• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Psykel

Patek
Söndagsmys. Riktigt kryddig, denna! Får se hur den utvecklas. Camachos connecticut är en av mina favoriter.
306FD763-081A-468E-9CF9-0B813D804012.jpeg
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Håller med. Makalöst rökverk packad med nötter, vanilj och ceder. Tyvärr blev det tydligt efter hand att jag tog en av de yngre. Den var mer kantig och en gnutta svår.

Edit; men för pengen blir det knappade bättre.

Jag tycker det är svårt att hitta LGC till rimliga priser. Får man fråga var ni hittar dessa?

/ P
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag tycker det är svårt att hitta LGC till rimliga priser. Får man fråga var ni hittar dessa?

/ P
Där de finns (tyvärr). Köpt från Brobergs, kind cigars osv. De tillverkas i ganska små partier så man får passa på när man hittar dem. Men de är unika på sitt vis. Dels för att de kan vara kluriga att finna men främst för att få cigarrer tjänar på lagring lika mycket. Direkt ur boxen är de fräna men efter ett par år är de magiska.
 

BOTL

Panerai
Där de finns (tyvärr). Köpt från Brobergs, kind cigars osv. De tillverkas i ganska små partier så man får passa på när man hittar dem. Men de är unika på sitt vis. Dels för att de kan vara kluriga att finna men främst för att få cigarrer tjänar på lagring lika mycket. Direkt ur boxen är de fräna men efter ett par år är de magiska.

Gamla MD1or är fan det närmaste man kommer till beskrivningen kubafond.....Älskar cigarrer som inte är packade med utfyllnadstobak som späder ut cigarren.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Gamla MD1or är fan det närmaste man kommer till beskrivningen kubafond.....Älskar cigarrer som inte är packade med utfyllnadstobak som späder ut cigarren.
Skulle vara Cohibad Lancero som triggar samma känsla men det är ju också tre gånger priset. Njae, dessa rökverk kommer alltid att ha en plats i hjärtat även om priset ger sken av annat.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Juan Lopez Petit Corona från 2000. Första puffarna peppriga...lugnade snabbt ner sig till en mer krämig smak med inslag av peppar...lite sötma. Välpackad pinne som jag trodde skulle vara trög i draget o förmedla lite rök. Tvärtom relativ lätt i draget o rikligt med rök. Brann jämt o fint. Nån slags nötighet vill jag påstå fanns där oxå. Mkt trevlig pinne som uppnåt myndig ålder. Avnjöts ihop med en kaffe o en chokladbit
Tack @BOTL förr möjligheten att köpa ett gäng :)
image.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Juan Lopez Petit Corona från 2000. Första puffarna peppriga...lugnade snabbt ner sig till en mer krämig smak med inslag av peppar...lite sötma. Välpackad pinne som jag trodde skulle vara trög i draget o förmedla lite rök. Tvärtom relativ lätt i draget o rikligt med rök. Brann jämt o fint. Nån slags nötighet vill jag påstå fanns där oxå. Mkt trevlig pinne som uppnåt myndig ålder. Avnjöts ihop med en kaffe o en chokladbit
Tack @BOTL förr möjligheten att köpa ett gäng :)
image.jpg

En grymt underskattad cigarr!
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag uppskattar "Island Jim" och har köpt en del lösplugg. Tyckte inte att jag kunde unna mig en låda just nu men detta måste ju vara tidernas snyggaste cigarrlåda :)
image.jpeg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Eller hemskaste....
Gördeln är även den kaos men jag ska faktiskt prova en bara för att du skrivit gott om de :)
Den är ganska lätt i smaken. Ta den en riktigt varm sommardag tillsammans med en pilsner...
Mönster på boxen efter ägarens Hawaii skjortor. Nu gillar jag ju eg inte Hawaiiskjortor men tycker idén är rolig. :)
 
Topp