• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

-JL-

Rolex
2-Faktor
Inflyttat och klart.
A7EF9FA5-4C4A-4DA0-9ECF-0D1689D4C3D0.jpeg

31E9A204-90D7-4A3C-99AF-B42F6BA361B6.jpeg

105DCDFD-D8B2-497C-862E-95B77B54CBB7.jpeg

36943A47-D59F-4452-BC97-939F875E9813.jpeg
Sweet :hungry:
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Behöver en vardagscigarr som inte är så ekonomiskt kännbar men vill ha så mkt "bang for the buck" som möjligt.
Tänkte köpa en bundle "Perdomo fresco", vad säger panelen? Är den ok? Andra förslag?
-JL-
 

Erikd

Cartier
Blev bjuden på grillat hos en vän och tog tillfället i akt att röka en riktig bjässe - Chillin Moose Gigante (6x60)! Den tog sin stund att röka. En cigarr som fick följa med hem från en semester i USA med samma vän som bjöd på grillat.
Ganska trevlig cigarr med bra drag och tjock rök.
Passade på att få med årets sommarklocka på bilden också.
0EC88EFD-917C-4E84-AA90-A32218CDB2B8.jpeg

(Inser att man är ganska ensam här på forumet om att inte enbart röka kubanska cigarrer...)
 

Psykel

Patek
Blev bjuden på grillat hos en vän och tog tillfället i akt att röka en riktig bjässe - Chillin Moose Gigante (6x60)! Den tog sin stund att röka. En cigarr som fick följa med hem från en semester i USA med samma vän som bjöd på grillat.
Ganska trevlig cigarr med bra drag och tjock rök.
Passade på att få med årets sommarklocka på bilden också.
0EC88EFD-917C-4E84-AA90-A32218CDB2B8.jpeg

(Inser att man är ganska ensam här på forumet om att inte enbart röka kubanska cigarrer...)
Jag kan medge nåt så illa som att jag föredrar icke-kubaner... Gillar de sötare noterna hos connecticut. Matilde Serena, Drew Estate Undercrown Shade, Camacho Connecticut och Rocky Patel 1999 är några av favoriterna.
0D594385-FCFD-40C8-8A5D-FF882EC793C9.jpeg

EEFD8EE0-CE49-4C94-A615-03712CC1D401.jpeg

8FCC401E-93AC-4469-AFC5-7AFF77588CD6.jpeg

CE85826F-5556-4928-A450-673CA08E4EBF.jpeg

Sen bryr jag mig även om det estetiska och är en sucker för snygga gördlar! Kolla bara på Matilden ovan!
Har kanske inte superlång erfarenhet av cigarrer, men över lag har jag haft mer problem med snedbrinnande eller pluggade kubaner än icke-kubaner.
Sen mår och smakar väl dessutom kubaner bäst av att lagras ett tag innan rökning, medan icke-kubaner generellt sett är rökfärdiga från start.
 
Senast ändrad:

Erikd

Cartier
Jag kan medge nåt så illa som att jag föredrar icke-kubaner... Gillar de sötare noterna hos connecticut. Matilde Serena, Drew Estate Undercrown Shade, Camacho Connecticut och Rocky Patel 1999 är några av favoriterna.

Sen bryr jag mig även om det estetiska och är en sucker för snygga gördlar! Kolla bara på Matilden ovan!
Har kanske inte superlång erfarenhet av cigarrer, men över lag har jag haft mer problem med snedbrinnande eller pluggade kubaner än icke-kubaner.
Sen mår och smakar väl dessutom kubaner bäst av att lagras ett tag innan rökning, medan icke-kubaner generellt sett är rökfärdiga från start.
Håller med dig om att en snygg gördel gör en del! Dock är inte just connecticut någon favorit hos mig. Jag väljer då hellre att det smakar mörk choklad och läder. Allt som oftast köper jag cigarrer som kommer rökas kort inpå inköp så mycket lagring blir det inte att tala om...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Blev bjuden på grillat hos en vän och tog tillfället i akt att röka en riktig bjässe - Chillin Moose Gigante (6x60)! Den tog sin stund att röka. En cigarr som fick följa med hem från en semester i USA med samma vän som bjöd på grillat.
Ganska trevlig cigarr med bra drag och tjock rök.
Passade på att få med årets sommarklocka på bilden också.
0EC88EFD-917C-4E84-AA90-A32218CDB2B8.jpeg

(Inser att man är ganska ensam här på forumet om att inte enbart röka kubanska cigarrer...)

Icke!
Jag röker minst lika mycket från andra länder som från Kuba. Att Kuba skulle vara det enda landet som producerat komplexa cigarrer 2019 är nonsens. För tio år sedan var det svårare att hitta något som kunde mäta sig men idag finns det makalöst bra cigarrer från Dominikanska, Honduras, Nicaragua mfl som har fantastisk tobak med gott om lagringstid, i bra prisnivå och där man aldrig stöter på det ”klassiska” kubanska draget.


Edit: och innan påhoppen - jag är medveten om att man även kan tala om den unika Kubanska smaken och att den inte är tillgänglig någon annanstans.
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Håller med dig om att en snygg gördel gör en del! Dock är inte just connecticut någon favorit hos mig. Jag väljer då hellre att det smakar mörk choklad och läder. Allt som oftast köper jag cigarrer som kommer rökas kort inpå inköp så mycket lagring blir det inte att tala om...
Har en del habano och maduro i lådan också, naturligtvis. Jag tenderar bara att föredra lite lättare smaker och mildare styrkor. Dessutom smakar både Matilden och Drew Estaten ovan pepparkaka! :D
Inte helt ovanligt med sötare kryddighet som påminner om kanel eller kardemumma i connecticut, tillsammans med kolaliknande toner.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Fortfarande ny på det här, försöker lägga en beställning på lite nytt att prova. Så många val!
Köpte på mig ett gäng Romeo y Julieta jag provat där No.2 och No.3 varit favoriterna hittills.
I korgen nu ligger således de jag gillat tidigare plus Rocky Patel Vintage 1999. Fler tips?
 

BOTL

Panerai
Fortfarande ny på det här, försöker lägga en beställning på lite nytt att prova. Så många val!
Köpte på mig ett gäng Romeo y Julieta jag provat där No.2 och No.3 varit favoriterna hittills.
I korgen nu ligger således de jag gillat tidigare plus Rocky Patel Vintage 1999. Fler tips?

Jag kan sätta ihop en liten sampler till dig, har nog hjälpt de flesta i denna tråd ifall du scrollar i tråden.
 

Psykel

Patek
Fortfarande ny på det här, försöker lägga en beställning på lite nytt att prova. Så många val!
Köpte på mig ett gäng Romeo y Julieta jag provat där No.2 och No.3 varit favoriterna hittills.
I korgen nu ligger således de jag gillat tidigare plus Rocky Patel Vintage 1999. Fler tips?
Om du gillar Rocky Patel 1999, kolla min post lite längre upp för tips på liknande cigarrer. Ruggigt goda, hela gänget!
 
Topp