• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Grattis till inköpet, se till att du använder rätt vatten vid uppfuktning. Apotekets funkar inte!!
Jag har kört detta från Apoteket i ett år (dvs från första början) i min plastidor:
image.jpg

Tycker du att jag ska byta till batterivatten från macken?

Ben, vad ska man satsa på om man vill fylla sin nya humidor med något som lagrar bra? Gärna inte jättedyrt, för klockbudgeten går ändå först :)
Men inte heller skräp som bara ligger där för utfyllnad...

En pinne mellan 70-100 spänn? Har du några tips? BOTL

Jag kan lista lite cigarrer jag själv gärna lagrar men det lägre priset innebär också mindre cigarrer.
Jag har alltid lådor av Montecristo no4, partagas shorts, Ramon Allones Small Club Coronas som vardagscigarr.

Jag är riktigt sugen på att prova cohiba lanceros. Lanceros känns lite exotiskt, plantageägarstyle på de.

Inga torra, då motverkar de varandra, beads har kemisk balans. Cirka 60% av dem ska vara genomskinliga så har du upp är rätt fukt

Inga torra, då motverkar de varandra, beads har kemisk balans. Cirka 60% av dem ska vara genomskinliga så har du upp är rätt fukt
Ok, berätta gärna för en nybörjare hur jag ska göra.
På måndag kommer min tub med beads hem. Och kanske måndag kommer leverans från dig. Hur ska jag göra med beadsen då?

Tidigare idag, min rata cigarr på vår uteplats. Underbart. En Ramon Allones Short perfecto, regional utgåva för Italien.

1d19c2b393ef315b0b5c4c5076a382eb.jpg

Fick en ledig eftermiddag i Stavanger så tänkte att man kanske skulle springa inom någon butik för en rök i solen. Tänkte också att det kanske var bäst att kolla priserna på nätet först innan man gled iväg. Var inte direkt prisvärt kan jag säga, en Behike 54 för 590 spänn t.ex.
image.jpg

Fick en ledig eftermiddag i Stavanger så tänkte att man kanske skulle springa inom någon butik för en rök i solen. Tänkte också att det kanske var bäst att kolla priserna på nätet först innan man gled iväg. Var inte direkt prisvärt kan jag säga, en Behike 54 för 590 spänn t.ex.

Fyfaaan, säg till om jag ska skicka en laddning till Norge!
Du hade inte med dig några egna pinnar?

Fyfaaan, säg till om jag ska skicka en laddning till Norge!
Du hade inte med dig några egna pinnar?

Tackar för erbjudandet men sist jag skickade något till Norge kom det en månad senare och då hade jag redan åkt hem.

Funderar på att införskaffa en xikar låda för att ha när man är på resande fot så man kan ta med både på jobb och semester.

Skumt, har nog skickat 30-40 paket med cigarrer. Allt framme inom en vecka genom åren.

En resehumidor är en bra investering. Skaffa en som inte är för liten. Minst 15 pinnar.

Tillbaka
Topp