• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Efter en hård dag på fjället...
00A05186-40F7-46D8-9B5E-2BADC79C1DE7.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Några rekommendationer på "promenad-stickor"? Har inte tillgång till balkong/uteplats ibland och kan tänka mig röka något under en promenad istället. Inget som gör en nikotinsjuk då, men gärna smakrik. Är (som tidigare nämnt i tråden) fortfarande novis, så har ej botaniserat bland andra märken som finnes på nätet, utan vänder mig primärt till typ Brobergs. Har provat några mindre Davidoffs som passat väl till promenader.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Några rekommendationer på "promenad-stickor"? Har inte tillgång till balkong/uteplats ibland och kan tänka mig röka något under en promenad istället. Inget som gör en nikotinsjuk då, men gärna smakrik. Är (som tidigare nämnt i tråden) fortfarande novis, så har ej botaniserat bland andra märken som finnes på nätet, utan vänder mig primärt till typ Brobergs. Har provat några mindre Davidoffs som passat väl till promenader.

Lite lurigt att veta vad du tänker med ”mindre”.
Pratar vi petit corona exempelvis så kommer du kunna hittat hur mycket som helst.
San Cristobal, Cohiba Siglo 1, Monte n5 ihop med deras half corona. Partagas short är också kanon. Alla ovan landar mellan ca 70-100kr. De uppskattar också lite ålder så det är ypperliga cigarrer om du även vi låta dem ligga ett tag.
Snackar vi ännu mindre blir utbudet sämre men prova Plasencia nesticos eller kanske Padron corticos? Handrullade med fin vällagrad tobak till obefintliga pengar när du bara har 20 minuter över.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Lite lurigt att veta vad du tänker med ”mindre”.
Pratar vi petit corona exempelvis så kommer du kunna hittat hur mycket som helst.
San Cristobal, Cohiba Siglo 1, Monte n5 ihop med deras half corona. Partagas short är också kanon. Alla ovan landar mellan ca 70-100kr. De uppskattar också lite ålder så det är ypperliga cigarrer om du även vi låta dem ligga ett tag.
Snackar vi ännu mindre blir utbudet sämre men prova Plasencia nesticos eller kanske Padron corticos? Handrullade med fin vällagrad tobak till obefintliga pengar när du bara har 20 minuter över.

Tusen tack! Tänkte främst på något kring Petit Corona storleksmässigt, så dina tips är perfekta. Får testa på några du nämnde!
 

Brage

Omega
I dessa tider så piggar en god cigarr upp.
Denna från 2002
C3EEFEE2-E001-48FB-939F-F4B68491C0B2.jpeg

Ställer mig rätt tveksam till dessa, smakar inte ens likt en de gamla Tubos som jag rökt en hel del utav. Kan såklart bero på olika lagringsförhållanden, men ställer mig rätt ifrågasättande till hela serien som sådan för vad de utger sig för att vara.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ställer mig rätt tveksam till dessa, smakar inte ens likt en de gamla Tubos som jag rökt en hel del utav. Kan såklart bero på olika lagringsförhållanden, men ställer mig rätt ifrågasättande till hela serien som sådan för vad de utger sig för att vara.
Har ingen aning om de verkligen är lagrade så pass som det sägs...men tycker både 2007 0ch 2002 är underbara. Jämför jag med mina färska Churchill från 2018 så är skillnaden stor med fördel åt Anejados då. Tycker inte jag kan känna någon större skillnad på 2007 vs 2002 dock.
Har lagt 10 st vanliga...återkommer om sisådär 10-15 år så ser vi ;)
 

BOTL

Panerai
Ställer mig rätt tveksam till dessa, smakar inte ens likt en de gamla Tubos som jag rökt en hel del utav. Kan såklart bero på olika lagringsförhållanden, men ställer mig rätt ifrågasättande till hela serien som sådan för vad de utger sig för att vara.

Jag är med dig på detta, har ju rökt mycket från de åren. Det är trist att inte kunna leverera en bättre cigarr för de pengarna. De är inte ens närheten lika bra som de som lagrats lika länge "vanligt". Monten floppade väl absolut hårdast.

Det kan säkert vara gott men för oss som rökte dessa rackare från de åren är det uppenbart att nåt skiljer de markant.
 
Topp