• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Uppladdning innan nattjobb.
Älskar denna gördel.
428e88c887472b4f493e5784c7017c91.jpg

Påbörjat jakten efter en rimligt prissatt, något mindre kuban att ha som vardags/eftermiddagsrök. Ikväll provades en siglo I. Första blossen trodde jag att det skulle vara en skitpinne, pepprigt, ungt, gräsigt. Ingen höjdare alls. Men efter fem sex drag så la den sig, blev lugnare smak, lite krämigt men ändå med en viss kryddton. Var riktigt nöjd, kan bli en grym pinne med en tids lagring.
image.jpg

Drog i mig ett gäng såna här innan med, kan ha påverkat mitt kritiska tänkande.
image.jpg

Lagra nån låda SIGLO II ett par år så ska du få se på grejer.
Ska ta mig igenom hela Siglo serien, tyckte ettan var trevlig för den var liten och snabb men smakade som en lite större pinne. Rökt några half coronas förr bla uppman men tyckt att de har varit lite mesiga och tråkiga. Den här var inte tråkig i alla fall.

BOTL jag käkade havskräfta med knaprigt kycklingskinn, svensk bläckfisk i buljong, pärlhöna med svartrot och kamomillglass med saltkola. Blev en del vin på det och sen den där pinnen på terassen hemma. Fint att bara få sitta i ensamhet med lite bra musik och röka efter en kväll. Meditativt avslut.

Var för övrigt ingen höjdare.. Är ju långt ifrån expert, men tyckte den snabbt blev ganska sur, trots att jag purgade den några gånger.

F-n i dagens underbara väder vill man ju bara ta ledigt i e.m. & sätta sig hemma på altanen i lä & röka en bra garre!
Har inte tagit mig en enda pinne sedan jag var i Österrike över 13-helgen där man fick röka i baren på hotellet... Vintern är ingen bra tid för cigarrökande när man har en fru som är notorisk motståndare till allt vad cigarrök innebär... Rökte en i garaget för 3-4 veckor sedan (Så jag ljög uppenbarligen ovan... En cigarr har det blivit sedan Österrike...), och hon & barnen gnällde i 2 veckor över att det "stank" i garaget... :cigar:

Sitter just nu på ett tåg påväg till GBG. Men så fort jag kommer fram ska jag sätta mig i solen och avnjuta denna lilla specialare som legat i humidoren ett tag. Ska bli mycket roligt att prova.

För övrigt: Första inlägget här på Lifestyle.

image.jpg

Sitter just nu på ett tåg påväg till GBG. Men så fort jag kommer fram ska jag sätta mig i solen och avnjuta denna lilla specialare som legat i humidoren ett tag. Ska bli mycket roligt att prova.

För övrigt: Första inlägget här på Lifestyle.

image.jpg

Ser ut som en rejäl rackare det där...
Får man bära med sig en så´n på stan, eller kan man åka dit för vapeninnehav - stor som en batong, ju! :D

Absolut. Det låter som en väldigt bra idé!

Fick besök av ups idag. Dom hade ett stort paket med sig!

image.jpg

Ni som tittat i humidortråden vet att det handlar om en Adorini Chianti deluxe. Har preppat den nu, så om ett par dagar bör den vara klar att inviga!

image.jpg

Grattis till inköpet, se till att du använder rätt vatten vid uppfuktning. Apotekets funkar inte!!

Tillbaka
Topp