Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej på er mer aktiva i tråden, min fundering har kanske avhandlats tidigare och i så fall ber jag om ursäkt att jag inte grävt djupare i tråden.
Själv röker jag cigarr endast ett par gånger om året, så för mig har uteserveringar varit bra ställen att röka cigarr på. Man kan beställa något gott och sitta och röka i lugn och ro. Nu får man som jag förstått inte längre göra det någonstans. Finns det alltså inga undantag? Är man hänvisad till parkbänk så att säga?
Jag skulle nog säga ingen cigarr passar med rökig whisky. Om du gillar combon så är den en sak kan nog inte tänka mig en sämre parning om man vill få fram cigarren. Om du nu absolut vill testa ta något riktigt nikotinstark där rökupplevelsen ska vara nikotin. Ickekubaner är peppriga och kan kanske klara sig igenom den rökiga whiskin, en Olivia Serie V eller nåt.Dricker främst cola, rom och kaffe till cigarr men blev sugen på att testa en rökig whiskey som alternativ. Har expertpanelen något tips på en cigarr som gifter sig väl med Lagavulin 16?
Tack! Ska testa av ren nyfikenhet men då vet jag vad jag ska förvänta mig.Jag skulle nog säga ingen cigarr passar med rökig whisky. Om du gillar combon så är den en sak kan nog inte tänka mig en sämre parning om man vill få fram cigarren. Om du nu absolut vill testa ta något riktigt nikotinstark där rökupplevelsen ska vara nikotin. Ickekubaner är peppriga och kan kanske klara sig igenom den rökiga whiskin, en Olivia Serie V eller nåt.
Tycker själv Monte Tubos samt N04 funkar alldeles förträffligt med just Lagavulin . Gärna då den senaste Destillers som har en något sötare ton i bakgrunden. Bara pröva sig fram annarsDricker främst cola, rom och kaffe till cigarr men blev sugen på att testa en rökig whiskey som alternativ. Har expertpanelen något tips på en cigarr som gifter sig väl med Lagavulin 16?
Dricker alltid någon rökig Islay-whiskey till när jag röker och gillar personligen kombon. Brukar dock tillföra lite extra sötma i form av någon bit mörk choklad till, gärna med appelsinbitar i som gifter sig bra med rökig whiskey.Dricker främst cola, rom och kaffe till cigarr men blev sugen på att testa en rökig whiskey som alternativ. Har expertpanelen något tips på en cigarr som gifter sig väl med Lagavulin 16?
Jag bor i Stockholm, men som sagt så röker jag inte så ofta.Jodå om du är med i en cigarrklubb så....vilken stad bor du i?
Testa Framcigarr på Dorttninggatan, tror dagsmedlemskap kostar 25 kr i loungen.Jag bor i Stockholm, men som sagt så röker jag inte så ofta.
Jag håller mig till balkongen eller ute i naturen när det inte är alltför torrt. (har nära till skogsområde). Ibland tar jag en liten 20-minuterspinne, exempelvis Rocky Patel 1999 juniors på promenaden hem från jobbet, speciellt på fredagar.Nu när vi har trillat över på vårsidan och cigarrvädret börjar närma sig så började jag dagdrömma om vilka cigarrer som stod på tur. Men kom snabbt på att det är rökförbud i princip överalltvad nu göra?! Sitta på parkbänk och hoppas att ingen blir kränkt av röken
![]()
Håller precis på att avhandla samma ämne här i trådenNu när vi har trillat över på vårsidan och cigarrvädret börjar närma sig så började jag dagdrömma om vilka cigarrer som stod på tur. Men kom snabbt på att det är rökförbud i princip överalltvad nu göra?! Sitta på parkbänk och hoppas att ingen blir kränkt av röken
![]()
Ahh, I see! Får läsa närmareHåller precis på att avhandla samma ämne här i tråden![]()
Är den värd priset?Laddar upp inför måndagen!
![]()
Har någon testat en elektronisk humidor, typ Klarstein? Låter väldigt lockande att bara slå på elen och luta sig tillbaka.
Är den värd priset?