• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

herr_raev

Omega
2-Faktor
Köpte mig ett par RP 1999 petite belicoso, glömde fråga om man ska tänka på något spec när den snoppas. Så jag frågar er, var lägger man snittet?
upload_2019-7-31_17-57-2.jpeg
 

The lord

Audemars
Vad skådar mitt norra öga?!
Mynta!
Mojiton är nära mina herrar.
Brukar man inte säga att Göteborg är Sveriges Kuba?

3D24DECF-70AA-4955-83D3-06717612AFA2.jpeg



Edit: Nä, det var tydligen Sveriges London.
Men valet mojito, värme och Spanska är ganska enkelt med tanke på att alternativet annars är klen tandhygien, Fotbollströjor och ålpaj.
Hur re-brandar man en stad?
Har en kompis som kallar hisingen för Kuba för att det röstas mycket rött här. :)
 

The lord

Audemars
Är boveda något som är speciellt för Sverige, frågade efter det här i Spanien men de visste inte vad det var för något. Är ju minst 70% fuktighet här hela tiden men räcker det att förvara cigarrerna i en zippåse i en låda då utan att de torkar ut?
 

BOTL

Panerai
Går ju inte att gilla det där i lägget.
Det är ett beslut som är både sorgligt och bra. Har grubblat i månader, pratat mycket med frugan och vänner. Jag får inte ihop den nivå jag vill ligga på med samlandet och livet med familj, skola och om ett år jobb. Har börjat spela golf och vi bor bredvid banan så den tid som är över blir till det. Kommer ändå ha kvar cirka 1000 cigarrer så man är ändå med i matchen lite grann :D
 

BOTL

Panerai
Är boveda något som är speciellt för Sverige, frågade efter det här i Spanien men de visste inte vad det var för något. Är ju minst 70% fuktighet här hela tiden men räcker det att förvara cigarrerna i en zippåse i en låda då utan att de torkar ut?
Skit i Boveda och kör med ett rör beads.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det är ett beslut som är både sorgligt och bra. Har grubblat i månader, pratat mycket med frugan och vänner. Jag får inte ihop den nivå jag vill ligga på med samlandet och livet med familj, skola och om ett år jobb. Har börjat spela golf och vi bor bredvid banan så den tid som är över blir till det. Kommer ändå ha kvar cirka 1000 cigarrer så man är ändå med i matchen lite grann :D

Genomtänkt uppenbarligen.
Få ting slår känslan av att komma hem efter en kass runda, få en kall öl och en cigarr på balkongen. Det kan tyckas vara en sund kompromiss trots allt.
 

BOTL

Panerai
Genomtänkt uppenbarligen.
Få ting slår känslan av att komma hem efter en kass runda, få en kall öl och en cigarr på balkongen. Det kan tyckas vara en sund kompromiss trots allt.
Tänder upp redan på golfbanan eftersom man kan stå så man inte stör någon. Varje gång kommer någon fram och snackar med en om cigarrer osv (står mest på rangen och försöker lära mig träffa).
Säger det cigarrer är till för livsnjutare, vi hittar alltid varandra var man än är.
 

DrDre

Patek
Är boveda något som är speciellt för Sverige, frågade efter det här i Spanien men de visste inte vad det var för något. Är ju minst 70% fuktighet här hela tiden men räcker det att förvara cigarrerna i en zippåse i en låda då utan att de torkar ut?

Jag har en påse/förpacking som jag fick av en kompis i samband med att jag fick några cigarrer. Bovedan ligger i vanliga fall i en av humidorerna (där jag har beads från Heartfelts) och så flyttar jag över den till resehumidoren när vi åker till sommarstället eller reser. Smidigt.
 
Topp