• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
127C1B78-7914-4CC9-9C5F-0E6B85BF9360.jpeg
Den där vill jag gärna höra hur den smakar?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nyligen rökte dessa med polare, måste säga Montecristo ”Open Regata” var mycket bättre o bra drag jämfört med Bossner.

Tredje gången provar Montecristo blev inte besviken ännu :cigar:
B18D78B6-3A67-4C95-B4B5-14EB2F654794.jpeg
Open serien är lite tråkig i sig, inte någon komplexitet och inte mycket till smak MEN jag gillar den också, perfekt som frukostgarre! Jag brukar köpa Open Eagle, den största i den serien, rekommenderar dig å testa den nästa gång.
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Open serien är lite tråkig i sig, inte någon komplexitet och inte mycket till smak MEN jag gillar den också, perfekt som frukostgarre! Jag brukar köpa Open Eagle, den största i den serien, rekommenderar dig å testa den nästa gång.
Tackar, ska prova den, finns det mera som du tycker om? från Montecristo
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tackar, ska prova den, finns det mera som du tycker om? från Montecristo
Monte har överlag väldigt goda cigarrer tycker jag men jag är inte så väl bevandrad där som jag skulle önska. Någon som absolut är det dock är @BOTL , han kanske kan komma med input (kommer dock ihåg att han sågade Open serien rätt rejält för ett par år sen :D)
 

BOTL

Panerai
Tackar, ska prova den, finns det mera som du tycker om? från Montecristo
Det mesta smakar bra, Monte Especial, Especial No.2, Tubos, 4 samt 5 tycker jag är bäst.
Open Serien levererar generellt inte som en Monte ska anser jag MEN den minsta har jag ett gäng lådor av....från första släppet och de är faktiskt goda. Men om du gillar denna serie så kan det bara bli bättre ju mer Monte du provar.

Vill du prova lite lagrat så dra ett pm, de flesta har har köpt sampler av mig och det är roligt att se vad lagring kan göra.
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Det mesta smakar bra, Monte Especial, Especial No.2, Tubos, 4 samt 5 tycker jag är bäst.
Open Serien levererar generellt inte som en Monte ska anser jag MEN den minsta har jag ett gäng lådor av....från första släppet och de är faktiskt goda. Men om du gillar denna serie så kan det bara bli bättre ju mer Monte du provar.

Vill du prova lite lagrat så dra ett pm, de flesta har har köpt sampler av mig och det är roligt att se vad lagring kan göra.
Tackar, ska kolla de.
 

Wazem

Omega
Tips på om baggar som varit och mumsat på ens godsaker? Självklart har dessa inte rört humidoren men har ofta det problemet med garrar inhandlade i Sydamerika. Någon som har samma erfarenheter? Hur ska man undvika detta. Oftast ser man inte tydliga hål på garrarna fören efter det är inhandlat.
 

Wazem

Omega
Jo precis. Alltid gjort det men betyder det att alla svenska återförsäljare redan gjort det? För tycker ofta att jag hittar något litet hål om inte haft möjlighet att lägga i frysen i utlandet utan varit tvungen att göra det i Sverige. Sist i Sydamerika hade jag tillgång till frys och då upptäcktes såklart inget.
 

Flaco

Cartier
Hej alla! Någon kunnig som kan dra ett spontant tips på gaständare? Tänker "bang for the buck" i kvalité och utförande. Finns ju en uppsjö av olika märken med diverse funktioner. Kan tillägga att jag rökt till och från i ca ett års tid med billigare gaständare i plast. Söker alltså något lite mer ordentligt. Helst så pass tunn att den slinker ner i fickan.

Tack på förhand!
 

Wazem

Omega
Hej alla! Någon kunnig som kan dra ett spontant tips på gaständare? Tänker "bang for the buck" i kvalité och utförande. Finns ju en uppsjö av olika märken med diverse funktioner. Kan tillägga att jag rökt till och från i ca ett års tid med billigare gaständare i plast. Söker alltså något lite mer ordentligt. Helst så pass tunn att den slinker ner i fickan.

Tack på förhand!
Köpte en Adorini från FramCigarr för kanske 5 år sedan. Fungerat bra! Finishen har blivit rätt ful med tiden dock. Kanske betalade 300-400 då. Vet ej vad de kostar idag.
 
Topp