• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Startar helgen med något unikt, Montecristos första Churchilll lagrad i nio år, i sällskap med Zaya och en latte.

6dc6379862ca3d55a2ea6c360539e471.jpg

Rätt så enkel är att undvik allt vad cigar aficinado heter, den som gör mest reklam i tidningen vinner och generellt så är jänkare absolut minst kunnig på denna front och har en helt annan syn på cigarrer än européer, vore mitt råd.

Go kväll mina herrar!

I höstas fick jag hem ett "care package" från en instagramvän i USA.
Eftersom jag är säsongare och bara puffar när det är varmt och gott ute så hamnade de i lådan ganska omgående.

Idag har solen visat sig och temperaturen har varit minst sagt behaglig, vilket gjorde att suget efter en pinne kom smygande!
Inventerade plastidoren och insåg att jag inte ens brytt mig om att identifiera vad det var jag fick i höstas :)

Så, jag tänkte ni mer kunniga kanske kunde hjälpa mig!
Att allt inte är kubaner har jag listat ut, men något kanske ni känner igen.

Partagas har jag haft hemma tidigare. Men då Partagas Shorts. Dom såg annorlunda ut.
image.jpg

A Fuente låter bekant, men varifrån kommer den?
image.jpg

Billigaste etiketten eller?! :D
image.jpg

Quesada... Que?
image.jpg

Trevlig kväll!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    120.7 KB · Visningar: 59
Fuente är Dominikansk, det andra kan du med fördel skänka bort :) särskilt "Partagasen" nåt påhitt för att man vägrar respektera Kubas märkesskydd och gör en egen skitgarre med deras namn.

Fuente är Dominikansk, det andra kan du med fördel skänka bort :) särskilt "Partagasen" nåt påhitt för att man vägrar respektera Kubas märkesskydd och gör en egen skitgarre med deras namn.

Har dålig koll på cigarr men beställer ibland ''partegas'' när jag råkar vara på barer som tillhandahåller röka. Går bra till trevliga rom-drycker, och antar att ''partagas'' är något helt annat?

Kungligt svar, som vanligt Ben! Vad skulle vi göra utan dig :)

Förresten, vad köper man till en god vän och nybliven pappa?
Han uppskattar en god cigarr..

Tillbaka
Topp