• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Regn och oväder
ECE49C3B-081B-441E-936F-6118825C639B.jpeg
 

filthywatch

Cartier
Tänkte köpa shyssta cigarrer till mormors gubbe som går i pension i mars och tar gärna emot tips på vad man kan/ska köpa samt inköpsställen. Har noll koll på cigarrer så uppskattar all hjälp jag kan få.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tänkte köpa shyssta cigarrer till mormors gubbe som går i pension i mars och tar gärna emot tips på vad man kan/ska köpa samt inköpsställen. Har noll koll på cigarrer så uppskattar all hjälp jag kan få.

Svårt utan att veta vad han uppskattar men varför inte ett paket med någon rolig inriktning (land, facon, täckblad etc)?
De flesta handlare har roliga paket i olika prisklasser.
Vill du köpa online är Kind cigars toppen.
 

BOTL

Panerai
Tänkte köpa shyssta cigarrer till mormors gubbe som går i pension i mars och tar gärna emot tips på vad man kan/ska köpa samt inköpsställen. Har noll koll på cigarrer så uppskattar all hjälp jag kan få.
Dra ett pm om du vill köpa nåt roligare än butikerna överfuktade standardcigarrer :D har ju hjälpt de flesta i tråden med lite roliga samplers :cool:
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS

DrDre

Patek
Har någon testat en elektronisk humidor, typ Klarstein? Låter väldigt lockande att bara slå på elen och luta sig tillbaka.

Jag har ingen och de är ju inte så rasande dyra (Klarstein har lite rea just nu) men frågan är om man behöver det? Och så tar de ju lite mer plats också och man måste ev dra el (om man tex vill ha den i en garderob). Med beads eller boveda är det ju också bara att luta sig tillbaka och få perfekta förhållanden. Fördelen med en klarstein skulle väl vara att man får perfekt temperatur men jag tror inte att det är något större problem i Sverige där det inte blir så varmt ändå.
 

Hangarhunden

Cartier
Jag har ingen och de är ju inte så rasande dyra (Klarstein har lite rea just nu) men frågan är om man behöver det? Och så tar de ju lite mer plats också och man måste ev dra el (om man tex vill ha den i en garderob). Med beads eller boveda är det ju också bara att luta sig tillbaka och få perfekta förhållanden. Fördelen med en klarstein skulle väl vara att man får perfekt temperatur men jag tror inte att det är något större problem i Sverige där det inte blir så varmt ändå.
+1
Beads och plastidor, så sköter det sig själv.
 
Topp