Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min första riktiga Davidoff avnjuts. Doftar hö, stall o nyslaget gräs. Lite söta humletoner.
Kalldraget mkt sötma, kakao , mörka bär
Första puffarna smakar mkt kaffe..med grädde. Väldigt fint drag o krämiga toner av kakao. Finns en angenäm pepprig ton i bakgrunden. Rökproduktionen är riklig vilket jag inte är big fan av men inget som stör då smakerna är angenäma och allt leverans mkt välbalanserat. Imponerad av denna Davidoff Winston Robusto.
Mild till medium i styrka.
![]()
Hur var den? Gillar RP och skall precis lägga en beställning....Nu tar vi helg!
![]()
Den var bra! Ganska söt, lite nötig, blommig. Gav en nikotinkick, men kan ha puffat lite för hårt pga lite kyligt ute.Hur var den? Gillar RP och skall precis lägga en beställning....
Uppskattar att du skriver så utförligt om cigarrerna. Inget jag ger mig på dock då jag tycker det är svårt att beskriva smakerna så ingående. Äter ni ngt till för att lättare identifiera smaker eller är det erfarenheten som krävs?Tycker det är lite småkul att skriva nåt mer än att det bara är gott. Vilket iof räcker långt och är fullt tillräckligt. Skitsamma vi ger oss på att beskriva ännu en ny bekantskap med några rader
Trinidad Esmeralda
![]()
Robusto 146x21 men känns med sina tilltagna mått lite som en Siglo 6 i handen
Doftar ljuvligt av hö och ”sommar”
Finns en s.k pigtail så vi testar väl att nypa av den o låter snopparen vila.
![]()
![]()
Kalldraget leverera söta toner av mörka bär kokos typ. Draget känns såhär långt lätt.
Första puffarna är lite spretiga o mkt ceder, gräs typ. Lugnar snabbt ner sig o söta toner framträder mer o mer. Kaffe , lite brända mandlar. Rikligt med rök och mkt lätt i draget. Inte snoppad mer än att pigtail nöps av. Även lite peppar o rostade toner framträder.
Cigarren jag puffar på är ifrån okt 2019 så relativt färsk. Inga stickiga toner utan väldigt balanserad trots sin unga ålder. En pinne som landar runt 150-170kr beroende på vart man fyndar den. Jag köpte 1 låda om 12st samt några singlar så ish 150kr/st.
Trinidad Esmeralda levererar trevliga smaker, balans och ett format som jag gillar. Medium i styrka imho. Funkar en eftermiddag med lite frukost o lunch i magen. Tror även den kan njutas efter en middag tillsammans med lite Rom eller whisky med lite sötma. Sippade själv på ett glas pucko till denna.
Uppskattar att du skriver så utförligt om cigarrerna. Inget jag ger mig på dock då jag tycker det är svårt att beskriva smakerna så ingående. Äter ni ngt till för att lättare identifiera smaker eller är det erfarenheten som krävs?
Tack men jag är rätt novis ändå. Fick lära mig lite av rävarna i cigarrklubben. Där är vissa på riktig nörd nivå. Jordighet, ceder, trä o hö tycker jag man kan hitta rätt snabbt om man vågar smaka lite på röken o inte bara blåsa ut liksom. Choklad. Kanderade nötter , ost , charkuterier, är gott till beroende på vilken typ av cigarr man har. Vissa cigarren kommer till en annan nivå med tex Rom , whisky , rödvin. Finns mkt att kombinera som höjer upplevelsen. Finns oxå fallgropar där destillat o tilltugg blir fel eller mindre bra. Man får prova sig fram på njutningens stigUppskattar att du skriver så utförligt om cigarrerna. Inget jag ger mig på dock då jag tycker det är svårt att beskriva smakerna så ingående. Äter ni ngt till för att lättare identifiera smaker eller är det erfarenheten som krävs?
Pucko till är det bästa tips jag fått. Gifter sig galet bra tycker jagTack men jag är rätt novis ändå. Fick lära mig lite av rävarna i cigarrklubben. Där är vissa på riktig nörd nivå. Jordighet, ceder, trä o hö tycker jag man kan hitta rätt snabbt om man vågar smaka lite på röken o inte bara blåsa ut liksom. Choklad. Kanderade nötter , ost , charkuterier, är gott till beroende på vilken typ av cigarr man har. Vissa cigarren kommer till en annan nivå med tex Rom , whisky , rödvin. Finns mkt att kombinera som höjer upplevelsen. Finns oxå fallgropar där destillat o tilltugg blir fel eller mindre bra. Man får prova sig fram på njutningens stig
Pucko icke att glömma... väldigt trevligt till.
Paletten o preferenser ändras och utvecklas hela tiden precis som med vin, mat, sprit etc
Uppskattar att du skriver så utförligt om cigarrerna. Inget jag ger mig på dock då jag tycker det är svårt att beskriva smakerna så ingående. Äter ni ngt till för att lättare identifiera smaker eller är det erfarenheten som krävs?