• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

5FC1D174-3795-4B23-AF6B-0EECDEE0CAEC.jpeg

Tänkte vidga rökandet och testa pipa. :)
Är det någon som har koll och kan rekommendera en bra tobak?

Vad är det för sorts piptobak du vill röka?
Var i landet finns du?
Har verkligen noll koll, men vad gäller cigarrer så håller jag mig till Habanos. Går in i piprökandet med helt öppet sinne och kan tänka mig att testa det mesta.
Jag håller till på västkusten och brukar handla hos Brobergs och Mellgrens.

Har verkligen noll koll, men vad gäller cigarrer så håller jag mig till Habanos. Går in i piprökandet med helt öppet sinne och kan tänka mig att testa det mesta.
Jag håller till på västkusten och brukar handla hos Brobergs och Mellgrens.

Ok, jag PM:ar mina kontaktuppgifter så är det bara att komma förbi så ska du få allt du behöver.

Fantastiskt vårväder! Blev premiärtändning med min nya Prometheus. Som dag och natt att tända med en tripple torch jämfört med den single torch jag är van vid. Kul detalj att insidan av locket är blank så man ser vad som händer framtill i cigarren när man puffar igång den.
853C22F5-3226-4457-9B74-380EDC76926C.jpeg

Helvete, en av mina favvosar! Där har man njutning definerad om man slår i ordboken!
Typ 3:e jag röker i mitt liv. Underbar som sagt även om denna just är 2 år så levererar den bra utan några otrevliga ”stick”. Hade gärna haft med några fler år på nacken . Jobbig väntan bara :)

Lite blåsigt idag, men det gör inte så mycket med en sån här godbit i sällskap! Nötig och söt, ganska mild, men väldigt god! Den cigarr jag har rökt mest av, och alla har hittills haft perfekt drag och konstruktion, och ger massor av rök. För 75 kr för robuston (69 för corona och 79 för toro) på Kindcigars kan jag rekommendera den till alla som inte är rädda för NC’s!
9158E14F-A455-44C5-9C5C-61D18A60BF71.jpeg
Och eftersom jag är en sån som uppskattar sånt, så har Matilde bland dom snyggaste gördlarna i min mening!

Tillbaka
Topp