierande i kvalité...vill påstå att 1 på 5 lider av mkt trögt drag samt brinner väldigt snett. Testade idag ett lite verktyg som faktiskt räddade upplevelsen och gjorde draget precis lagom.
Verktyget heter ”perfect draw”
73DA07FD-2B45-4865-A49A-CF2D2FB2CBB8.jpeg


Klassiskt Kuba-problem. Har inte rökt den sedan det justerade blandningen men då var den makalös. Får köpa på mig ett par och prova.[/QUOTE]
Japp...visst är det så. Men verktyget gjorde susen ändå o hela upplevelsen blev njutbar :)
 
Vad röker helst: Cohiba, men är oftast för snål för att köpa in större mängd. Har Cucaracha som bas i lådan. Varvar med pipa och kör då Savinelli Black Cavendish, Rattrays Red Rapparee, Caledonian Highland Cream och självklart Greve Hamilton.

När röker du helst: Röker enbart sommartid, helst soliga dagar på balkongen eller kvällar på kusten.

Vad avstår du gärna: hatar cigg

Vad dricker du till: Kaffe, Skotsk singelvirre, chokladdryck, konjak, rödvin funkar alla bra.

Vad äter du till: Choklad ibland

Vad snoppar du med: Ett par vädigt basic billiga saker

Vad tänder du med: Zippo med thunderbird-insert

Hur förvaras allt: I en billig trähumidor med 69%:ig fuktpåse
 
Topp